MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday 23 April 2009

Dapat " Seat No A " lagi......

Pandangan dekat kain kiswah ( Kaabah )

Pandangan dari depan saya dimana barisan pertama solat zuhur tadi...kain kaabah yang di ikat dari bawah Kaabah...

Baru lepas solat Zuhur tadi.....

Sewaktu duduk menunggu masuk waktu zuhur tadi sempat snap hp kamera dari pandangan bawah...

Asssalamualaikum wbt pada para pembaca blog yang budiman....hari ni cuaca di Masjidil Haram 44c...Today aku sempat jugak dapat solat Zuhur di "Seat No A " kedudukan paling depan sekali di Kaabah...seperti gambar di atas tu...harini aku datng awal sikit melakukan " Tawaf" memohon doa yang di kirimkan oleh kekawan dari mesia...so sempat lah jugak abih awal tadi dan duk tunggu di depan Kaabah untuk masuk waktu Zuhur....jadi waktu solat tadi aku terus je pandang kain kiswah tu yakni Qiblat....alhamdulilah...




9 comments:

Laalaa said...

bertuahnya En. Lie, dapat menatap Ka'abah setiap hari.

Centiknya gambar kali ni, rindunya.. nak kesana.

Nik Farizah said...

Saudara memang insan pilihanNya...satu nikmat yang tak terhingga berpeluang solat jemaah 5 waktu setiap hari di Masjidil Haram. Rindu saya makin menebal....

aznaz said...

salam Laala and Nikfarizah....


thanks for your comment...bila nak mai sini...?


syukran

Cik illya said...

SWalam. En Azlie Bestnyer. dapat seat first class tu. Nikmat yang tak terhingga rasanya. Nak tanya lah, masa musim haji 1429H, sebelum wukuf, sapa yek imam yang jadi imam subuh. bukan aper, bacaannya syahdu sangat2x. magrib pun sama.

aznaz said...

salam TUah...

Imam Abdul rahman kalau tak silap saya...memang kalaudengar atas sholat pasti kekadang mengalir air mata saya jugak rasa syahdu kan...

sukran

Laalaa said...

En. Lie..

Doakanlah hari-hari utk saya.. dapat datang kesana. Amin.

Moga Allah murahkan rezeki laalaa.
dapat kumpul duit, dapat gie sana.

aznaz said...

salam Laala..

Insyalaah....semoga allah akan makbulkan permintaan Laala tu..

sukran

Cik illya said...

memang. waktu solat tersebut, bacaan imam nya penuh syahdu, imam baca sebak, kita yang mendengarnya lagi lah sebak. saya rasa, dah tak sabar nak pergi lagi sana.

aznaz said...

Salam Tuah...

Kalau dtang tu jgn lupa jumpa sya nanti yah...

sukran