MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday 14 May 2009

Waktu Zuhur

Jemaah duk menunggu masuk waktu zuhur tadi
Agak terik jugak Hari ni....

Dari tingkat 1 depan Multazam
Bangunan sebelah kiri sekali tu adalah Hotel Alsafwah - tempat kerja ku



Salam from Mekah... hari ni agak terik jugak sebelum masuk waktu Zuhur tadi...so aku pun naik lah ketingkat 1 mengadap Multazam untuk solat di situ...alhamdulilah tak berapa ramai Jemaah so dapat lah tempat di depan sekali ( near tawaf fence) so dapat lah tadi aku rakam kan gambar gambar untuk tatapan anda semua pembaca blog ku yang budiman...sukaran.....wasalam



20 comments:

wbee said...

Subhanallah.. Rindu sungguh pada tanah suci ini bila melihat gambar2 yang diabadikan tuan.. harap2 tuan dapatlah doakan agar saya dapat ke sana lagi secepat mungkin.. :') .. dah rindu sangat² ...
Terima kasih yang berterusan atas perkongsian gambar² ini buat pengubat rindu ..

aznaz said...

salam wbee,

insyaalah akan saya doakan untuk anda..


sukran

hanila said...

Salam sdr Azlie,

Saya menghitung hari untuk ke Tanah Suci. Tak sabar rasanya, lebih-lebih lagi apabila setiap hari melihat suasana di Kota Makkah melalui blog ini.

Saya telah mengesyorkan kepada beberapa orang kawan yang juga akan mengerjakan umrah cuti sekolah nanti agar 'menjeguk' blog yang amat bermanfaat ini.

Terima kasih kerana berkongsi info...

aznaz said...

salam Hanila...

terima kasih lah kerana duk promote my blog...

sukaran

Zabidi Ismail said...

subhanAllah, thanks for sharing.

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

assalamualaikom,

alhamdulilliah, setiap hari ayahanda masok blog anakanda.Kalau tak baca pun ,tengok gambar2 pun dah terhibor.Jarang ayahanda tulis komen.

bila tiba masa ayahanda ke Makkah,ingin sekali nak bertemu dengan anakanda.

wassalam.

indera kencana said...

Salam buat saudara Manzlie,
Ini kunjungan kali kedua ke laman saudara. Kali pertama dahulu, tidak sempat meninggalkan jejak. Baru kini berkesempatan.

Jalan berjalan, luas pandangan. Jauh merantau membuka minda dan hati terhadap asal kewujudan diri kita dan kebesaran Allah. Teruskan menulis entri-entri sebegini buat tatapan kami yang jauh dari Tanah Haram ini. Mudah-mudahan akan bertaut rindu menghubung Tanah Nusantara dengan Al-Haramain.

Semoga laman ini dapat menjadi wasilah mengerat silaturrahim sesama kita.

-Indera-

Cik illya said...

salam semua.

rasa teruja bila melihat kaabah. saya rasa bagaikan x sabar nak terbanng dan dok sembahyang betoi2depan kaabah x kira panas.

En Azlie,
boleh x amik gambar hajar aswad? polis sentiasa jaga ker?

aznaz said...

salam ayahanda,

Terima kasih kerana masih lagi sudi memabca blog syaa...insyaalah sya pun teringin berjumpa dengan ayahanda..

sukran

wasalam

aznaz said...

salam Indera kencana..

sukran and thanks for the comment..

wasalam

aznaz said...

slam Illya,

saya masih lagi tak berkesempatan untuk merakam kan gambar Hajr Aswad tu sebab penuh sesak dengan orang ramai lah..insyaalah nanti akan saya rakam kan..

sukran

S said...

Salam, Semoga sukses selalu

S said...

Salam,
Saya akan berangkat mengerjakan Umrah pada 6/6/09. Adakah apa-apa pesanan ole2 dari kedah?

S said...

Salam,
Saya akan berangkat mengerjakan Umrah pada 6/6/09. Adakah apa-apa pesanan ole2 dari kedah?

Unknown said...

Alhamdulillah,
Ramai dah mengunjungi blog Bro Azli. Insyaallah, kita akan adakan reunion pengunjung blog ini di Makkah Al-Mukarammah satu hari nanti.

CM said...

Salam en lie dan brother shafek..

that`s a very good idea...dan kita semua mintak brother wat kenduri daging unta...insyaallah,semoga semuanya murah rezeki.

aznaz said...

Salam Kak As...

sya doa kan semoga Ka As selamat sampai dan di permudahkan perjalanan kesini..

Ole - ole ?

sukran..
wasalam

aznaz said...

Salam shafek and cikgu Mas,

Good idea jugak kan...tapi cikgu mas , mana boleh kasi semua orang makan daging unta..nanti semua 'Resah " camner????


sukran

CM said...

Salam

Masyaallah! betul tu..saya terlupa lak kesannya,habis tu camnerr???may be kita boleh tukar yang low fat sikit `kambing panggang ok yer`mungkin kurang bahaya untuk kita semua.he.he

aznaz said...

cikgu mas...

kambing panggang takleh gak saya ni BP...hmmmm

wasalam