MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 5 June 2010

" TeRiK 50c SkG....."

Keadaan panas terik di depan Haram...
Jemaah mula berpusu pusu masuk kedalam MH
Suasana yang agak panas skg di sini...alhamdulilah
Posted by Picasa

35 comments:

Zie said...

Salam CL,
Salam semua warga pdkm,

Selamat mengerjakan umrah.. takpe, sikit je panas tu kat dunia... Insya Allah, Allah permudahkan.

Nabil Tun said...

salam

Nabil Tun said...

alhamdulillah

rosli said...

Salam CL,

Dugaaan bagi yang buat umrah dan semua jemaah di sana.

Tahniah Zie, Nabil Tun

Ku Din said...

Salam CL,

Keadaan panas terik ini mengingatkan saya sewaktu Umarah Tahun 2008 lalu, kebetulan bawa anak2 dan emak serta mentua.. berlindung di tempat teduh kemudian jalan lagi... anak-anak pula tutup kepala dengan serban yang dibasahkan dengan air zam-zam, tiba di hotel, serban pun kering...

Rahmat Ilahi said...

Salam CL & sahabat PDKM...

Tahniah Zie & Nabil.

Rahmat Ilahi said...

Panas betul tuh!

Kat sana lagi panas, matahari sejengkal je...

Rahmat Ilahi said...

Betul En. Rosli
Dugaan Allah SWT tu...

Rahmat Ilahi said...

Bayangkan perhimpunan mahsyar,

Ketika itu tiada suatu apapun yg dpt dijadikan perlindungan... cuma amalan kita sahaja yg menjadi penentu segalanya.

Rahmat Ilahi said...

Tp dlm gambar tu jemaah tetap berpusu-pusu ke MH kn..

SUHAIMI said...

salam CL........

panas tu......tapi jemaah tetap juga berpusu-pusu untuk menunaikan ibadah.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah makin cuaca terik semakin meriah nampaknya.

Amin.

tq.

nadz said...

Assallamualaikum CL,

Bumi barakah, Jemaah sentiasa berpusu ke sana. Semuga panas itu sebagai tambahan pahala untuk kita bersabar.InsyaALLAH

PINATBATE said...

salam..
wah! terik sungguh di sana yer..kat sini hampir setiap petang hujan..

Azima said...

Salam CL,

Panas tu...tapi Alhamdulillah,apa2pun keadaan,jemaah tetap ramai.

Banyakkan minum air tu..

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Wow! Panas tuh! harap Cl sabar ye. Tapi CL sentiasa maintain je... Cayo! cayo!

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Cik Lie,

Terima kasih di atas doa utk sepupu wan yg ditahan di Yaman. Dia dah dibebaskan Khamis baru ni. Alhamdulillah.

Norbaya said...

dgn cuaca mcm ni kena banyakkan minum air,nak2 air zam2.masa wat haji dulu bertong2 ambil air zam2 bawak balik hotel.wat sper.

manzlie said...

salam zie..


taniahh pingat emas


ratu pdkm..


waslm

manzlie said...

salam nabil tun


taniahh


perakkk dan gangsa..


waslam

manzlie said...

salam rosli

betul tuh..dugaan mengjui kesabaran kita


wasalm

manzlie said...

salam ku din


alhamdulilah


nostalgia tuh kan..


wasalm

manzlie said...

salam hilmy


alhamdulilah...hanya panas diduini


wsalm

manzlie said...

salam rahmat..


betul tuh...


wasalm

manzlie said...

salam nadz..


ameennn...insyallah


wasalm

manzlie said...

salam kak pinat..


ye lah ...panas dunia jer kan


waslam

manzlie said...

salam suhaimi


alhamudlilah...

jemaah tetap menuju kesatu arah...qiblat


waslam

manzlie said...

salam norbaya


tul tuh kena minum air banyak...


wslam

manzlie said...

salam wan


tetap kena jugak...heheheh


waslam

manzlie said...

salam azima

alhamdulilah/..


mereka tetap ramai dtg kesini kan


waslm

ainhany said...

salam Cl

ari ni cuti agung..
cL x cuti ke??

selamt buat ibdat..apapun rintangan di MH tetep jadi rebutan.........TERUSKAN DOAKAN kamiiii

pssst: umi @ kak char telah selmat berlepas meneunaikan umrah semlam..dgn pertemuan singkat itu...kak chaq meyampaikan salam dan momohon seluruh teman PDKM mendoakan pejlnan rombongnnya..segala kekurangan mhn diampun jua kiranya....nmpklaa hjh raihanah(IP bersaudara) bz myusun jemaah...sama2lah kita mgharapkan kk chaq dpt umrajh yg mmruru dan mndokan kita di sana juga...daku juga rinduikan MH tapi bilaaa mmpu ku jejaki...Ya robb permudakan jln itu.

CL --tolong layan k.chaq tau..hii( kali ni dia x bawa penembak berni matiya..don wory ) mekasih

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, dh selamat sampai 6.30 pg waktu SA

kalau di mekkah terik 50 c, kat johannesburgh ni pak itam dah kesejukan , 6 c sekarang , adusss hehehe

jaket tak bawak pulak, kulit tebal mcm badak ni pun tak dapat menampung hehehe

manzlie said...

salam ainhanny\


insylllah


waslam

manzlie said...

salam rezeki...


alhamdulilah...syukur dah selaamt sampai....sejukkk...bestnyer..


wsalm

che na said...

Salam CL,

Ramai bloggers PDKM bakal ziarah Madinah dan Makkah, alhamdulillah. Mudah2an bertemu dgn CL jg. Ramai sungguh jamaah sekrg.