MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 11 November 2010

" SESAK - SoLaT Di MaNa MaNa YaNg SemPaT.."

Di lobby hotel pun sesak dengan jemaah..alhamdulilah
juga di restoran d saji , ramai jemaah dah bersedia untuk menunaikan solat..
Hampir ramai skg jemaah dah berada disini...padat..
Asal ada ruang solat, Sampai di depan Receiption Hotel pun mereka solat..alhamdulilah
Posted by Picasa

45 comments:

Kak Sidah said...

Salam CL,

Kak Sidah said...

Salam CL,

Alangkah indahnya suasana ni kalau ada di tempat kita..cl tlg doa yer agar ia terjadi di tempat kita..dan kita disini sama2 juga berdoa..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Seronok tengok jemaah beribadah tak kira tempat..

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah

yg tu semalam , bapak dah settelkan

Azima said...

Salam CL,
Salam Mama Sidah..
Salam semua warga PDKM

Harapan agar semuanya sihat2 dan ceria2 selalu..

Alhamdulillah...alangkah bagusnya kalau suasana begini ada kat sini..

Aki44 said...

Salam CL,

MasyaAllah, mereka mengambil sepenuh kesempatan utk memperhambakan diri kpd yg Maha Esa di Tanah Haram.

Umat Mesia kenapa xleh ambil ikhtibar...

Aki44 said...

Salam CL,

Masih berlabuh di Rm 1131 ker. Xde chance buka konti berlatar belakangkan MH.....

mohdsyah said...

Subahanaallah.
Allahu akbar

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

solatlah sambil berdiri,bertidoq,dan dalam apa situasi pun mengikut kemampuan sendiri2.

CM said...

salam cl

suasana ni umpama pesta ibadah,alhamdulillah,,,

mohdsyah said...

Atmosphere is so crowded on the outside at the time. A millions of people have started to flood surrounding the mosque.
All lead to one faith worship to ALLAH.
Syukuran

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

begitulah bila hampir ke waktu nak wukuf...jemaah memenuhi setiap ruang yang ada...di mana2 sahaja..

manzlie said...

salam kak shidahh


taniahhh ratu trekkk pdkm...


top 3....emas, perakk dan gangsa...


waslam

manzlie said...

salam kak shidahhh


alhamdulilah

syukur lihat mereka beribadah


waslam

manzlie said...

salam pak rezeki


alhamdulilah pak...cl dah dapt dahh..mekaishhh



waslam

manzlie said...

salam aki44


ye lahhh...bilik skg penuhhhh

cl nanti kena tido kat staorr lahh...heheheh


waslam

manzlie said...

salam azimahh


menghambakan diri pada yang SATU..alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab


benar tuh...semua menghambakan diri pada yang esa..syukur alahmadulilah


waslam

manzlie said...

salam mohdsyah


alhamdulilah....


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


dah macam 'pesta' ibadah...seronok bila melihatnyer


waslasm

manzlie said...

salam ayahanda


benar tuh...takkira tempat dan keadaan kan


waslam

hjmins said...

Salam CL,

MasyaAllah...dekat nk wukuf ni jemaah solat dimana saja ...atas tangga, atas jalan tar dsb.

Inilah kelebihan tanah haram.

manzlie said...

salam hj mins

benar...ituh la kebesaran tanah haram kan


waslam

boxhousestudio said...

Salam CL

doakan saya agar dapat selalu menjejakkan kaki kemari...rindu bangat nak join sembahyang raksaksa ni...ALLAH ALLAH ALLAH....

wassalam

manzlie said...

salam boxhouse


insyallah will doakan...

waslam

SUHAIMI said...

salam...

tak dapat le nak jumpa keadaan macam ni di tempat lain...........

kak su said...

Salam CL

Alhamdulillah...

Meriahnya ya..

Wslm.

manzlie said...

salam suhaimi....



benar tuhhhhh


waslam

Umi Azuddin said...

Salaam CL,

Seronoknya... saat kemuncak makin terasa oleh para tetamu Allah. Kami di sini pun sama teruja tengok paparan 'live' PDKM ni. Semoga dipermudahkan ibadah haji buat semua.

manzlie said...

salam ummiazuddin


aaaalhamdulilah....semua dah bersedia menunggu hari wukuf...


wasalm

manzlie said...

salam kak s..


sungguh meriahh skg..


waslam

mohdsyah said...

Salam CL

Time is almost there.. WUKUF..
Hopes all the worship to be simplified by ALLAH .Amin

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah pernah solat depan lift waktu suboh dlm suasana sebegini, semua ruang sudah kena booking. Memang hebat.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam hilmy


satu nostalgia tuhh...


waslam

manzlie said...

salam mohdsyah


ameenn...


walsam

Rahim said...

Salam Cl,

Cuba bayangkan tiap2 tahun beribu2 rakyat Malaysia gi buat Haji.

Dan bila balik Malaysia mereka penuhkan pulak masjid/surau kat sini.

Ya Allah sebagaimana kau makmurkan Masjidilharam, kau makmurkanlah juga masjid2 kat M'sia ni terutamanya surau kat taman aku ni. Amin

Jasmin Flower said...

Salam CL?

Ahamdudilla....seronok melihat hamba2 ALLAH melakukan ibadah walaupun terlalu sesak.....jemputlah aku untuk bertandang kerumah Mu Ya ALLAH.....AMIN....

manzlie said...

salam rahim...


ameennnn



waslam

manzlie said...

salam jasmin flower


amennn...insyaalalah



waslam

Norbaya said...

salam,
kalau kat msia,masjidnya terlebih dari jemaah kecuali ari jumaat dan masa solat raya aidilfitri dan raya haji.

nurazzah8 said...

Salam CL,
Memang rasa terharu sangat tengok betapa ramainya umat Islam di bumi Mekah di tanah Haram...semakin menghampiri waktu wukuf, semakin penuh dan padat Kota Mekah...
di mana-mana akan kelihatan orang bersolat... walaupun di atas jalanraya... kerana Mesjidil Haram sudah penuh dan padat...
tapi kalau boleh dan diizinkan Allah biarlah kita dapat menunaikan ibadat di dalam Mesjidil Haram...
Alhamdulillah dari pengalaman akak yang baru sekali berada di sana, akak cuba datang seawal yang mungkin untuk cuba mendapat tempat di dalam mesjid..Alhamdulillah akak dapat menunaikan solat fardhu setiap waktu dalam Mesjidil Haram...syukur ke hadrat Allah SWT...

manzlie said...

salam kak nurazaah

alhamdulilah...sungguh bertuah akak..


wsalam

manzlie said...

salam Norbaya

benar tuh....


wasalm

rosli said...

Salam CL,

Part ni saya suka sangat, kita boleh lihat di mana jua orang bersolat asal ada ruang kosong.....

support@safiudin.com said...

salam CL,

alhamdulillah, syukur...

semakin sesak gamaknya....