MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 28 November 2010

"CorETaN HaJi 2010 - Episode 19...BerJalaN Ke JaMaRaT Lagi..."

berjalan kaki sejauh 3km untuk melontar bagi kali ke dua..
bersama sama jemaah yang lain...
agak sesak pada waktu ni...naik ke tingkat atas
perjalanan mengambil masa selama 20 minit untuk sampai ke Jamarat..alahmdulilah
Posted by Picasa

18 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

disini tak ada LRT yer

Wassalam

rosli said...

salam CL,

Best jugak dengan suasana begini, jumap banyak bangsa lain

rosli said...

Salam CL,

Mesti CL dah lai berjumpa dengan berbagai bangsa di sana dan cara mereka. Yg bestnya dalam musim haji semua bersatu semasa bertalbiah. Amin

rezeki said...

salam cl

seronokkan , walupun kena berapa banyak u turn hehehe

terkenang dulu masa kami berjalan ke jamrah , kebetulan dari makkah. Masuk waktu asar di jamrah , takut nanti terlepas asar pula , terus ambik solat kat water coller dgn kekawan, pakai gelas gilir dan sorang tukang tekan punat watercoller tu

cari kotak2 besar jadikan sejadah , solat kat tepi jalan menuju jamrah
masa tu bapak jadi imamnya, toleh2 lps selesai solat, rupanya dah berderet safnya ke belakang dgn jemaah yg yang kami tidak kenali

tu yang terus jadi gurauan, sib baik safnya tak panjang spi ke madinah hehe

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah waktu menuju ke Jamarat tu langsung tak terasa jauh kerana berjalan cara berkumpulan dan berduyun2. Semakin seronok + rasa puas.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam rozali

lrt ada di seblah nyer sahaja

waslam

manzlie said...

salam rosli

bermaca macam bangsa kita jumpa...seronokkk


waslam

manzlie said...

salam pak rejeki..


alhamdulilah....wahh niostalgia tuhhhh



waslam

manzlie said...

salam hilmy



terasa kepuasan di hati ...


waslam

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Seronok jalan ramai2...

Wassalam

Aki44 said...

Salam CL,

Setiap kali melontar melambangkan kita menghamburkan segala sifat2 keji yg bersarang dibatang tubuh dan juga hati kita.

Waktu tuh beria2 kita lakukan dgn kesungguhan beserta mimik2 muka menjelmakan kebencian kita. Alhamdulillah. Tapi kekadang, sifat2 tuh menempel semula, ini yg menjadikan perjuangan berterusan yg perlu kita hadapai.

mohd said...

salamm.apakhabsr.semoga sihat afiast

manzlie said...

salam mohd


alhamdulilah...cl sihat...sudara?


waslam

manzlie said...

salam aki44

mengapa selalu jadi begitu..?


waslam

manzlie said...

salam rahmat///


alhamdulilah...seronokkkk



wasalam

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Teringat akak masa berjalan kejamrat beramai2 sambil bertalbiah..tak rasa jauh 2.5 km...kalau kat msia huh..jauh betul rasa ..memang tak jalan..

manzlie said...

salam kak shidah


daha ramai berwsma sama beralbiah...taklah terasa sngat...heheheeh

wasalam

support@safiudin.com said...

salam CL,

dekat dihati..