MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 15 November 2010

"SuNyi DaN LenGaNg..."

Suasana dalam MasjidilHaram tadi...
SunYi...dan LengaNg kan...
terasa kesunyian suasana sebegini...
Posted by Picasa

38 comments:

مسافر_اسلام said...

Assalammulaikom wtb semua...sungguh lengang...masyaAllah.

مسافر_اسلام said...

Waktu-waktu apa utk apa sekarang....

مسافر_اسلام said...

Bila lagi penuh Jemaah akan masuk di sini.

Atikah said...

Salam cl,

jemaah dah p wukuf ya cl...

Umi Azuddin said...

Salaam CL,

MasyaAllah lengangnya... tak apa, buat seketika saja... lepas 2,3 hari ni meriah kembali... segalanya kerana Allah.

CL bila nak berangkat?
Semoga dipermudahkan ibadat haji CL dan beroleh haji yang mabrur. Amin.

rezeki said...

salam cl

semua sekrg telah berada di arafah , yg tinggal di makkah yang tidak mengerjakan ibadat hj kerana tugas dan sebagainya

cl kira boleh bertolak ke mina dan arafah naik lrt

Noor said...

As Salam CL..

tu dia lengang sungguh.. semua dah berada di arafah.. Selamat berwukuf untuk CL & geng.. semoga dipermudahkan segala amal ibadah.. amin

taj said...

Salam CL,

selamat berwukuf dan dipermudahkan segalanya...
selamat perolehi Haji yg mabrur...amiin ya Rab
selamat aidul adha dan maaf zahir batin...
doakan kami utk kembali ke sana lg..

hjmins said...

Salam CL,

Lengang..masani sapa sape yg teringin nk cukup Hajaratul Aswad boleh kucup sepuas puasnya.

Dalam masa 4 jam lagi masuklah waktu wukuf di Arafan ya?

Agar CL dipermudahkan urusan ibadat Haji untuk Bonda dan selamat kembali ke MK. Amin.

mior zahid said...

Salam CL

Ketika ni memang lengangkan di Mekah. Semua Jemaah sedang berkumpul di Arafah/ Mina. Mekah tenang seketika.
Kita doakan semoga jemaah semua dipermudah segala pekerjaan dan juga ibadah.

nat said...

Lengang sungguh...

CL... selamat berangkat ke Arafah... semoga mendapat haji mabrur...

support@safiudin.com said...

salam CL,

alhamdulillah, syukur...

ruang untuk mereka yang tidak mengerjakan haji... luas terbentang..

Azima said...

Salam CL,

Selamat berwukuf CL...semoga Allah mempermudahkan perjalanan haji CL dan memdapat haji yg mabrur..InsyaAllah.

Doakan kami agar dapat ke sana yer..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

Kak Nab doakan CL...selamat berwukuf, semoga Allah SWT mempermudahkan segalanya buat CL.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah walaupun lengang hanya sementara aja.

Amin.

tq.

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..

Selamat berwukuf
Selamat menyambut aidul adha..
Selamat menunaikan ibadat korban..
Semoga perjalanan ibadat dipermudahkan dan sempurna hendaknya...
Jangan lupa doakan kami semua di Padang Arafah nanti..mudah-mudhaan kami semua berjaya sampai jua kesana menunaikan ibadat haji dan berwukuf...insyallah sempurna sebagai yg dituntut olehNya...

rosli said...

Salam CL,

Hope masa ni CL dah bertolak ke Arafah. Moga sihat2 selalu dan post entri yang menarik untuk kmi di sini

YB said...

SALAM CL,

ana gambar kaabah sekarang tak.... lengang jugak ka?

liyana said...

SALAM


CL pun pegi buat haji jangan lupa doakan kami ya CL...

Semoga ALLAH jemput kami ke TANAH SUCI lagi..Amin

mohdsyah said...

Salam CL

It looks so peaceful, cool, full of grace.
Alhamdullilah

nurazzah8 said...

CL, Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

nurazzah8 said...

seblum ni akak hairan kenapalah ramai orang suka tulis komen pendek-pendek dan post komen banyak kali di blog CL ni...huhu

nurazzah8 said...

tak habis mengaji lagi blog Cl nih! ;-)

nurazzah8 said...

Hari ini baru perasan

nurazzah8 said...

rupanya ada gadget kat sebelah kanan tu...

nurazzah8 said...

Yang senaraikan Tp 20 commentator..!

nurazzah8 said...

hurm...nak cuba lah... bolehke termasuk dalam senarai tu?

http://nurazzah8.blogspot.com/2010/11/hari-ini-wukuf-di-arafah.html

nurazzah8 said...

ketinggalan keretapi betul saya! takpa ... takpa ..

nurazzah8 said...

Rindu sangat nak berada di Arafah...
nak berada di mekah, Madinah semuanya! seperti menggamit-gamit melambai ke sana!

nurazzah8 said...

CL, paling saya rindu adalah Allahyarhamah Ibu Mertua saya...beliau meninggal di mekah pada musim haji 2007/2008.. sampaikan salam dan selawat kami sekeluarga. Semoga roh beliau sentiasa aman dan tenang di tanah suci Mekah dan semoga roh beliau sentiasa berada bersama-sama orang soleh. Amin.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

ya lengang nye...

Kalau dapat tawaf waktu ni, sekejap je selesai kot...

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam Cl,

Lengang di MH, tapi padat di Arafah pulak kan...

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Rindu betul untuk ke sana...

Bila menatap gambar2 yg CL upload rasa sayu hati ni...

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Kalau x memberatkan CL, teringin nk tengok camne gambar Kaabah yg lengang...????

Wassalam.

ainhany said...

Salam Cl,

ALLAH AKBAR..begini rupaya mnjelang wukuf..berpeluanglah mngucup sepuas2 hajaruaswad dan berdoa ja..

Semuga CL selamat mnyempurnakan wukuf dan haji 2010. doakan kami di sini juga..

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Funduk tempat CL kerja sekarang ni ada view kaabah cam kat As-Safwah tak???

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Pekerja Ben laden, kerja jugak ke atau diaorang pegi wukuf jugak?

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Maaf CL, saya ni banyak sangat tanya...

Wassalam.