MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 3 June 2010

" SeLaMaT PagI MeKaH - SeLipAr Oh SeLiPaR...."

Semua duk cari selipar masing masing sesudah petugas cuci lantai ...
Yang mana satu kepunyaan ku...? hilang lagiiii
Bila depa dah cuci depa lambakkan balik , so jemaah kenalah cari sendiri...
Yang mana satu selipar ku...? cari jgn tak cari..
Posted by Picasa

45 comments:

CM said...

salam cl

hjh mai said...

salam...

hjh mai said...

apa khabar semua......
lama tak berchatting di sini...

Ummi Humaira said...

salam CL...

banyak nya selipar

hjh mai said...

salam...
tahniah cikgu mas....

CM said...

salam

cm hilang 3 pasang selipar masa buat umrah,,bukan hilang kot missplace..terlupa letak mana..

mama ju, said...

Wah Cm

hjh mai said...

salam....
bermacam jenis selipar....smpi tak jmpa sendiri pnya ya....

Ummi Humaira said...

salam CL n rakan2

kalu kita bawa sarung kasut camna ye

mama ju, said...

Hebat sekarang CL...macam2 angel /bab dia ambek gambar...bagus!

CM said...

salam


tapikan kalau hilang selipar..dulu dpn atm alrajhi tu ada org jual selipar jepun sr5,,ada lg ker??

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,....

Oh hebat cm ni........dia free,waktu rehat 10:41 pagi.

Ayah selalu bawa masok MH.Bubuh dalam kertas plastik.

Wassalam.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM , Hjh Mai

CL, bagus jugak entri pasal selipar ni. Dulu saya tidak ada pengalaman hilang selipar semasa di MH. Tp hilang selipar yang saya sayang di Msia dalam bulan puasa....redho saja

Di MN jugak tak pernah hilang selipar tp beralih jauh selepas petugas tolak semua selipar jauh dari pintu masuk.....dah ready dengan semua insiden tu

manzlie said...

salam cikgu mas


taniahh

Ratu trekkk pdkm...emas...


wasalm

manzlie said...

salam hajh mai...


taniahhh


perakkk dan gangsa


wslam

manzlie said...

salam ummi

banyak selipar tuh....heheheheh


wsalm

manzlie said...

salam cikgu mas


3 pasanggg


cl dah 6 pasang dah hilang...alhamdulilah


waslam

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Alhamdulillah
semasa disana tak pernah hilang selipar

manzlie said...

salam mama ju


mekacihhhh


wsalm

ainhany said...

salam CL

amboi cikgu mas dan hjh mai...laju nooo.tahniah nooo

hmm koleksi selipar satu dunia....
CL kalu tak jumpa jugak balik kaki ayam ke?????

manzlie said...

salam ummi




boleh bawak sarung..



. takda masalah\


wsalm

manzlie said...

salamcikgu mas


kekadang dia ada ..kekadang tidakkkk


wsalm

manzlie said...

salam ainhanny




dah biasa berkaki ayam,

hehheheeh


wsalm

rafidah said...

Salam..

Alhamdulillah..saya tak penah hilang selipar waktu kat mekah dan madinah. Walopon selalu terpikir, kalau lah slipar ku hilang..tapi, sudah nya tercicirkan sarung slipar, sbb ada jugak terpikir benda tu..Hmm..Allah nak tarbiyah kita kan..

Ayah Zain said...

salam CL,

hahahha, ingat dulu selpiar hilang, rupanya pencuci yang ambil yer.

then ada yang kata semua selpar yang ada kat situ, wakaf, semua orang boleh ambil.

shami2 said...

Salam Cl...

Alhamdulillah...

N3 selipar pulak...hehheh..lenkali letak alarm siap ada lip lap...gitu senang sikit nak carik tuh dalam banyak2 hihihi

liyana said...

SALAM CL

Tak pelah CL Sedekah jer lah selipar yg hilang tu.

Saya dulu masukan dalam plastik letak kat tepi..tapi selipar tak hilang plastik yang hilang apa2 pun kene redholah mungkin bukan rezeki kita.

p/s : CL saya ada hantar email kat CL minta tlg yer..terima kasih

Liyana

SUHAIMI said...

salam cl.....

penah gak hilang selipar masa buat umrah.......balik ke hotel berkaki ayam je.......singgah kat kedai tepi2 jln cari kasut lain......

Kakzakie said...

Salam CL,

Tentang selipar hilang ni macam dah biasa. Lebih baik bawa sarung sendiri. Kena ingat pintu no. berapa masuk kerana tiap pindu ada tempat letak selipar. Insya-Allah tak hilang.

PINATBATE said...

salam..
simpan dlm plastik bag..

Che'gu Mimah said...

Salam CL...

saya pernah lihat petugas mencampakkan selipar jemaah klu tak letak kat rak dgn betol..kalu letak ngan kita diaorg tak usik...ada jugak jemaah dr negara lain bawa masuk selipar tanpa karung kat tempat solat...siap buat alas kepala lagi untuk berbaring...

rezeki said...

salam cl

nak cari selipar, nak cari selipar heheheh

tu sebab dulu pak itam tak lupa bawa beg plastik, nak masuk MH terus bungkus bebaik dalam plastik dan letak tmpt kita solat, kalau lps tu nak keluar ikut mana2 pintu, insyallah takde masalah

tapi ada juga yg pak itam tgk tak bawak beg plastik, selipar letak mcm tu je, bukan apa takut ada najis

manzlie said...

salam pak itam..


betul jugak tuh kan..


waslam

manzlie said...

salam che na


kena gak kita bawak platik bungkus slipar




waslam

manzlie said...

salam liyana...


oh ye ker...


ok


wasm

manzlie said...

salam suhaimi


ye lah ..kira halal jer lah kan..


wsalm

manzlie said...

salam che gu mimah..


betul tuh cikgu...


wsalm

manzlie said...

salam kak zakie..


redha jer lah kalau hilang


wslam

manzlie said...

salam kak pinat



baru lepas cuci tuh...depa just longgok jer


waslam

manzlie said...

salam rafidah..


ye ker...baguslah tuhhh takpernha hilang selipar..heheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain


redha jer lah kalau hilang kan..


waslam

manzlie said...

salam kak pinat..


tul tuh..


wsalm

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

Auww...fening tuh...

che na said...

Salam CL,

Tahniah CM, Hjh Mai.
Seronok jg n3 pasal selipar ni. Ada 1001 kisah ttg selipar esp bab yg hilang. Tapi ada jg yg suka beli selipar kat MEkah sbgi kenangan & katanya tahan lama.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah memang dah plan tinggalkan satu selipar utk Madinah + satu utk MH.

Amin.

tq.