MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 3 November 2010

IMBASAN HAJI 1430 - AdA UnTa BerHiAs.."

ada jumpa unta lak di dataran Jabal rahmah...
Unta pun pakai 'mask' tuhh..
Adakah anda pernah naik unta begini? ceritakan pengalaman anda pada kami ....
Posted by Picasa

22 comments:

PINATBATE said...

salam..
tak pernah naik unta kat sini tp pernah naik unta depan piramid ..yg kat sini ambik gambar saja..

kak su said...

Salam CL

Hee...he.....

Wslm

hjmins said...

Salam CL,

x pernah le naik unta tu.. tp negok unta berhias dari jauh tu adele. Tupun kat Mina.hehehe :)

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,


kekadang geli ketiak melihat yang tua2 tu dok panjat belakang unta.

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

kat mana sekarang ?

nurazzah8 said...

salam, saya ambik gambar sahaja...tak naik pun....

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah ambil gambar + unta berhias pun kena caj.

Amin.

tq.

Aki44 said...

Salam CL,

Sy tak pernah naik, cuma amik foto jer

Aki44 said...

Salam CL,

Utk mereka yg tak dapat bergambar dgn unta berhias, jangan berduka snap jer lembu berhias di Batu Caves. Heheheh

Kena tunggu masa2 tertentu, tau.

Norbaya said...

salam,tak sanggup nak naik becoz bau dia busuk.hu..hu..

Kakzakie said...

Salam CL,

Pengalaman kakak nak naik tak jadi sebab masa unta nak berdiri tempat duduknya macam nak jatuh. Ramai org. pandang lagi dan sebab malu kakak tak jadi naik. Ambil gambar tepi unta pakai camera sendiri tapi tetap kena bayar SR5/-.

Tidak lama lepas tu semua unta lari ke belakang dgn tuan-tuannya sekali. Baru kakak tahu oh... rupanya tidak dibenarkan pihak berkuasa di sana.

support@safiudin.com said...

salam CL,

jun lalu saya naik jugalah unta yang ada di situ..

bila lihat semula gambar, terkenang orang dulu-dulu kalau ke Makkah pasti tak lepaskan peluang bergambar dengan unta...

ps: masih kekal di ingatan..

Noor said...

Salam...pernah naik semasa umrah 2001. Masa tu excited sgt nak naik. Dah naik, baru teringat...eh aku tgh mengandung sebulan lebih...takpe ke! Seronok juga naik unta!

anim kasim said...

salam...tringin gak nak naik unta tu masa buat haji 2008,tp takut jatuh n dibwk lari ha ha ha subhanaallah...insyaallah akan cuba lagi masa buat umrah mac 2011 nanti he he he

hasrul hassan said...

Salam ..
waaa menarik sungguh. Sayang sekali tak ada kat tanahair. :) alangkah indahnya dapat hidup di suatu tempat yang paling suci ..

http://hasrulhassan.blogspot.com

rosli said...

Salam CL,

Saya pun belum pernah naik unta, bergambar dengan unta di ladang unta dan unta kat Jabal Rahmah memang ada

ummu said...

Salam Cik Lie
anak2 saya suka tengok gambar ni
syukran jazilan

khazuraini said...

Jazzakallah.
Saya pernah dengar seorg ustaz kata..kalau pergi mekah rebutlah peluang naik unta kerana itu sunah nabi..dan antara fadilatnya menyuburkan sabar...haiwan tunggangan waktu perang..wallahuaklam

Fariha said...

Salam CL... macam saya kenal je dgn haji yg tgh kutip batu tu. CL kenal dia?

Fariha said...
This comment has been removed by the author.
pulut coco said...

Salam CL,

mengalir air mata saya lihat gambar unta berhias ni.Sebab saya naik dgn ayah saya,siap ambik gmbar lagi....sentimental sangat rasanya sbb ayah sudah tak sihat tahun ni.

Alhamdulillah dpt jugak saya tunaikan umrah bulan Jun tahun lepas.

Cahaya hidupku said...

saya juga naik :)

http://myhayatiz.blogspot.com/2012/05/cerita-setahun-yang-takkan-habis-episod_24.html

pinjam picture yer