MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday 1 April 2009

" Solat Sunat Depan Multazam tadi....



Tadi selepas je aku abis menunai kan solat Asar, aku pun terus pergi di Depan Multazam untuk melaku kan Solat solat sunat di depan Multazam...sempat jugak aku melakukan doa doa untuk diriku dan jugak kiriman dari teman teman aku di Malaysia....semoga mabruh hendaknye doa doa ku tadi...insyaalah...tapi hari ni aku lihat terlalu ramai jemaah yang melakukan tawaf ( Gambar di atas ) syukur alahamdulilah....sememangnye aku memang merasa "teruja" dan sebak perasaan bila melakukan solat di depan Multazam ni....Alahamdulilah....syukur nikmat pada mu ya Allah kerana dgn izin mu aku masih berada di sini...Sukran..


19 comments:

PINATBATE said...

waduh..rindunya nak berdoa di depan multazam lagi..

aznaz said...

ye ker...

Intanterpilih said...

ridunya pada kaabah
minta tuan doakan saya sampai lagi ke Makkah yer-
intan terpilih

aznaz said...

salam intanterpilih...

insyaalah saya akan doa kan

Bunga Kenanga said...

masya'allah, bisa tuan jadi tenang ye, beruntung sungguh...

aznaz said...

salam bunga kenanga..
takyah panggil saya tuan lah..just call me azli . ok

sukran

Bunga Kenanga said...

Maaf,kalau itu gangguan tapi saya selesa dengan panggilan tuan, ada rasa hormat, boleh kan...

aznaz said...

segan lah cik bunga

Bunga Kenanga said...

Bukankah itu satu kemuliaan...

faraulah said...

Salam.

Beruntung sungguh En. Manzlie...
Bukan senang untuk mendapat peluang seperti ini. Mencari rezeki dan mengerjakan ibadat di tempat suci..Alhamdulillah

Laalaa said...

Kalau ada sayap, sekarang jugak sya nak terbang. Doakan lala, dapat berdoa lagi di depan Kaabah. Amin.

Anonymous said...

Salam.. semoga ketenangan sentiasa bersama En Manzlie.. Semoga yang terbaik untuk segalanya..

Tepi Sungai Batu said...

Azli,
Ohhhhhh.....best nya!
InsyaAllah Pak Man akan ke sana suatu hari nanti.

CM said...

salam cikgu kat sini,esok Malaysia tukar PM, kita doakan negara kita terus sucsess,masa kt tnh suci tiap hari saya beri burung merpati makan,request...nk tengok gambar merpati kt depan AlRajhi Bank tu...leh tak?

aznaz said...

boleh..nanti free saya cuba rakam kan untuk cikgu mas..

sukran

CJ said...

salam bro. insyallah kita jumpa kt makkah ye bln 5 nanti. hehe

aznaz said...

salam CJ,

Insyaalah nanti kita berjumpa...

Invroz said...

Salam Sdr Azli,

Sungguh beruntung saudara - tiap-tiap hari dapat menjejakkan kaki ke rumah Allah - dapat berdoa di Multazam. Tolong doakan saya semoga dapat kesana lagi. Awal Februari lepas saya kesana. Selalu saya masuk ikut gate no 86 atau 88, dan menunggu ibu saya di gate tersebut. Pada masa tu saya belum mengikuti blog saudara lagi - jika tidak sudah tentu saya cari saudara.

Shukran..

aznaz said...

salam saudara Invroz,

Insyaalah i will....


sukran