MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 2 June 2011

" TempaT MinuM air Zam Zam Di TanaEeM..."

Di Luar masjid Tanaeem...
tempat meminum air zam zam..alhamdulilah...
bagaimana pula pengalaman anda disini ketika Miqat?

17 comments:

Mohd Saad Hamid said...

Assalamu'alaikum wm wbr

Alhamdulillah, semasa di Tan'iem tidak venture sangat. Turun teksi, solat tahiyatul masjid, solat sunat ihram, niat ihram, dan naik teksi semula.

Aki44 said...

Salam CL,

Telah banyak kemudahan disediakan di Tanaem. Sy suka mandi disana, air banyak berbanding di hotel.

Kak Ina said...

Salam CL,

kat mana tempat air zam zam ni. Masa musim haji yang lalu selalu ke Tanaim lepas subuh, terus masuk solat dan terus naik teksi balik ke Mekah. Nak ke sana lagi hujung bulan ni, insyaallah nak cari tempat minum air zam zam ni di Masjid Tanaim

Zalina said...

Alhamdulillah... saya juga seperti hj Mohd Saad, turun teksi.. solat ..niat ihram dan naik teksi semula...rasanya kebanyakan jemaah buat macam tu

Kakzakie said...

Assalamualaikum CL,

Pengalaman kakak selepas solat sunat bersam-sama teman pergi semula van yg telah kami booking masa dtg bersama hubby masing-masing. Sebab tempat solat kan asing selepas selesai solat kami pun masuk dlm van. Tunggu hubby masing-masing tak ada. Rupanya kami semua tersalah van bila hubby kawan kakak dtg. baru sedar. Yg hairan driver tu buat tak tahu saja.

pesona said...

Assalamualaikum Tn. Hj,

Rasanya Tempat minum air Zam-Zam nie dekat hadapan Masjid Tanaeem...tapi tak pernah minum air Zam-Zam di Tanaeem oelh kerana selepas solat sunat ihram dan berniat jemaah semua berebut naik kenderaan untuk balik ke Mekah....

Norbaya said...

pernah nampak tempat tu belah depan,tapi tak sempat nak minum,pasai kalut nak naik van takut nanti kena tinggai.nak datang semula.kena kumpul duitnya dulu pelan2.sekarang kos hidup naik.bil api,gas,minyak,budak2 sekolah...aduhai...sosah dibuatnya.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah banyak kemudahan disediakan utk Jemaah. Syukur....


Amin.

tq.

mancomjb said...

Asalamualaikom CL,

Alhamduliah di Tanaiem banyak kemudahan dan bersih berbanding dengan tempat Miqat lain.

Hj.Sabri : said...

Assalamualaikum Hj.Azli. Pengalaman di Tanaim tak banyak disebabkan tuan punya van asyik nak cepat jer.Saya belum jumpa lagi tempat air zam zam ni walaupun dah 4 kali ke Tanah Suci.
Hj.Arshad kemana,lama tak up date blog beliau?

azlina said...

asmlkm CL..

pengalaman ke sana sewaktu berusia 11 tahun sekarang sdh 41 thn...hati rasa tenang bila tgk gmbar2 di sini hati terasa terlalu ingin ke sana...mudah2 di makbulkan Allah..

hmins said...

Salam CL,

Semuanyer nampak tiptop sekarang.

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

Tak sempat nak minum air zam-zam CL. Terkejar-kejar atau sama dengan Tn Hj Mohd Saad Hamid...

Wassalam.

Aki44 said...

Salam CL,

Masih bercuti di Mesia ker...

Hj Arshad dah pindah rumah baru di kehidupandimekah.blogspot.com.

mfisma said...

Salam CL...apa khabar...

Ismail said...

Assalamualaikum CL..

Pergi ke Tanaim mandi, pakai Ihram, solat sunat ihram dan niat ihram, tak sempat nak minum kat situ kerana tak tau ada tempat air zamzam...insyaAllah nanti masa lain akan dapatkan air zamzam kat Tanaim....tapi lepas solat ihram naik bas ke Haram dan yang seronoknya semua jemaah dalam bas bertalbiah dan yang paling seronok pemandu bas juga bertalbiah bersama penumpang walaupun dia tak melakukan umrah......penglaman paling seronok mas itu...

rosli said...

CL,

Tanaem makin canggih....syukurlah dah lebih mudah nak minum air zam2