MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 19 May 2009

"Hening Petang"

Barisan tempat Jemaah yang akan berbuka puasa


Jemaah duk buat " Tawaf"
Pemandangan dari belakang Hotel Al safwah
Asalamuailakum wbt....keadaan di dalam Masjidil Haram agak ramai jugak dengan para Jemaah yang datang untuk menunaikan solat mahgrib..alhamdulilah...kali ni sempat jugak lah aku solat di antara Makam Ibrahim dan Hijir Ismail...rasa seronok bila mana dapat solat di situ...terasa dekat hati ni pada mu ya Allah...aku bersyukur kerana di beri peluang berada disini...Alhamdulilah...sukran...wasalam



12 comments:

cikgu mas said...

salam cik lie..

tengok jemaah tengah ready buka puasa...sempat jugak saya rasai suasana puasa sunat di sana..nanti mereka akan bersedekah juadah buka puasa kan!!! macam-macam ada...

saya dapat banyak jugak makanan masa tu,tapi semuanya kurma,buah-buahan dan manisan dari sana..saya tunggu jugak buah melaka dan tepung pelita tapi hampa!!!he.he.pape pun Alhamdulillah!!!

,,seperti biasa,cantik gambar-gambar ni....

manzlie said...

salam cikgu mas...

sini kurma je lah yang ada...nak buah melaka and tepung pelita pergi je kat jalan raja alang tu..banyak...

wasalam

NGINAP SRENGENGE said...

salam anakanda,

syukran,banyak maklumat yg ayahanda dapat.

Di kedah lani hujan dah sebulan turun pada petang hari.Tak lah sehening petang di Makkah.

Bertuahnya anakanda berada di Makkah.

wassalam.

cikgu zainab said...

Idea yang unik..tunjuk kerusi2 lipat tu!!

manzlie said...

Salam ayahanda...

seronok nye dapat hujan..sini takda lah..heheheheeh rindu kat hujan...ayahanda tau tak masa saya balik dec and january dulu masa hujan saya mandi depan laman..semua orang gelakkan saya...tengok saya macam 'jakun' jee...hehehehehe

wasalam

manzlie said...

salam kak Nab...

terima kasih...


sukran

wasalam

Abg Megat said...

Lihat kerusi lipat, teringat saya saya semasa bersolat di Masjid Nabawi, ramai jemaah Turki gunakan. Mungkin bentuk badan mereka kot besar tak tahan duduk lama-lama. Agaknya laaa.......

manzlie said...

salam abg megat..


mungkin kot...lagi satu maybe kaki depa ni besar kot susah nak sujud agaknye...

wasalam

afisazlie said...

hmm abg aji mandi air hujan kat laman rumah mana? bukan abg aji duk kat apsrtment ker? (sy agak2 ler)

manzlie said...

salam saudara Afisazlie..

saya manadi rumah kaka saya di Lestari Permai bkt jalil...rumah apartment tu sewa jee..heheheh

sukran

wasalam

Laalaa said...

best mandi hujan, lalaa tiap-tiap petang kalau balik kerja hujan, basah kuyup lah.. sebab naik motor.

manzlie said...

salam Laala..

ye ker..tapi ok gak tu dapat mandi ujan jugak...heheheh


wasalam