MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 8 April 2009

Tingkat 1 ( First Floor )




PARA JEMAAH SELESAI SOLAT ASAR DUK LEPAK MEMERHATI KAABAH


Salam pada anda semua...Hari ni aku menunai kan solat Asar aku di tingkat 1 Masjidil Haram...aku masuk melalui pintu tepi bersebelahan Pintu gate King Abdul Aziz tadi...memang ramai jugak lah para jemaah di atas ni....yang seronok nye..bila je waktu nak sujud ke bawah "bergema" lantai marmar tu tadi...woww...tu yang seronok nye solat di atas....pas je abih solat aku sempak jugak lah merakam kan beberapa keping gambar gambar yang menarik untuk tatapan anda semua...sukran..

6 comments:

PINATBATE said...

subhanallah..
Saya teringat..saya pun pernah berdiri pandang kaabah dari tingkat satu ni..Masa tu tak tau macamana nak cakap perasaan dalam hati..tiba-tiba mengalir jer air mata..

manzlie said...

Salam Pinabate....

memang benar..kalau kita renung jee kaabah tu tanpa kita sedari mengalirlah airmata kita kerana timbul rasa keinsafan dan rasa rendah diri padanye...tu lah hikmahnyee...keberkesanan bila memandang kaabah...

sukran

Laalaa said...

Salam,

Dekat tingkat 1 tu, selalu ada Ustaz yang mengajar budak-budak mengaji. Pernah nampak budak-dudak tu, nangis-nangis. Masa tu, solat Asar dekat yang ada econ.

Pemandangan yang sangat indah..:)

cikgu mas said...

salam brother azli...
saya pun suka solat kat first floor, sejuk dan ramai perempuan arab yang sangat cantik,patutlah mereka kena pakai purdah memang sangat cantik,kita yang perempuan ni pun tengok diaorang tak berkelip mata.

Pagi tadi masa nak g sekolah dengar berita kat radio dua jemaah umrah kita meninggal dunia dlm accident,beberapa orang lagi parah.kita sedekah al Fatihah,Allah pilih mereka untuk disemadikan di tanah suci.

manzlie said...

salam cikgu mas,
satu berita yang sungguh menyedih kan disini ...semoga roh mereka di tempat kan dengan orang orang yang soleh hendknye..amin...

Intanterpilih said...

tadi masa saya dalam kereta semasa lawatan tapak saya pun terdengar berita sedih tu...jemaah umrah tu dari travel agen mana ye..moga ditempatkan dikalangan oraqng orang beriman..alfatihah