MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 4 May 2010

" SELAMAT PAGI MEKAH - Kisah Kucing...."

CL jumpa kucing di sini....dekat Haram...
kucing yang nih Cl Jumpa depan Masjdil Haram....duk tido mimpi Soyuz kat kuantan kot..heheheheh
Cl jumpa kucing nih dekat Masjid Taneem...tempat miqat Umrah..
Bersama dengan anak nyer tuh...comel...harap Hajjah zainab suke entry kucing nih...heheheh
Posted by Picasa

69 comments:

My Life said...

salam
dear cl
alhamdulillah

My Life said...

salam
dear cl

cuba lagi

My Life said...

salam

dear cl

kucing...

My Life said...

salam
dear cl

4

My Life said...

salam
dear cl
5 hehhehehe

mama zainab suka kucing

My Life said...

salam
dear cl

7 cuba lagi yer.. (-_-)

My Life said...

salam
dear cl

7

My Life said...

salam
dear cl

kat umah ada 2 ekor kucing

My Life said...

salam
dear cl

9

My Life said...

salam
dear cl

kucing kadang2 faham apa yg kita cakap

My Life said...

salam
dear cl

jaga kesihatan

My Life said...

rehat dgn secukupnya

My Life said...

doakan semua

My Life said...

cik im dan family apa khabar

My Life said...

kim salam pada mereka

My Life said...

salam
dear cl

cuba lagi yer

My Life said...

yes.. yessss

My Life said...

salam
dear cl

makan malam denagan silent reader ke tadi???

My Life said...

cuba lagi buat kereta berhias

My Life said...

yezaaaaaaa

My Life said...

alhamdulillah.. semoga kita dalam redhanya

My Life said...

salam

tengok kanan tengok kira ....

My Life said...

alhamdulillah.. alhamdulillah

My Life said...

salam
dear cl

mana pakcik arsyad dan yg lain2 nie.....

My Life said...

salam
dear cl

cuba lagi pecut tanpa henti... hehehee ....

My Life said...

salam
dear cl

cuba pecahkan rekod pecut yg dicipta kakak2 pdkm,,, hehehhehe

My Life said...

salam
dear cl

senyum pada cm.. (-_-)

My Life said...

salam

dear cl

kim salam abg samad.. hehhehe (-_-)

My Life said...

salam
dear cl

mama zainab pasti gumbira tengok kucing2 ini.....

My Life said...

salam

dear cl

agaknya yang lain.. masih dibuai mimpi.....

My Life said...

salam

dear cl..

warna kucing yang ke 2 , cantik warnanya.... ok ler..tak larat nak pecut dah... MAAF PECUT DAN BUAT KERETA BERHIAS PANJANG SGT.....hehehhehe

naK bersiap2 untuk tanggung jawab yg sepenuhnya pada yang ESA.....

DOAKAN SEMUA

My Life said...

salam

dear cl

ada kah rekod NON STOP dapat azie pecahkan????

sambil senyum pada cikgu mas.. mohon diri dulu semua.. semoga hari ini penuh keberkatan buat kita semua....

wasalam

مسافر_اسلام said...

Salam bang lie...kucing ini dari Mekkah ke?
hai kak My life..tak tido ke?
tahniah ye..

مسافر_اسلام said...

Baru balik Solat subuh berjemaah je...tgk2 ada N3 baru di PDKM. Igatkan fajarsubuh yang tak tido, ada lagi insan yang lebih awal tahjud ye....eemmm...

مسافر_اسلام said...

Walaupun MI tak dapat 1st..dapat coment 3 berangkai pun jadi la...selamat pagi semua org MAlaysia. Semoga pagi anda di mulakan dengan Solat subuh dan zikir.

InsyaAllah...jgn lupa Solat sunat duha ya....

Salam.

mama ju, said...

Aslkm Tuan Hj Azli

Selamat menjalani kehidupan nan bahagia.

Comelnya kucing2 tu...Hjh Zainab mesti sukalah dgn N3 ni.

Hai Azie...tahniah. Biar betul ni Azie....!

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, comel kucing tu.

Amin.

tq.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

SYUKRAN!! KAK NAB AMAT SUKA!! :))))

Hajah Zainab bt Abdullah said...

amboi azie....banyaknya kete dia...lip lap lip lap tu...tahniah!!!

Hajah Zainab bt Abdullah said...

CL...akak GUMBIRA tengok gambar kucing2 tuh..teringat kisah seorang wanita dengan kucing kat Haram..

rezeki said...

salam cl

wah azie , keta berhias di subuh hari hehehe

cl, kucing no. 1 tu mcm nak terkam cl je heheh

mesti dlm hati kucing tu, wah, gmbr aku masuk blog pdkm la hehe

My Life said...

salam
dear cl

adik MI

baru siap bangun malam masa tu..

mamaju

terima kasih mama ju.. betul ler nie.. hehehhehe


mama zainab

terima kasih mama.. untung2 dapat abaya liplap liplap.. pemecah rekod.. heehhee


rezeki

alahai pak itam.. rezeki disubuh hari... trafik berjalan lancar jadinya kereta berhias ku agak se,purna.. ehhehehehe gambar kucing yg pertama tu mmg macam yg pak itam ckp tu.. heehhehe

malek said...

Salam CL

Salam ML - wah 32 postings berterusan! Rekod dunia ni.
Rezeki kucing kut ....

YB said...

Salam CL

Cantik kucing kucing tuh. Sebab duduk kat tanah arab kot..

Atikah said...

Salam Cl
Comel2 nay kucing2 tu... bersih jer.. berkat dok kat mekah....

Tahniah My Life, non stop 32 posting... dah pecah rekod dah tu...

PAK NGAH MAN said...

comel kucing makkah ya

kucingorengemok said...

salam cl,
aihh, comelnya, tompok warna lain benar dari kucing kat sini

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah....

Tahniah mylife...ratu pecut..tuh bole dapat gelas hehehh

Kucing adalah binatang kesayangan nabi..berbuat baiklah pada kucing insyallah dia boleh menjadi kawan yang baik...kena jaga betul2, atur makan minum dan barang keluar dan masuk dia supaya persekitaran kita bersih dari najis dan tidak menganggu amal ibadah kita...

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cl...Alaaaa comelnya kucing tu...
Cl kasi makan tak?

siti ajar bt yaakob said...

salam ziarah, kucing ni kat mana pun comel sebab memang dijadikan allah untuk terapi mata.....

Marla said...

Salam'
Cute nye....jumpa juga kucing2 comel masa pergi umrah hari tu.

kak su said...

Salam CL....

Bestnya...comel nyer...

kuching2 tuu...

Wslm

kak su said...

Salam Azie...

Tahniah......

Huh!!! Pasti susah nak pecah record non-stop ni...

kak su said...

Salam...

Tapi !st time kali nii.. tak dak Ratu Potong....Sbb Ratu Pecut berhenti dgn sukarela....

Wslm

ItaJeff said...

Salam..
comel kucing2 tu...

CM said...

salam


memang entry untuk kak nab nyer yg tersayang tu kata CL..so yg lain jgn jelesss arrr,objektifnya dah tercapai kak nab CL dah hepi..

shamsida said...

salam CL..
seronok join blog ni...lepas rindu sebab dapat lihat aktiviti di mekah..Alhamdulillah...anak2 saya juga suka dengan kucing...now mereka lihat pelbagai jenis kucing dari gambar yg diambil...mereka happy sangat...

abangsulung said...

Salam,

Kucing tu faham cakap arab je.. Cakap melayu dia tak faham.. Kalau nasi mandi dia biasa makan..kalau asam pedas..dia cakap mafi..mafi..

ummu said...

salam CL dan kawan2 PDKM's

uwaa comeinyer...geram lah tengok.

Azima said...

Salam CL,

Garangnya nampak kcing pertama tu!!!patut la,di jaga Haram rupanya....

Saya suka kucing gak tapi xleh pelihara kucing sbb alergic dgn bulunya tu..kalau ada yg sesat kat rumah...bagi makan gak.... (~_^)

Tahniah Zie..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Meow, meow, (ayam mandey satu)

Che'gu Mimah said...

salam CL...

bertuah sungguh kucing2 tu dpt hidup di tanah haram

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

tumpang lalu...

CM...memang mama amat HARGAI entri ni...sayang CL tuh...aritu entri abaya buat mama dan jugak CM...suh kita pilih!! terharu sungguh mama kerana CL layan semua permintaan kita!! semoga Allah SWT menganugerahkan segala kebaikan di dunia & akhirat. Amin.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah mylife...

comelnya.... gambar yang last tu..

S said...

salam,

munkin kucing
barangkali Malaikat.
atau jin.

apapun kita jaga akhlak kita bila bersama binatang.

teringat kisah abu hurairah.terkenal hingga kehari ni dengan masjid kucing hanya kerana sayangkan kucing.

U said...

Salaam CL,

Cantik bulu kucing dalam gambar no. 2 tu. Unik gabungan warnanya.

Pernah try panggei kucing2 kat Makkah dengan bunyi "cht, cht, cht,..." depa buat derk jer...hehe
So betuila gamaknya kata Abg Sulong tu...kucing Arab tak faham stail kucing Tanah Melayu...heheh

Tahniah Azie, ratu pecut & ratu keter berhias.

VpeaceV

Zie said...

Salam U,

Kat mana2 negara saya suka panggil kucing... meaw, meaw, meawww... cht cht cht. Kucing2 tu datang la, kat Mekah lagi byk yg dtg... mungkin bahasa dia, cuma sekor kucing kat ankara, turkey kucing tu selamba je, apa pun kucing kat turkey walau jalanan memang comel & gemuk2... kucing parsi gitu

U said...

Salaam CL, tumpang lalu naa...

Salaam Zie,

laa ye ker...hehe...awat saya panggei dia tak mai pun? hmm...ohh maybe saya tak bg salam meow, meow dulu kot... kerr pelat melayu saya pekat sangat...hehe

Zie, awat tak cilok sekoq dua kucing turki tu...hehe... boleh kita biak kat sini...kita tumpangla ladang ternak tapir kak ngah.... boleh kan, kak ngah? ;)

VpeaceV

boxhousestudio said...

salam cl

arab kat sini tak sayang kucing...kami ternampak suatu peristiwa kucing yang kurang enak di ceritakan...sedih sumer-sumer kami tau...