MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 23 May 2010

" TeMpAt SAE'i....."

waktu petang sebegini....
sae'i 5 tingkat...cantikkan...
Pintu masuk tuh....ke dalam MH
menuju ke Bukit Marwah tuh...
Posted by Picasa

53 comments:

CM said...

salam cl

CM said...

salam

tempat saie yg gah dan besar..sekarang ni..

CM said...

salam

dah 5 tingkat dah tempat saie makin selesa untuk jemaah

Marla said...

Salam...
Nice pics...cantik...

Marla said...

Salam...
Sorry CM...I cut you queue...tak sengaja!!!

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li..
Bila tengok gambar ni walaupun amazed tapi sayu mengenangkan masa zaman tu kan?
Kita sekarang diberi segala kemudahan,semoga kita redha and bersyukur sentiasa

iBu...gUru said...

salam cl
cantik dan selesa

manzlie said...

salam cikgu mas

taniahhh...


ratu trekkk pdkm...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


sapu bersih nohhh


emas, perak dan gangsa..

taniahh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


dah 5 tingkat and mudah skg dah...insyalah karng cl nak buat umrah...jommmm


waslam

maklang said...

salam Cik Li..tempat Sasi baru tu dah siap eh...bestnya..lapang laa kalau nak bersaei ye...Alhamdulillah

manzlie said...

salam marla..


mekasihhh


waslam

manzlie said...

salam ibu, mommy


betul tuh...


skg dan banyak kemudahan di beri...

syukur


waslam

manzlie said...

salam ibu-guru


alhamdulilah...skg dah selsa dan mudah


waslam

manzlie said...

salam maklang


dah siap dah skg...cantikkan...

waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM

CL, dan cantik sgt area saie tu, yg pntg semua jemaah selesa lepas ni.

Abu Uwais said...

la ni dah tak kena "toriq..toriq..toriq.." ngan cik abang yang dok tolak wheel chair tu la kan CL, sbb dah lapang dah la ni nak ber'saie'.

Rahmat Ilahi said...

SaLam ziarah Hj. CL..

Rahmat Ilahi said...

Salam sume sahabat PDKM...

Zie said...

Salam CL,
tak sabar rasanya nak bersaei tempat baru ni...

Rahmat Ilahi said...

Mabruk CM, jd juara N3 nih...

Mabruk! Mabruk!

Rahmat Ilahi said...

CM, apasal solo ari ni? mana Cik Senah?? p buat rambut lagi ka???

Rahmat Ilahi said...

Cantik tempat Sae'i sekarang CL..
ada kipas, ada aircond & ada air zam-zam lagi...

Rahmat Ilahi said...

Dulu zaman Siti Hajar,
Dia lari tengah panas terik nk cari air untuk anaknya Nabi Ismail, setelah mereka ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim di situ....

Abg Mgt said...

Salam,

Kenangan mengusik jiwa.............

Noor said...

Salam CL..

Subhanallah.. chantek nyer tempat saei tu.. bilalah nak merasa dapat besaie di tingkat2 yang baru..

psstt.. kenangan bersaie di tempat lama.. tidak terungkap dengan kata2..

Noor said...

Salam..

tahniah kak tipah.. laju berlari.. mentang2 semalam.. awwwww.. opssss

bang aji Rahmat.. pandai sungguh telahan bang aji.. senah baru balik mai set rambut tiga tingkat.. cheq mintak 5 tingkat.. tapi, nyonya saloon tu kata kalu 5 tingkat tinggi sangat.. takut tersangkut palang pintu.. heh heh

Noor said...

Salam..

amboihhh bang megat ngan kak as tu.. asyik kenangan mengusik jiwa je.. cheq jeles arrr..

CM said...

salam..

amboii melawa cik senah tuu...biarlah rambut tinggiu mana pun..k.tipah tak heran

..kak tipah nk ikut abg jamil pi umrah lalaala,,,dik senah jgn jeless arrr...

Rahmat Ilahi said...

Alaa, Cik Tipah, bwk la cik Senah p umrah sekali, selepas siap sae'i, dia tahallul buang habih rambut yg 3 tingkat tuh!!!

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah penuh keindahan + tersusun Tempat Sae'i melambai2 kesana.

Amin.

tq.

rozaini said...

Salam Clie,


Sayu, rindu ge,bira mengusik kenangan di jiwa........

Ya Allah, ya Rabbi..........

Kak Sidah said...

Salam CL,

Cantiknya tempat saie sekarang...

S said...

salam,

memang cantik.
tahniah CM dpt no.1.

Noor,
jeles????? sabaqlah, nnt abg jamil bawa cik senah ngn cik tipah p umrah sama2. hehehe...

Noor said...

Salam

aik??.. ini sudah tidak adil!! cam ner lak kak tipah nak p umrah ngan bang jamil tak bagi tau senah.. oooo.. underground arrr.. uwaaa.. sampai ati kak tipah..

psstt.. bang aji rahmat, kalu senah ikut kak tipah.. emmm.. rambut 5 tingkat tu senah tinggal kat dalam gobok.. rambut pasang siap.. ahiksss

Azima said...

Salam CL,

Alhamdulillah..dah bertambah cantik dan luas tempat Saie..

Ya Allah..terlalu byk yg telah berubah..Semoga kami dlm golongan yg mensyukuri dan berasa cukup dgn nikmatmu itu..

Azima said...

Salam semua warga PDKM..

jangan lupa temujanji malam ni...Halaqah TV9> 9.30pm..nice topic...BUMI DEMAM

Selamat menonton..

Rahmat Ilahi said...

Salam...

Jangan pakai rambut pasang siap dik Senah oooiiii, dosa arrr...

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM...
uuh... cepat betul CM ni..

indahnya tempat ni...

saya suka gambar no 2 hingga 4

CM said...

salam

abg aji rahmat!!! dik senah tu mmg dengar cakap abg aji...abg haji tegurlah dia baik-baik bukan buang rambut pasang siap..silap2 boleh berpurdah dek nasihat abg haji rahmat..biar tipah dengan abg jamil dulu...hihihihi

SUHAIMI said...

Salam CL.............

selesa tempat saei sekarang ni........

manzlie said...

salam kak noor

amboi nak set rambut 3 tingkat...
dasyaat

waslam

manzlie said...

salam abang megat..


kenangan lalu...satu nostalgia kan..

waslam

manzlie said...

salam kak as..

tak sbaar tunggu akak kita ni mai...


wasalm

che na said...

Salam Cl,

Nampak cantik tempat saei dari luar. Alhamdulillah tpt saei bertambah luas, selesa dan mberi kmudahan kpd jamaah.

manzlie said...

salam rahmat...


alhamdulilah dah cantek tempat saei nii

waslam

manzlie said...

salam zie..


insyllah nanti dapat lah rezeki zie kesini lagi...


waslam

manzlie said...

salam hilmy


alhamdulilahhh...syukur


waslam

manzlie said...

salam rozaini..


syukur ...kerinduan mu ituh membuat hati mu menjadi lembut dan mulia..insyallah


waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

memang cantik tempat saei skg...


waslam

mell said...

salam CL,
mcm mana nak kirim doa kat CL eh.
huhu, sy tengah tunggu visa nak g umrah ni.
insyaallah, harap2 dapat lah.
kalau dapat insyaallah 5 june ni pergi.
CL doakan ye.
amin.

:)

manzlie said...

salam mell


insyalah...nanti dapt lah visa tuh...


waslam

rezeki said...

salam cl

semua kemudahan yg terbaik buat jemaah

alhamdulillah