MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 10 May 2010

" SELAMAT PAGI MEKAH - Kisah Merpati..."

sekelumpuk Merpati berada di Depan simpang ke Haram
Ramai Jemaah yang beri burung merpati ni makanan..alhamdulilah
Berdekatan dengan Bus station Sapco ...sebelah Hotel Darul tauhid..
Khas untuk tatapan Hajjah zainab dan semua warga PDKM..Merpati.....oh..Merpati...
Posted by Picasa

53 comments:

Ummi Humaira said...

salam CL

Ummi Humaira said...

salam CL..

jinak2 burung merpati

Noor said...

Salam..

kita potong kak ummi.. taraaaa

Ummi Humaira said...

salam CL..

mana kak Nab ni , ada N3 burung merpati , mesti kak nab suka

Noor said...

Salam CL..

yes yes.. kak ngah dah cantas kreta berhias kak ummi.. sorri arrrr..

Ummi Humaira said...

salam noor ..

aduh akak tak sempat nk buat keretapi , noor dah potong kat landasan gurun plak he he he

Noor said...

salam..

kak ummi, kak nab tgh bagi 'soyuz' makan.. nie dia kak ngah temankan kak ummi.. amacam.. bley???

Ummi Humaira said...

noor akak dgr noor demam ke? maaf x sempat nk btanya khabar.

alahai akak nk solat dulu , abng dah kat6 sejadah tu ,jap lagi nk gi klinik amik ubat Awni , sakit tekak.

assalamualaikum

Noor said...

Salam..

heh heh.. nak jadik ratu trek tak dapat.. jadik ratu potong pun kira ok lah jugak.. dari tak ada lansung kan kak ummi.. kak ummi dah makan ke??

manzlie said...

salam kak ummi...

taniahhh...Ratu trekkk


waslam

manzlie said...

salam kak ummi


sapu bersih nohhh..

top 2...emas dan perakkk


taniahh


waslam

manzlie said...

salam kak noor..


taniahhh...Ratu potong


gangsa


waslam

manzlie said...

salam ummi


tu lah buat entry merpati nih untuk akak kita tuh...


waslam

manzlie said...

salam kak noor..


wahh..panda dah sihat yer...alahamdulilah...


skg pak itam lak sakit nih...mari kita doakan semoga beliau lekas sembuh


waslam

Noor said...

salam cl..

selamat pagi.. kat sini dah tengahari.. he he.. merpati tu semua misti tgh bekfas kan.. cl dah bekfas ke?? kak ngah tgh tggu kawan tapaukan lunch..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang pelik sikit Merpati di kawasan MH - ada kala ditabur biji gandum datang mematuk kekadang terbang lari, yg penting keihklasan memberinya makan.

Amin.

tq.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah ummi humaira dan noor...

banyaknya....

dari mana datangnya ni sdr...

Noor said...

Salam CL..

Alhamdullilah.. dah lega dari demam, cuma tinggal batuk je.. skali skala semput.. heh heh dah tua lah dik.. doakan akak jugak ek

tu arr.. lepas anak menakan demam, sambung pak menakan lak.. kita pakat2 doa utk pak menakan kak ngah arr.. Insyallah, semoga sehat seperti biasa.. aminn

taj said...

Salam,

hai k noor...terus cergas bila dah sihat...alhamdulillah

sukran

taj said...

Salam...

CL...how r u today...harap ceria seperti burung merpati ini...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL & semua,

kak nab SUKA SANGAT!!!! LALALA....

TQ CL...you brighten up my day :))

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tahniah Ummi & Noor...

ni akak baru datang...sibuk skit...

basuh sangkar si soyuz..

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Ramai aar merpati tuh....best aar kan

Rumah shami selalu burung cak rumah yang kecik2 tu masuk dapur cari makanan...kadang2 sajer tinggai makanan kat atas kabinet tu hikkssss...

shami2 said...

Salam CL...

Aikkkkk lupa..pulak kak umi, kak ngah tahniah...kejar jangan tak kejar...hehehh

Kak ngah aiss batu jgan duk makan sgat nanti batuk....minum madu dicampur susudu dalam air suam nanti cepat lega...heheh

kak su said...

Salam CL



Salam Pn Ummi dan kak Ngah

Tahniah..

CM said...

salam..

ceria kak ngah dah sihat tu...melompat sakan...betul tu nasihat shami kak ngah minum madu noo,,bagus madu tu...pas tu kalau semput org kata makan daging merpati..


murah rezeki merpati tu arr..

belalang dah ,kucing dah,unta dah,merpati dah.pas ni binatang apa lagi nyer CL??????

kak su said...

Salam CL

Tumpang lalu yer...

Kak Nab..kak Nab...setuju tak kalau kita suruh next n3 kita suruh CL zoommm al ka zoommm merpati tu..tentu lagi best kan..kan..

(Dah beri betis nak peha apa lah kak su nii...kan....)

Wslm

kak su said...

Salam CL lagi

Haaa...jaga-jaga Ratu motong dah balik....

Rimau kat kebun tu..susah laa cari makan jwbnya...hee..hee...

Wslm

kak su said...

Salam CL

Mak cik yg kutip gandum tuu..nak buat apa???

Kesian lak tenguk dia...

Wslm

sI tEDI said...

sedondon je warna merpati tu

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tumpang lalu...

kak su...akak teringat pulak, tahun lepas ada CL buat entri 'merpati dua sejoli'...kalau ada masa gi cari...hehehe

Noor said...

Salam..

dear taj.. enjin baru nak panas.. seminggu masuk w/shop.. heh heh

adindaku shami, ayaq suam belambak kat umah.. madu yang tak ada.. emmm, pinjam madu rawang sebotoi.. ahikss

Salam Kak Su.. ratu motong kategori late 30's.. kadang2 semput.. he he.. psstt, rimau balik kampung, ziarah pak menakan demam.. kuang 3x

cm.. noti arrr

Rahmat Ilahi said...

Salam ziarah CL,
Salam ziarah sume sahabat PDKM.

Rahmat Ilahi said...

Tahniah Ummi emas & perak...
Tahniah Noor Gangsa!!

Rahmat Ilahi said...

Seronok tengok burung-burung merpati tu makan, cantik & indah...

Rahmat Ilahi said...

Jinak-jinak merpati
bila kita dekat dia lari...

Rahmat Ilahi said...

CL, nak tanya nih!!
Kat sana nampak diaorang bagi merpati tu makan...
Lepas tu diaorang kutip biji-biji tu... apa yg diaorang kutip tu dan diaorang nk buat apa??

boxhousestudio said...

Salam Cl

sib baik air mata dah kering buat sementara waktu ni...kalau kawan-kawan nak tahu...ini lah jalan utama yang BHS selalu lalu antara nak ke haram dan balik ke hotel penginapan di Abeer Garden...jalan ini penuh nostalgia buat BHS mak dan ayah mertua serta adik ipar perempuan yang bongsu dan anak bongsu BHS serta dua orang sepupu mereka....

kalau nak tahu lagi...dek kerana ramainya orang yang nak bersembahyang ikut waktu tepat..terkekadang ramai yang sembahyang di atas jalan raya ini...atau dikaki kaki lima ...pelik gak...tak risau ke dengan taik burung or kebersihan...namun mereka tetap tunduk dan sujud pada ALLAH....

dari sini nak ke haram adala 6 meter kut...dari sini nak ke my hotel rasanya setengah kilometer kut....

jalan ni paling happening pasai..bebudak hitam tanpa tangan minta sedekah bersama ibu mereka

pastu inilah jalan yg paling best nak "melontar"...kalau nak bawa buah tangan tuk saudara mara di tanahair..berbaloi beli di sini..memang berbaloi...sr10 boleh dapat 2 ke tiga barang kengkadang boleh dapat lebih dari itu seperti tasbih or kupiah yang nilainya jauh lebih mahal...

aduhai seronoknya...MASYA ALLAH...

boxhousestudio said...

ooo mak ai...terlebih sudah...cl and geng sumer jgn marah yah...feel terlebih la...hu hu hu...rindu...

YB said...

Salam CL

Jgn ada yg tangkap burung tu buat lauk pulak..

manzlie said...

salam boxhouse


alhamdulilah...good information ...

waslam

manzlie said...

salam yb


mana leh tangkap burung dan baut lauk disini...heheheheh


waslam

manzlie said...

salam hajah zainab..


alhamdulilah...kakak ku hepi...


waslam

manzlie said...

salam taj..


senantiasa hepi disini...alahmdulilah


waslam

manzlie said...

salam shami..


meriah dan banak burung merpati ni kan...


waslam

manzlie said...

salam kak su...

takda masalah... nanti cl zooming yer


waslam

manzlie said...

salam hilmy


pelik tapi benar kan..alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


minum madu...?


boleh ka...?


waslam

manzlie said...

salam sl tedi


merpati duia sejoli...


waslam

manzlie said...

salam saffiudin

dari sekeliling kota makkah...alhamdulilah


waslam

rosli said...

Salam Cl,

Makin byk merpati ini.Dulu saya cuma bimbang kain ihram terkena tahi burung ajer kalau nak buat umrah....tp skrg saya tak bimbang sgt dah....semua yg berlaku mesti ada hikmah

Tahniah Ummi dan Noor

Azima said...

Salam CL,

Bertuahnya burung merpati tu..

che'na said...

Salam CL,

Seronok tengok burung2 tu dan seronok baca komen2 ni