MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 1 November 2010

IMBASAN HAJI 1430 - JoM KiTa DaKi JaBaL RaHmaH.."

Tuh dia CL dah nampak Jabal Rahmah' dari jauh...
Ramai jemaah duk mendaki Jabal rahmah ni...alhamdulilah
berpusu pusu jemaah berada di sekeliling'nyer
ceritakan pada kami pengalaman anda pula ketika' waktu ini....
Posted by Picasa

21 comments:

PINATBATE said...

Salam CL..
lama tak berkunjung ke blog ni..mudah-mudahan CL sihat ceria

PINATBATE said...

aik..line clearr..;)

PINATBATE said...

Bukit Kasih Sayang ini ialah bukit kecil yang terdiri daripada batu-batu besar yang keras. Untuk menaikinya mesti melalui sebanyak 168 buah anak tangga, setinggi 65 meter dari permukaan tanah.Kalau tak cukup tenaga..semput dibuatnya.

PINATBATE said...

Pengalaman menarik di kaki Jabal Rahmah ialah naik unta berhias..tapi awas!..ada pak Arab tuan punya unta yg memaksa-maksa dan kenakan bayaran tinggi..

PINATBATE said...

ehh.,tak ada geng lah..kakpinat balik dulu lah yer..

shami2 said...

Salam CL...

Belum berpengalaman lagi....boleh berkongsi dengar ceria kawan2 kat sini...alhamdulillah ambik tahu dulu sebelum menempuh secara realiti kan...

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

moga semua ahli PdKM sihat.

Idris Talu said...

Assalamualaikum CL & Semua sahabat,

Musim haji ini, meriahlah agaknya Jabal Rahmah.

Wassalam.

che'na said...

Salam CL,

Apa khabar? Sy pun dah lama tidak meninggalkan jejak di blog CL ni.
Musim haji Jabal Rahmah dipenuhi jamaah. Rindu suasana musim haji.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah banyak kemudahan yang disediakan utk Jemaah. Waktu meniti anak tangga Jabal Rahmah dipenuhi jemaah yg sememangnya berkampong disitu. Indah warna suci putih dimana2. Penuh nostalgia.

Amin.

tq.

SMK LAJAU, W.P Labuan said...

Salam ingatan kepada Tuan pengendali blog yang hebat ini, juga salam ingatan kepada mantan Pengarah Pelajaran W.P labuan En Mohammad Zaki Mohd Yusof yag berada di Tanah Suci Mekah

zmah said...

Dah tak sabar nak ke sana.

hjmins said...

Salam CL dan semua,

Ya moga semua warga PKDM sihat sokmo.
Agaknya CL sgt sibut dgn tugas setelah cuti panjang...
Jabal Rahmah..saya tengok jauh2 jer..Tapi kedepan ni.. InsyAllah pasti panjat. Amin.

فأيزنوريزا محمد ڨوزي said...

Salam utk semua...
Pengalaman di jabal rahmah sewaktu menunaikan umrah yg lalu...dpt menitipkan doa & menulis nama di tiang batu disitu serta dikacau ngn abg arab huhu... :)

support@safiudin.com said...

Salam CL dan warga PDKM,

terasa benar dekat dihati.. (walhal hakikatnya berada jauh nun di sana).

ketika berada di sana dulu, saya pasti tidak ketinggalan untuk berada di Jabal Rahmah...

Wassalam.

http://safiudin.com

Kak Sidah said...

Salam CL,

masa akak gi sana ramai sgt, tak berani nak rebut2 naik..so dok kat bawah jer doa..dan tgk unta berhias..ambik gambar dgn unta ..

rosli said...

Salam CL,

Masa umrah 2008 saya dapat naik ke puncak Jabal Rahmah tu, org tak ramai....tp yg nak tandatangan kat batu tanda tu ramai....smpi naik hitam batu tu.....masing2 mesti ada kenangan di situ.....saya sempat pakai igal mamat kameraman tu.....pndai dia cari duit dan umpan kita.....saya paling suka tgk pemandangan dari puncak Jabal tu....banyak view saya dapat snap. Syukurlah

Che'gu Mimah said...

salam...

mana gi CL nie...lama dok didiam...

Kakzakie said...

Salam CL,

Satu lagi kenangan di Jabal Rahmah di celah-celah batu ada org. jual inai serbuk. Kakak kata pada hubby "ada ke org nak beli rempah kurma ini?" Hubby ketawa besar kerana sesungguhnya memang macam rempah kurma. Kakak tak tahu... He...3x

ummu said...

Salam CL
terima kasih perkongsian ini,
boleh saya tengok2 kot ada wajah2 yang saya kenali di sini.

Aki44 said...

Salam CL,

Jabal Rahmah bukan saje dikerumuni pd musim haji bahkan disetiap waktu. Umrah ramadan baru ni sy tak daki, sakit lutut, cuma duduk didataran dicelah2 unta berhias. Kena berhati2 nanti terpijak taik unta atau dilanggar skuter tengah buat JR drift.