MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 11 May 2010

" SELAMAT PAGI MEKAH - Kisah bangunan bangunan sekeliling MH.."

Bangunan serta rumah rumah di atas bukit tuh....
Bersebelahan jalan ke sharamansor....
Di atas bukit bukit yang masih ada lagi rumah rumah penduduk sekitar kota Makkah
Area Ghazaah...nampak tak masjid kucing tu ! yang kecik tuh...
Posted by Picasa

32 comments:

Zie said...

Salam CL

Zie said...

Salam CL,
Selamat pagi CL dan semua warga pdkm

hjh mai said...

salam...,
tahniah zie...
selamat pagi mekah....
selamat pagi malaysia...

Zie said...

Salam CL,
Saper yg dah pegi Mekah sejak dulu lagi nampak betul perubahannya, mungkin ayahanda & bonda boleh cerita Mekah dahulu..

Zie said...

Salam,
Terima kasih Hjh Mai, Taj... rezeki, buka2 komputer pagi ni masih '0' lagi.

manzlie said...

salam zie..


taniahh...Ratu trek pdkm..


wsalm

manzlie said...

salam zie...

taniahh...Emas dan Perak...


waslam

manzlie said...

salam Taj.



taniah...


gangsa


waslam

manzlie said...

salam Taj..


Taniah...Ratu Potong


wsalm

manzlie said...

Salam Hajh Mai


selaamat Pagi......


waslam

manzlie said...

salam Zie...


benar tuh...mungkin ayahanda tau dan lebih ariff tentang perkembangan di kota makkah ni


waslam

taj said...

Salam,

Cl...bekfas apa pagi ini...

kami di opis baru lepas bekfas...alhamdulillah

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah banyak perubahan disekeliling MH dgn bangunan yg tinggi2 dan cantik2 memudahkan urusan Jemaah ulang alik ke MH.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam taj...


baru pas subuh...cl pepagi takleh bekfes sangat...atas kul 8 pagi baru boleh


waslam

manzlie said...

salam hilmy...


alhamdulilah...moga memberi keselesaan pada para jemaah nanti


wasalm

kucingorengemok said...

salam
pertama kali ke mekah tahun 1992 saya tinggal di hotel makkah, depan babul umrah kalau tak salah... 2008 dah jadi leper tinggal tanah dan debu saja

TENGKU ARIFF TUAN ISMAIL said...

entri ini mengingatkan sy tentang zaman pergi ke mekah dulu pada tahun 2005
sudah banyak rupanya perubahan yg dilakukan di sana
terima kasih kerana berkongsi entri ini


kommentla new entri saya
masih baru dalam berbloging
harap sudi memberikan feedback

YB said...

Salam CL

Gambar ni mahal suatu hari nanti. Jadi kenangan menyorot peristiwa pembinaan persekitaran MH.

Hebanya hingga boleh jadi macam tu..

Mama Tanjong said...

salam CL,
lama tak coment.
pendapat sayalah rasanya siapa yg nak pergi Makkah elok sgt tgk2 n3 ni. ia banyak membantu.

boxhousestudio said...

salam cl

dulu ada pasar zink, ada kawasan air zam zam turun tangga dekat ngan kaabah, dulu kedai gunting rambut berderet kat belah marwah tu..hotel saya yg dulu pun sudah tiada...nak merasa masuk ikut pintu babbus sallam pun asyik termiss...

tapi merasa dua kali masuk ke rumah orang yang tinggal di sini...kalau sape-sape yg sakit lutut penat le nak melangkah bongkah batu sebelum sampai ke rumah mereka...

kalu tengok dari luar tak sangka kat dalam rumah penuh dengan air cond dan hiasan dalaman pun cantek-cantek belaka...seronoknya...

atie said...

salam cl...

semoga sihat selalu

shami2 said...

Salam Cl

Alhamdulillah...

Pesat sungguh pembangunan di sana...tuh banyak project tu berjalan....

CM said...

salam cl

snap gambar dari mana ni??..

ainhany said...

salam CL

slamat pagi kk zie,hjh mai
hai awl2 pecut noooo

tenguk masjid kucing...terkasima seketika...apakah itu petanda kiamat..bila bgunan lebihtinggi dari masjid2...angkara kita juga pembikinan ini..kalau yak caya tanya pakar QS kita kk syami bleh jawab kot.?

semuga pembangunan mekah seimbang dan tersusun.insya Allah selamat

Kak Sidah said...

Salam CL,

pesatnya bandar mekah membangun yer cl, masjid dah nampak kecil..dah banyak bangunan tinggi.

Zie..tahniah selamat pagi..hjh mai, taj juga ..

Tadi g tgk sambal udang dan tempe goreng..nampak sedap betul pandai rupanya cl ni masak kan..

andaikata akak sampai kat sana nak lah rasa masakan cl...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

terlalu banyak perbezaan kota Makkah sekarang...kali pertama akak pergi thn '91...waktu tu mcm BHS kata, perigi zamzam kat bawah kaabah tu...ada tangga turun, so boleh ambik wuduk kat situ...nampaklah makcik2 arab ni dgn pakaian yang hebat2...lip-lap-lip-lap...barang kemas penuh kat badan...mak aaiii..

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, dh ok sikit

dah boleh berblogging ni kira ok la hehe

kalau pak itam keja kontrak kat sana, pak itam hanya boleh jadi Mandor je , tkg arah hehehe

tukang angkat sori , nanti pak itam yang kena angkat pulak ke hospital hehehe

taj said...

Salam,


tumpang lalu CL...

wah pak itam kita dah sihat nampaknyer...alhamdulillah...jangan lasak2 naaa...

safiudin said...

salam sdr,

tahniah zie dan hjh mai...

alhamdulillah, syukur... usaha-usaha kearah memberikan kemudahan kepada semua jemaah umrah dan haji dimasa akan datang...

PRO ISLAM said...

Salam THj, rumah penduduk Mekah di roboh, kat mana depa dok la ni.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Zie dan Hjh mai.

Cl, tahun 2004 my wife buat umrah hotel di masa tu kat area masjid kuching ni....dulu masih ada pasar zink, tp skrg dah roboh semua, mesti lebih cantik sekitar Makkah.TQ for sharing

Azima said...

Salam CL,

MasyaAllah,begitu pesat pembangunan di Mekah tu..masjid dah nampak kecik dek kerana bgunan sekeliling tinggi melangit...