MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 26 May 2010

" PeNiaGa - pEniAga JaLaNaN..."

Macam macam ada....
Peniaga ni kebanyakan nyer dari Africa
Depan Hotel alsafwah niii..
Tuh dia angin duk bertiup kuat..sampai semua berterabur..
Posted by Picasa

40 comments:

Azima said...

Salam CL,
Salam semua....

Kak Sidah said...

salam

PINATBATE said...

salam...

CM said...

salam..


yer lah cl macam2 ada kan...

Kak Sidah said...

salam cl,

nak cepat tertinggal nama cl tengok kosong, tgk2 azimah dah dulu

PINATBATE said...

meriah sungguh suasan peniaga jalanan ni...
kalau polis serbu....

manzlie said...

salam azima

wahh..strike dia hari ni..

3 kali ratu trekk noohhh..

taniahh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah


taniahh


perakkk


waslam

manzlie said...

salam kak pinat..

taniahhh


gangsa..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

ye lah,.

semua ada...khmasah riyalll
aserinn riyaalll


wasalm

manzlie said...

salam kak shidah..


is ok...takpa


waslam

Azima said...

CL..ok ke tu CL jual camtu...???

Syukur,meskipun dlm kepayahan..mereka tetap tabah demi untuk mencari rezeki yg halal..Alhamdulillah...

manzlie said...

salam cikgu pinat..


sungguh meriah bila melihat gelagat mereka..


waslam

CM said...

salam..


ohh rm 5 dgn rm 10 jerr...yer...dulu byk jugak cm shopping dgn kakak2 ni...senanng balik solat boleh menyinggah..diaorg boleh jugak cakap melayu tu..

Azima said...

Salam,

Hehhehehhhhh...CL,arini power lebih sikit.. (^0^)

Alhamdulillah...Mama Sidah,lain kali cuba lagi yer...best gak bila dapat pecut ni...Sesaje nak suka2..

manzlie said...

salam cikgu mas

bleh lah harga berpatutan


ok kan

waslam

manzlie said...

salam azima

mesti minum air kacip fatimah nih..

pecutan sang juara...hehheheeh


waslam

Azima said...

CL,juara2 gak...tapi bila angin kuat...mau melayang tubuhku ini!!!!
Ahiksss..tubuh mcm papan sekeping nak jadi juara????boleh ka???

Jadi macam akak yg last pic tu...ingatkan dia dok baring keletihan..ropa2nya nak selamatkan barang jualan nyer tu...

SUHAIMI said...

salam...

barang2 yg dijual ni murah jugak la harganya................

manzlie said...

slam suhaimi

ye lahhh
paling mahal 10 riyal or 15 riyal


waslam

manzlie said...

salam azima

ok lah barang barang nyer dng harga cam tuhh


wslam

Kak Sidah said...

Salam cl,

Sibuk peniaga tu macam musim haji jugak ..macam kenal jer sejadah tu..banyak beli dulu..

mama ju, said...

Salam CL

Macam mana kalau diorang ternampak pihak berkuasa?
Pihak hotel tak marah ke diaorang berjual macam tu...takutlah nak jaga standard 5 star!

manzlie said...

salam kak shidah....

ye ker..cantikkan...

waslam

manzlie said...

salam mamaju..

kalau dtg polis..depa alri lintang pukang


waslam

boxhousestudio said...

salam cl

BHS teringin nak tau depa ni tinggal kat belah mana mekah tu..?

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

seronok jugak bila dapat membeli dengan diaorang tu...sesambil tu mata dok tgk2 takut depa diterjah polis..bimbang barang dah diambil, tapi tak sempat bayar!

rafidah said...

khamsa riyal..khamsa riyal..halal..halal...

rindu la nak dengar suara suara tu..

manzlie said...

salam boxhouse


depa nih semua tinggal di kaki kaki gunung tuhh


wsalm

manzlie said...

salam hajjah zainab..

tu lah..bila polis mai jer semua berlari pecut...


wslam

manzlie said...

salam rafidah


dah rinduu tuh...

maknanyer kena dtg lagi lah sini...


wsalm

Nabil Tun said...

Salam CL,
Boleh ke kalau nak minta belikan abaya di kirimkan ke UK. Ramai yang berminat di sini. Terima kasih

mior zahid said...

Salam CL.
Memang meriah dan seronok membeli. Harga ok, sesuai ngan brgnya. Ramai gak jemaah sekarang ni ye...
Hotel CL penuh ke?

manzlie said...

salam nabil tun


hmm...camner yer...sini semua kargo minima 5kg..boleh rasanyer..


waslam

manzlie said...

salam mior zahid..


alhamdulilah..bulan depan busy la..

penuh nanti


wsalm

m.q said...

salam,
saya suka suasana ni
meriah kan..mcm2 ada

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,
Salam Warga PDKM.

Kadang-kadang nampak polis main acah-acah saja dengan mereka. Bila polis datang penjual dan peminta sedekah cepat-cepat cabut lari atau berdiri tepi kedai buat-buat selamba jer, macam orang tengah window shopping. Bila polis dah pergi l.k 30 meter, mereka bukak balik jualan. Polis datang, mereka lari lagi.

Kalau tak ada tangkapan macam tulah saya tengok. Tapi kalau polis dapat tangkap depa taruk dalam van pickup yang bertutup dengan jaring, dengan orang-orangnya dan barang-barang jualannya sekali. Lepas tu jalan-jalan akan lengang 2-3 hari. Selepas tu mereka kembali semula berniaga. Macam main sorok-sorok pulak. Itulah senarionya demi survival di Kota Metropolitan Makkah.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah azima, kak sidah dan pinatbate...

piiissstt, kena bila n3 bab jualan aje golongan wanita yang dulu ni....hehehehe.

seronok melihat mereka berniaga..

rezeki said...

salam cl

pak itam meniaga celah tu, cl langsung tak nampak ye hehehe

meniaga buah dadu

rosli said...

Salam CL,

saya suka semangat berniaga mereka, wpun mereka selalu kena kejar dengan penguatkuasa, mereka masih dtg lagi dan tidak putus asa...