MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 28 April 2009

" Masjid Jin "


Salam....malam tadi aku sempat lah pergi ke Gaza Area berdekatan dengan Jalan Falaq yakni " Falaq street " untuk menunaikan solat Mahgrib di salah sebuah Masjid yang di panggil " Masjid Jin "..menurut cerita mereka di sini Jin yang membina masjid di situ pada zaman dahulu kala...ada yang bercerita di Masjid Jin itu lah Nabi kita Muhamad saw mengislam kan jin kafir memeluk islam...tak tau lah mana satu yang benar...cuma sekadar berkongsi bercerita sahaja...Wsalam

17 comments:

Azemi Ali said...

Salam.

Dekat Masjidil Haram juga ada sebatang tiang yang dinamakan tiang jin. Ketika masjidil haram sedang dibina, tidak cukup sebatang tiang, kemudian jin mendatangkan sebatang tiang dari alam mereka. Mereka yang boleh jumpa tiang ini mungkin boleh nampak alam jin. Ada yang khurafat memeluk tiang jin ini semasa orang lain wukuf di arafah kononnya untuk menjadi tuan jin. Wallahuaklam.

cikgu mas said...

Salam...ye en mie saya pun pernah dengar or baca kisah tu.sambil peluk mereka mengamalkan membaca surah Jin,tapi yang saya baca bukan untuk jadi tuan jin tapi nak nampak jin.Kalau cam tu suruh mereka pakai seluar jin je..pas tu jin mesti keluar mintak seluar dia balik sebab dia dah tak berseluar..

manzlie said...

salam saudara Azemi and cikgu Mas...

sayadah tanya kat mutawff sini pasal tiang jin tu...depa kata mana ada.

sukran..
wsalamm

Azemi Ali said...

Salam Akhi Azli,

Pembetulan. Wife saya cakap, tiang jin dekat masjid Nabi. Mungkin saya silap fakta. Tapi banyak kali saya dengar pasal tiang jin ni.

Mungkin jin sudah pindah ke Malaysia kot.. Dan pandai berlakon..hehehe

manzlie said...

salam Azemi..

ye ker jin dah pindah kat mesia...heheheheh
masyaalah..

Shafek said...

Salam Sejahtera,

Kalau solat di masjid jin ni, jangan pasang niat nak tengok jin. Nanti tak larat tengok...(ada orang pesan la)Wallah'alam.

taj said...

salam,

ada 2 jin di M'sia, seorg nama dia Jins Samsudin dan lagi seorg Ouw Yeu Jin yg kerja di TV3... heheh3

sebenarnya depa mudah percaya auta dari fakta...

wallahualam...

cikgu mas said...

Salam..sy sokong cik mie jin memang dah pindah kt mesia,jins shamsudin dah pencen ,ada lagi yang dah berlakon iklan.dia tolong lelaki mesia yang bermasalah @###,tak caya tengok iklan power root tongkat ali.Kat highway pun jin tu ada kat papan iklan besar.he.he ni bukan auta ni betul..

taj said...

salam cikgu mas,

yelor... jin dah pandai berlakon iklan nak cari makan... heheh

manzlie said...

salam Shafek...

Ishh takda lah nak pasang niat tu semua..Khurafat tu....

wslam

illya said...

salam. nak tanya lah, habis tu kalo orang dapat toyol tu, dia dapat kat mana yek? dengar citer peluk tiang ye? just wondering

manzlie said...

salam Ilya...

minta maaf lah bab tu sya tak tau lah dan tak ingin amik tau...

sukran

wasalam

:: hayati :: said...

asslmkm... salam kenal...

sy da amek gambar masjin kt blog encik sbb sy nk wt n3 psl jin...huhu

harap encik benarkn yerr...

n sudi2 ler ziarah blog sy...hehe

Syed Azaharul said...

Salam. Pembetulan sekali lagi, tiang Jin sememangnya berada di Masjidil Hram bukan Masjid Nabawi.

http://petikanbuku.blogspot.com/2009/01/tiang-jin-di-mekah.html

Joseph said...

I can't understand your language but i m sure this is all about Makkah and i would like to offer cheap umrah packages you can find it online through very easy process from all over the world.

rumah diskon said...

I’m a new reader and have been very impressed with your recent post and thought to drop a friendly note. It is really great information related to Busana muslim 2013. Waiting for more posts, is there a way to subscribe to your blog via email? Busana muslim

rumah diskon said...

I’m a new reader and have been very impressed with your recent post and thought to drop a friendly note. It is really great information related to Busana muslim 2013. Waiting for more posts, is there a way to subscribe to your blog via email? Busana muslim