MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday 6 April 2009

Solat depan Qiblat





Salam from Mekah...Hari ni waktu solat Zuhur aku beruntung sebab dapat "Seat Number A" ala ala depan sekali di Kaabah...kalau kat panggung wayang tu di depan lah sekali... Just bila berdiri je tangan aku dapat sentuh kain Kaabah...so tadi bila waktu solat aku tak pandang bawah , pandang terus ke kain kiswah tu yakni Qiblat.dan sempat jugak aku melakukan Tawaf memohon keampunan dan di iringi doa doa dari hati kecil ku tadi (insyaalah semoga mahbruh hendaknye doa doa tu)....seronok sungguh rasa hati ku tak terkata...sempat jugak lah aku rakam kan gambar gambar tu untuk tatapan anda pembaca yang budiman...tulisan perkataan Allah dan "Lailah haillawah Muhamada Rasullah" tertera pada kain kaabah tu...Alahamdulilah dapat lah anda semua lihat perkataan atau ayat ayat suci Al quran tu....Sukran


21 comments:

Azemi Ali said...

Salam Hj Azli.

Semasa saya umrah tahun lepas waktu zohor lah chance paling besar utk solat betul-betul depan Kaabah. Ramai orang takut panas duduk dekat belakang. Kalau waktu maghrib atau isyak mahupun subuh nak dapat chance tu tipis.

Harap Hj Azli boleh cerita pasal pengalaman di Mekah ni, macam kejadian ajaib ke, atau apa -apa yang menarik. Saya rasa mesti ada banyak perkara yang menarik tu...hehe.

Salam Ukhwah.

CM said...

ya sgt patut berbangga.berjuta2 manusia sedang solat brother azli antara di hadapan.subhanaallah...semuanya kehendak allah,pilihan allah dan ketentuan Allah.saya tumpang hepi la...

CM said...

macamana cuaca tanah haram skrg? kat KL panas betul skrg.petang hujan lebat.cantiknya kain kiswah tu...baunya harum semerbak bila di hembus angin...rasa sangat dekatkan dengan Allah bila dapat solat sehampir itu dengan rumahNya.

aznaz said...

salam saudara Azemi...
takda kejadian ajaib yang berlaku cuma bagi saya perkara yang menarik sekali berlaku ada lah sya telh bermimpi arwah ibu saya sebanyak 17 kali but mimpi yang paling indah sekali yakni saya betul2 live dapat jumpapeluk dia dgn bau badannye sekali dapt merasa...bila mana saya berdoa di depan Multazam sambil berdoa pada allah yang saya amat merindui nyer then malam tu saya dpat dia dalam mimpi saya...tu yg paling menarik dat y saya rasa amat dekat dekat arwah ibu bapa saya disini..

aznaz said...

Salam cikgu Mas,

takda apa yang nak di bangga kan..saya cuma menjalankan tanggongjawap saya disini..memag kain kiswah tu wangsi sampai melekat di tangan saya tadi bila saya sentuh...
sukran

aznaz said...

cuaca disini dah mula nak panas dah...tapi waktu malam masih sejuk dan berangin

Azemi Ali said...

SubhanAllah! Alhamdulillah!

Multazam, antara tempat yang makbul berdoa.

faraulah said...

Subhanallah..

Bila lah agaknya nak merasai peluang seperti ini...

aznaz said...

salam saudar Azemi..
Benar tu kebesaran di Multazam...85% doa yang di kirimkan oleh kekawan saya untuk di bacakan di depan nye.. semua nyer di makbulkan Allah...
alhamdulilah syukur pada nye...

PINATBATE said...

Salam..
Subhanallah..seronoknya dapat depan sekali..
Ambil gambar kiswah dekat-dekat macam tu polis/jaga kaabah tu tak nampak ker?

aznaz said...

salam saudara Pinabate..

saya pun duk duduk sambil tunggu waktu solat curi curi lah snap gambar..depa mana da nampak..kalau nampak sure kena cekup lah saya...but insyaalah lah dengan izin nye(Allah) mafi muskillah (No problem) hehehehe
sukran

rose said...

Ya Allah untungnya saudara dapat bersolat betul2 depan Kaabah kan..sungguh bernilai pengalaman ini kan.....

cantik sekali kain pemidang Kaabah tuh walaupun tgk hanya melalu gambar...lagilah kalau berpeluang tgk depan mata kan...

Juga mohon didoakan semoga saya sampai juga di tanah haram suatu hari nanti...InsyaAllah...

Shukran :)

aznaz said...

Salam Rose...
insyaalah saya akan doakan semoga rose akan dtang ke sini nanti...
Unutk pengetahuan rose saya juga dapat keratan kain kaabah( Kiswah )tu...ada saya beri beberapa keratan pada kekawan dan saudara mara sya..kalau rose nak bleh nanti saya bagi.harum bau nyee..insyaalah

BAGAK TAPIRU said...

SubhanAllah

Alhamdulillah

Anda memang benar-benar beruntung.

Saya pun nak kirim doa juga.
Doakan saya supaya saya dapat kerja di Mekah.
Agar dapat merasai kenikmatan beribadah di sana.

aznaz said...

salam saudara Bagak...

Kalau teringin nak kerja disini tu takda masalah..just give me your resume...hehehehe

sukran

rose said...

Salam Saudara Azlie,

ermm, kecik tapak padang bola saya tadahkan... :)

boleh boleh..InsyaAllah kalau ada rezeki nk juga saya melihat walaupun hanya cebisan kain Kaabah....

okay....selamat bekerja....Syukran

Laalaa said...

Bertuahnya.. en manzlie. cantik sangat... terima kasih, sudi ambil kan gambar.

Bunga Kenanga said...

subhanallah, terima kasih kerana dapat berkongsi gambar yang begitu menyentuh perasaan. Moga Allah berkati usaha tuan.

aznaz said...

Salam Laalaa and bunga kenanga...

Sukran

aida said...

Salam encik Azli

Seronoknya tengok blog nie..sejuk hati saya..kebiasaannya,selain multazam tempat mana lg yang mustajab berdoa..

aida said...

Salam encik Azli

Seronoknya tengok blog nie..rasa sejuk hati nie..kebiasaannya, selain dari Multazam,tempat mana lagi yang doa mustajab erk..