MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday 10 April 2009

" Innalilah......"



Salam from Mekah....seperti biasa selapas aje abih waktu solat akan pasti ada Solat Jenazah...semalam selepas je waktu solat Mahgrib aku pun sempat menunaikan solat Jenazah..pada waktu tu 3 jenazah di sembahyang kan oleh kami semua... gambar di atas tu Jenazah di usung keluar dari Haram....( Purata bagi satu hari jenazah di sembahayang kan dalam Masjidil Haram ada lah antara 13 hingga 25 jenazah sehari)...semoga roh mereka di tempat kan bersama sama dengan orang yang beriman hendaknye... Aminnn....


6 comments:

Azemi Ali said...

Salam saudara Azli,

Saya teringin mengusung jenazah itu ke kuburan. Lanst time tak sempat. InsyaAllah jika diizinkan Allah.

aznaz said...

Salam saudara Azemi...

Saya dapat 2 kali usung jenazah...alhamdulilah samapi jugak hajat di hati saya ..

Insyaalah ada lah tu nanti En Azemi dtang dan susung jenazah sebab dah ada niat suci tu...

sukran

Bunga Kenanga said...

Salam, ada masa jenazah menggunakan kain putih dan ada kala warna hijau, adakah itu membezakan sesuatu? kali pertama saya lihat seperti dalam gambar jenazah menggunakan kain cokelat. pengkongsian pengalaman menginsafkan, syukran....

FUZZY said...

cik lie, alangkah bertuahnya arwah di sembahyangkan oleh imam besar makkah, oleh beribu ribu org islam, depan kaabah.. pastu berebut-rebut org atleast nk usik kain or usungan itiew, y ye?

aznaz said...

Salam bunga Kenanga,

takda apa apa perbezaan kalau kain di luar tu berwarna hijau, cokelat atau sebaliknye..sebab kata mereka cuma kain kafan aje yang berwarna putih didalam..kita taknampak..

sukran...

aznaz said...

Salam Cik Fuzzy,

memag bertuah pun...tu sal ramai yang saya dengar bila pergi Mekah nak mati disini...sebab ramai para Jemaah yang solat Jenazah beside the Big Imam Masjidil Hram..mungkin ada kebesarannye kot...

sukran