MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 22 November 2010

"CoRetAN COrEtAn hAjI 2010 - ePIsOdE KE 4..."

berada di atas jambatan yang tinggi sekali ni..di tingkat 5
membelok memasuki jamarat kecil....
dah ada bumbung tuhhh...canteek kan
jemaah turun dari stesen LRT di atas tuhh....
Posted by Picasa

39 comments:

CM said...

salam cl

menarik paparan ni..

Leenoh said...

salam.
Tahun depan boleh kot naik LRT tu.

YB said...

salam cl

ada dah lrt

CM said...

salam

makin hari makin mudah urusan para jemaah melakukan ibadah,,alhamdulillah

Aki44 said...

Salam CL,

Menarik dan terpesona ngan n3 nih, syukran

malek said...

Salam CL

Setiap tahun ada sahaja pembaharuan dilakukan untuk kemudahan jemaah haji. Semoga mendapat haji yang mabrur.

Aki44 said...

Salam CL,

Tahun nih jemaah domestik dan negara teluk jer dapat naik keretapi Masya'ir, org lain xde can ler, sian. Kita tunggu tahun depan plak.

manzlie said...

salam cikgu


menarik ..? sudah pstilahhhh
heheheheh


wslam

manzlie said...

salam leenoh

insyallah


tahun depan leh naik lrt..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


makin mudah skg niii...


waslam

Aki44 said...

Salam CL,

Dah jumper mereka yg dipertanggungjawabkan mengendali operasi keretapi Masya'ir nih ? Org Mesia dr KTMB tuh. Hebat kan...

manzlie said...

salam aki44



syukrannn


insyallah tahun depan cl nak naiklahh


waslam

manzlie said...

salam malekkk


pasti ada pembaruannnnyer

syukur alahmdulilah


waslam

"MULAN" said...

syukran cl... sharing semua nya di blog ni...

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Dah makin canggih...

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Tengok post ni, rasa nak ikut pegi jamarat, jalan kaki ramai-ramai.

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Dulu pegi melontar, kami naik ke aras 4 ikut laluan org Europ, sebab laluan tuk org Asia penuh sangat dgn org Indonesia... terpaksa kami cari alternatif lain... Alhamdulillah kat situ x ramai org dan boleh melontar dgn tenang.

Wassalam.

hjmins said...

Salam CL,

Alhamdulillah. Kemudahan yg disediakan utk jemaah oleh Kerajaan Saudi sungguh mengkagumkan!!

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Alangkah bertuah dan bahagianya hidup ni, andai dpt melaksanakan ibadah haji seperti CL & HA tuh... jelesnyer...

manzlie said...

salam mulan


harapan cl moga semua dapt menjiwai bagaimana kami berjalan jauh ni nak ke jamrahhh



alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam rahmat


satu nostalgiakan bila mengingati balik


waslam

manzlie said...

salam haji min


alhamdulilah


dah banayak kemudahn di berii..

w
slam

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Doakan kami diberi kesihatan & kemurahan rezeki untuk ke sana lagi... teringat-ingat dan terkenang-kenang selalu nih...

Wassalam.

manzlie said...

salam rahmat..


insyllah..nanti cl doakn yeer


waslam

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Memang sgt2 menjadi nostalgia yg amat berharga...

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Syukran kasiro atas doanya...

Ameen semoga Allah segera makbulkan...

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Org yg dh kerap kali berpeluang ke sana pun rasa x puas, apa lagi saya yg baru sekali nih, sakit juga rasanya menanggung rindu,namun terasa sangat indah...

wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Saje nk tanye je, nape CL x amik gambo budak2 kulit hitam yang selalu menyamar kudung & x de tangan minta sedekah...

Nostalgia kelakar bila sorang jemaah haji satu group dengan kami pegang tangan budak yg menyamar tuh...dia nak tahu betul ke budak tu x de tangan... he he he...

Wassalam.

Aki44 said...

Salam CL,

Laluan keretapi laju sekarang nih merupakan fasa pertama, kan. Fasa berikutnya akan merangkumi laluan ke MH, Jeddah ke KM dan Madinah ke KM. MasyaAlloah, ni baru projek mega yg benar2 memberi manfaat, bukannay gajah putih sebagaimana terdapat di tempat2 lain, termasuk......

manzlie said...

salam aki44


betul tuhhhh


waslam

manzlie said...

salam rahmat...


dah cuba nak snap..tapi depa lari lajuuuu


wslam

rosli said...

Salam CL,

Besar betul kompleks Jamrah ni.....bila ada stesen maka lebih mudah kepada jemaah akan datang

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

nampak mudah jer nak pi melontar kan...

Kak Sidah said...

Salam Cl,

dah naik ker LRT tu

manzlie said...

salam hajjah zainab


nampak mudahhh tapi berjalan jauh sebenrnyer 2km


waslam

manzlie said...

salam kak shidah


ye lahhhh....tapi untuk saudi ajeeerrr
yang boleh naikk


waslam

Kakzakie said...

Salam CL,

Dah semakin cantik dan memudahkan jemaah. Syukur Alhamdulillah

support@safiudin.com said...

salam CL,

terima kasih.

perkongsian yang hebat...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah keselesaan + memudahkan utk Jemaah.

Amin.

tq.