MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 29 June 2010

" Berkerusi Roda..."

Dalam keadaan panas ni...alhamdulilah
Menuju kejayaan...
Menolak ibu nyer...
Dalam keadaan panas terik niii...alhamdulilah
Posted by Picasa

29 comments:

kak su said...

Salam CL

Rozali said...

Assalamualaikum CL

kak su said...

Salam CL

Uzur, cacat bukan alasan untuk beribadatkan...

Alhamdulillah

wslm

kak su said...

Salam CL

Masyaallah salah taip la...

'Uzurdan cacat bukan alasan untuk TIDAK beribadatkan'

Haa..Alhamdulillah baru betul luahan hati ini...huk..huk..huk..

Wslm

iBu...gUru said...

salam cl
cacat bukan halangan

manzlie said...

salam kak su


taniahhh

ratu trekkk PDKM


wslam

manzlie said...

salam rozali


taniahhh


perakkk


wasalm

manzlie said...

salam kak su


taniahhh



emas dan gangsa...


wasalm

manzlie said...

salam ibu guru


apa kabar....?



wasalm

manzlie said...

salam kak su


benar tuh semua bukan halangan nyer kan...


waslam

Ayah Zain said...

salam Lie,

lie biasa tak menolak kerusi roda tuh hehehh

manzlie said...

salam ayah zain

biasa dahh..


wslam

asyeqen said...

Salam CL,
Saya baru pertama kali buka blog ini Alhamdulilah....
Semoga saya juga satu hari nanti akan dijemput oleh Allah keSana.
Doakan saya.
Saya memang teringin sangat untuk kesana sehinggakan kalau dengar orang nak kesana saya boleh menitiskan airmata....
Saya nak tahu CL berkerja dimana?

Azima said...

Salam CL,

Alhamdulillah...keuzuran bukanlah alasan utk berhenti/berehat dari beribadat kepada Yang Esa..

Semoga hidup kita semua diberkati..InsyaAllah..

Tahniah Kak Su n atuk rozali

manzlie said...

salam azima


benar cakap azimah tuhh

bukan alasan kan..


wasalm

manzlie said...

asyeqen


kerja di hotel sini...depan haram nii


wslam

JiMiE said...

Salam Abg CL

tu lah..tiada alasan sebenarnya untuk kita melakukan Ibadah. Islam tidak pernah membebankan penganutnya..Islam itu agama mudah..

wassalam

PINATBATE said...

Salam..
yang berkerusi roda pun datang mencari redha Ilahi..

rosli said...

Salam Cl,

Memang unik bagi yg berkerusi roda samada yg naik atau yang menolak, saya byk memerhati mereka dulu. Kedua2 adalah orang tabah untuk beribadat...memerlukan kesabaran tinggi bg yg menolak.

Bagi anak muda yg bekerja di saie....mereka ni laju....dah macak kerusi roda lumba pulak...kesian pulak pada orang tua yg mereka tolak...TP mereka ikut trip agaknya....

Tahniah kak su dan rozali.

Othman Juliana said...

salam.
kagum dengan semangat yang uzur untuk beribadah. masa saya nanti entah bagaimana pula. aihhhh~

**kawan paling rapat akan menunaikan Haji tahun ini-masyaAllah, gembira untuk beliau tapi sayu je rasa sebab saya belum berpeluang lagi..

manzlie said...

salam dik jimie..

benar...islam adalah agaama yang paling mudah..tiada apa alasan untuk kita menidakkannyer..


walsam

manzlie said...

saalam kak pinat..

benar kaata kta akak tuhh


walsam

manzlie said...

salam juliana othman


insyallah nanti adalah tuh rezeki dia kemari...


wasalm

manzlie said...

salam rosli


penuh ketabahan hati tuh bila menolak dan yang kena tolak...


wasalm

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah pernah beberapa kali tolong menolak kerusi roda Jemaah utk bertawaf, rupa2nya waktu menolak tu ruang cukup luas utk bergerak tanpa halangan walaupun depan Kaabah.

Amin.

tq.

alihassan said...

Salam CL.
Bila melihat foto tersebut terbayang dan terkenang pengalaman menolak kerusi roda ibu semasa musim haji yang lalu. Kadang-kadang para jemaah dengan sukarela ingain membantu, terutama di laluan Saie.

boxhousestudio said...

salam cl

kelmarin my mother in law berkerusi roda masa buat umrah...sian dia...tapi semangat nya kental!!!... boleh dicontohi..

safiudin said...

Salam CL,

Alhamdulillah, syukur..
mereka masih diberikan ruang untuk melaksanakan ibadat walaupun berkerusi roda..

mereka mungkin cacat atau kurang dari segi fizikal tetapi hati mereka tidak..

tahniah kak su dan hj rozali

Kak Ina said...

Salam CL

Allah sentiasa memberi kemudahan kepada mereka yang uzur dan cacat ye..

Sesungguhnya ALLAH itu MAHA PENGASIH LAGI PENYANYANG..