MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday 20 April 2009

Makan Daging Unta....Hmm Best....

Dengan semua supervisor Alsafwah Royale Orchid


Daging Unta masak Kari style Bangladesh....sedappp...
Salam from Mekah....malam tadi selepas jee kami semua habis kerja , aku telah di jemput bertandang ke rumah salah seorang supervisor aku ( Emran Iskanadar )...dia telah menyediakan makanan malam untuk kami semua....jadi kami pun keluar dari hotel selepas habis solat Isyak di Haram dengan menaiki teksi....sampai sahaja di rumah nye...yakni kawasan flat ala ala 4 tingkat seperti gambar di atas.....rupa rupa nye dia mahu aku mencuba daging Unta yang di masaknye...hemmm sedappp sekali......banyak gak aku makan tapi kena waspada gak takut darah tinggi ni naik abih aku nanti...sampai lah jam 12.00 malam aku pun pulang ke Hotel Alsafwah...sukran Emran for the Dinner......Alhamdulilah...




5 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Sedapnya hidangan2 tuuuu...terliur kak nab!

CM said...

Salam en azli...Ya Allah sedapnya..rasa apa daging unta? ada rasa macam daging kerbau tak?tunjuk-tunjuk gambar gitu..tetiba ur blog reader yang pregnant mengidam daging unta nak carik manalah..melilih air liur anak..saya terliur ye..orang kat sana kalau raikan tetamu hebatkan..

p/s"mintak sikit gulai unta tu!!!"

aznaz said...

Salam cikgu Nab and cikgu Mas,

kalau dtang sini nanti saya suruh staff saya masak daging unta nanti..

memamg sedap gilerr....

Matraof said...

Assalamualaikum En Azli.
Pernah cuba makan hati unta yg fresh dan digoreng. Fuh sedap. Saya pernah makan semasa pergi buat umrah semasa Ramadhan 2007 lalu. Cubalah...
Saya sebenarnya baru jumpa blog ini. Memang cukup menarik gambar-gambar yg dipostkan. TQ.

aznaz said...

salam saudara Matroaf,

terima kasih kerana sudi baca blog sya

sukran..