MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 1 June 2010

" SaMbAL BiLiS..."

Sambal Bilis Nasi Lemak peberet CL nih..
Baru di amik dari dalam kuali..panas tuh masih berasap lagi....hmmm makan dengan nasi putih and kicap...alhamdulilah...


55 comments:

CM said...

salam

liyana said...

SALAM CL


Wah sedap tu my favourite tu

terasa lapar lak pulak

Liyana

CM said...

salam

wowwww...sedapppnyerr...

liyana said...

SALAM

CM tetap No 1

Liyana

liyana said...

Salam CL / CM

Petang2 ni hujan lebat sedap ni kan CM

Menyelerakan


Liyana

CM said...

salam

wowwww...jelitanyer sambal dia kak liyana oooii...


bagi resepi cl..

Ummi Humaira said...

salam CL..

terlioq nya...

che na said...

SAlam CL,

BEstnyer. Teringatlak zmn dulu2.
Tahniah CM dan Liyana. Lajunya

Rahmat Ilahi said...

Salam CL & sahabat PDKM

liyana said...

Salam


betul lah CM untung sapa dapat CL kan pandai masak..

wah wah wah.... terasa balik nak buat lak

Liyana

CM said...

salam


hujan lebat kt sepang ni,,,jomm kak liyana kita cari ubi kayu cecah sambal tu...


kalau cam tu pak arab pun datang menumpanggg..

che na said...

Salam...

Sy pernah rasa CL masak sambal tumis masa bertandang ke bilik 1205 dulu, mmg best, sambal tumis Melakalah CM

Ummi Humaira said...

salam CM n liyana....

sambal tu makan dgn roti arab sedapnya....

Rahmat Ilahi said...

Tahniah CM & Liyana
Ratu bulan jun...

sedapnya sambal bilis tu..
bak sini sket, lapo nih!!

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Kat sana senang ke nk dapat ikan bilis???

liyana said...

Salam

CM sebut ubi kayu mak ooi merecik air lioq..

nak cari ubi kayu nak cari ubi kayu...

Liyana

CM said...

salam


ooh che na,,,sambal tumis melaka rupanyer...kalau cam tu kena ada belacan kan,,,cili mesti garing dan pecah minyak..ada lagi tak rahsianyer..merahh menyala tu..mesti pedass terangkatt..


tu arr kak liyana,,,sapa dapat cl untunggg maaa..senyumm jer abang pi masak..

Rahmat Ilahi said...

Ataupun CL memang ada stok ikan bilis untuk setahun ???

he he he he...

Rahmat Ilahi said...

Salam CL...

Kalau nk buat nasik lemak kat sana senang ke nk dapat kelapa ???

Banyak tanya pulak pak aji nih!!!

CM said...

salam

haji rahmat...ikan bilis kawan blogger bawakkan tu banyakk kt bilik cl tu..boleh buat berniaga,,


ehemmm...pssst pak haji pandai masak kah...tipah nk tengok gak.yg tipah tahu pak haji pandai mengaji..

liyana said...

Salam

CM pak haji bukan sebarang pak Haji ini pak haji import dari malaysia tau..susah nak cari kat negara arab tu


Liyana

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah..

Uikkks sambal ikan bilis feberet akak aar ....abang samad makan ker sambal bilis tu..hehehh...

Sedap aar makan ngan kicap kan....sambil berkelah kat gunung ganang,..kalau jumpa kambin gurun bole panggang tuh..hehehhe

rezeki said...

salam cl

alamak , sambal bilis la hehehe

kalau geng botak nak rambut hitam lagi lebat , lumur je ngan sambal ni heheheheh buat minyak rambut hehehe

kak su kata gambar last sulau tu, heheeh

silau bukan sebarang silau tu hahaha

Imran Paris said...

En Li...mcm kenal je kuali dan bowl pyrex tu....hehehe, rindu pulak sambal En Li yg amat Amirah gemari...bak sikit bole :D

CM said...

salam


ok hujan dah reda sikit tu kak liyana,,,cm pamit dulu...nk balik tumis sambal gak...salam semuaa..

CM said...

salam..


cooop2 cl!!! tapaukan sikit untuk pak itam ratah masa tengok bola kt SA nanti..selamat berangkat untuk pak itam..


kepala pak itam tak mau botakkan ker...

Zie said...

Salam CL,

Bak sikit sambal bilis.., petang-petang ni sedap makan cekodok cicah sambal tu... hehehe

ainhany said...

salam CL

amboi....enaknya..
hai wat teliuq betui...
dah la pg td mkn nasi lemak ikn bilis...cmni mlm nasi lemak antrbgsa kot...tambah paru sikit:)) jom CL

manzlie said...

salam cikgu mas


taniahhh


ratu trekkk pdkm lagi...

emas...

waslam

manzlie said...

salam liyana..


lapr ker..

jom temankan cl makan


wslam

manzlie said...

salam cikgu mas


rugi kalau tak makan bersama tau..hehhe


wslam

Rahmat Ilahi said...

Salam Cik Tipah,

Mau try kaa??? sebut la menu apa nk oder nnt pak aji buatkan...
jgn cite kt Cik Senah, nnt dia mengendeng Cik Tipah x cukup plak... he he he he

manzlie said...

salam che na..


kenangan bersama dulu makan sambal .,..hehhehe


waslam

manzlie said...

salam kak ummi


nanti mai cl masak kan yer..


waslam

manzlie said...

salam rahmat..


meh la join sama makan dgn cl nih


waslam

manzlie said...

salam kak ummi


tul tuh...cl suke cicah dng roti tamis


best...heheheh


waslam

manzlie said...

salam rezeki..


sambal nak tak..cltapaukan hantar kat SA...


silau...? cam pernah tengok jer kepala sapa tuh...hehheheh


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


sedap gak cicah dng ubi kayu..hmmm'


waslam

manzlie said...

salam zie..

bolehhhh


sikit sajer tau..


waslam

manzlie said...

salam ainhanny


jommm

makan dng cl ...sambal bilis nihh


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


balik masak sambal jugak ker...hehehheeh


waslam

manzlie said...

salam shami


cicah dng kicap and ikan masin..plus nasi putih panas..fuhhhh...


sedapkan


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


sambal tumis melaka nihh...belacan for sure lah ada..hehheheh


waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL..


sedapnya !!

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah pasti hingga menjilat jari, memang sedap + lazat.

Amin.

tq.

rosli said...

Salam CL,

Sedap tu....mengancam betul sambal tumis ikan bilis CL.

Tahniah CM, Liyana

Kak Sidah said...

Salam CL,


Sedapnya..merah menyala sambal tu bestnyer..

hayati hamzah said...

Salam
Masya Allah sedapnya,melihatkan sambal ikan bilis cl ni terbantut rasanya nak berdiet malam ni.

manzlie said...

salam hilmy..


sudah pasti..hehheeh

w
aslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


nanti aka dtg cl masakkan yer


waslam

manzlie said...

salam rosli


meh lah join sekali..heheheh


waslam

manzlie said...

salam hayati...


alhamdulilah...rezeki,...takyah diet lah..heheh


wasalam

manzlie said...

salamkak shidah


kena meah sambal abru sedap makan kak..heheheh


waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM, liyana...

bijak-bijak.. memang tengah lapar ni... jom kita makan sama-sama sdr.

peberet saya tu...

intan suri said...

salam..ohhh sedapnyerr ikan bilis tue..nk cikit..