MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 24 June 2010

" BeReBuT NaK CiUm....?"

Keadaaan kawasan Hajarul Aswad yang mana ramai jemaah berebut rebut untuk menciumNyer..dengan kehadiran ramai para jemaah sekarang dan suker berebut rebut untuk mencium HajarlAswad menyukar bagi mereka kaum yang lemah untuk menCiumnyer..
Gamabr ini di rakamkan ketika Cl melakukan Tawaf sunat semalam pada jam 1.00 tengahari..masyallah...
Posted by Picasa

33 comments:

kak su said...

Salam CL

kak su said...

Salam CL

Subhanallah sampai camtu yer...

Wslm

taj said...

Salam...

nak cium gak...

kak su said...

Salam Lagi

Tapi niat kena betulkan...

Wslm

taj said...

Salam,

lihat betapa rakusnya depa...

taj said...

Salam,

bahaya kalau cam nih...nanti yg sunat sudah jadi haram...jaga2lah bila mahu cium

kak su said...

Salam CL

Ari nii..gi pasar ke atau buat tawaf lagi...

Seronokkan banyak buat tawaf sunat, rebutla pluang yg ada terbentang di depan mata ya...

Doakan kami selalu ya..THKVM

Wslm

safiudin said...

salam sdr,

Subhanallah. sanggup mereka begitu..

Alhamdulillah, dapat melaksanakan tawaf sunat ...

pisst, kesian kaum hawa ...bersesak-sesak.

tahniah kak su dan taj.

CM said...

salam

bolehhh ,walaupun camner susah sekalipun atas izin dan rezeki dr Allah kita boleh cium..


tq atas paparan ni

manzlie said...

salam kak su


taniahhh


ratu trekk pdkm..


emas dan perakk


waslam

manzlie said...

salam taj..


taniahh


gangsa..


waslam

manzlie said...

salam kak suu


ramai duk berebut kan...


wsalm

manzlie said...

salam taj..


mana depa kira semua tuh...hanya jemaah kita jer yang bagus dan tertib..


waslam

manzlie said...

slam kak su...



letihlah...mana ada gi pasar...heheheh


wasalam

manzlie said...

salam saffiuddin


alhamdulilah...tetapi mesti lah tertib kan..


wsalm

manzlie said...

salam cikgu mas


syukur masaih boleh cium hajarul aswad..


wasalm

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah memang rezeki tahun lepas gi Umrah time cium Hajar Aswad lepas tawaf tiada sesiapa disitu hanya polis Arab yg ada - cukup mudah + senang, paling puas hingga dapat menghitung ketulan batu di dalamnya. Muga2 gi nanti dapat suasana sedemikian. Pernah ceritakan pada CL.

Amin.

tq.

tq.

Kakzakie said...

Salam CL,

Masya-Allah memang sukar nak dapat cium hajarulaswad ni. Tambah kalau musim haji. Sebab itulah kalau boleh tunaikanlah haji masa usia muda. Nikmatnya hanya Allah saja yang tahu.

Wassalam

shami2 said...

Salam Cl..

Alhamdulilah...

Uishhhh berasak2 tuh..kalau tak jaga2 lain pulak jadinya...yg pompuan tu larr risau...nengok aar

khairol azwar hj mazin said...

Salam CL dan sumer.. Alhamdulillah inilah kali pertama post dalam blog nie.

Banyak info yang dapat lebih kurang baru 2 minggu membaca blog ini.

Teruskan menulis CL, terima kasih daun keladi

YB said...

salam cl

pernah tengok wanita indon dijulang ke atas sebab tak dapat keluar dari hajaru aswad tu. Sampai kat belakang org lepaskan jer....

Kak Sidah said...

salam cl,

susah nak cium..sunat ..jagalah yang wajib dulu..akak tak berani nak berebut2..

Kak Sidah said...

salam,

Alhamdulillah hilmy..senang..Allah permudahkan

manzlie said...

salam hilmy


alahmdulilah...rezeki kan...


waslam

manzlie said...

salam kak shidah


betullah...kena tertib kan kan


wslam

manzlie said...

salam khairol


mekasih atas sokongan saudara pada PDKM..


waslam

manzlie said...

salam kak shami


tulah..

kena berhati hati sikit uhh


wslam

manzlie said...

salam kak zakie


oh ye ker...masyallah

wslam

ainhany said...

salam CL

tahniah kak su juga taj

alhamdUllah dlm keperitan chaya mentari, cl mampu beribadat: subhanallah. Semuga haruman haswad sentiasa bersama mandoakan kami di sini..wangi ??citer cikit

manzlie said...

salam yb


ye ker....teruk jugakkan suasana tuh


wsalm

manzlie said...

salam ainhanny


wangi jugak lah...



walsm

dzul said...

Salam semua. Saya baru pulang 16 Jun yang lalu. Alhamdulillah, hari kedua saya di Makkah mengerjakan umrah dah dapat cium Hajar Al Aswad. Memang orang ramai berebut-rebut. Bagi saya, bukan faktor badan besar atau kuat yang dapat cium H.Aswad. Saya berbadan kecil je, niat di hati memang nak sangat cium h.aswad dan tidak mahu berebut2 dan tolak-menolak. Alhamdulillah, Allah lorongkan. 2 kali saya dapat sebab kali pertama dapat cium ingat cukuplah, berilah orang lain plak. Tapi x boleh keluar, bila tgk belakang, h.aswad masih kosong. Pelik. Sempatlah saya cium buat kali kedua.Pastu baru berjaya keluar dengan senang. Sungguh-sungguh syukur pada Ilahi.

rosli said...

Salam Cl,

Bial masuk bab nak cium Hajarulaswad ni....teringat tahun 2008. Syukur dpt kucup sekali....tp saya memang tak suka berebut.....rezki saya dapat kucup dengan beratur.