MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 20 June 2011

" Sholat Dhuha..."

depan baitullah......
senantiasa penuh dengan para jemaah...alhamdulilah
BAGaimana pula pengalaman anda disini...?

21 comments:

hayati hamzah said...

Assalam CL

Saya pernah bersolat kat sini masa tengahari terik.. tapi macam tak rasa apa-apa , maklumlah bukan senang kita nak dpt kesana..silap2 kena halau dengan pegawai2 MH...saya pun sujudlah lama2 kat situ

manzlie said...

salam hayati..


alhamdulilah...satu usaha yang murni dan muliaa. disisi allah swt


waslam

SisterInIslam said...

Alhamdulillah..saya sangat sukar untuk dapat solat fardhu di dataran kaabah. tak pernah. tapi guna peluang yang ade untuk solat sunat di dataran sambil melihat keara kaabah..multazam ajarul aswad pintu kaabah. :)

manzlie said...

salam sisteinslam


alhamdulilah syukurr..



wasalm

Kak Ina said...

Salam CL,

Saya cuma dapat solat sunat tawaf setiap kali lepas tawaf betul-betul depan makam Ibrahim (musim haji 2010), solat fardu yg. lain semua naik Tingkat satu kawasan khas untuk jemaah wanita. Solat suboh dapat rasa di dataran Kaabah. Jemaah lelaki Indonesia semua tak mahu ke saf hadapan kerana mereka nak solat bersama satu saf dengan isteri masing-masing.

smartradz said...

Kami berdua mengambil kesempatan solat zohor di dataran Kaabah di bawah panahan terik matahari, satu nikmat solat yang tidak ada di tempat lain. MasyaAllah indahnya kurniaan Tuhan kepada kami kerana tidak pernah kami rasainya sebelum ini. Alhamdulillah. Bila agaknya kami berdua dapat berjumpa CL, tempoh hari x dapat jumpa hanya jumpa dengan Mr.Ismail.

mancomjb said...

Salam CL,

Sunggoh pun panas terik sembahyang dan berjalan di dataran tidak terasa panas,
itu lah kebesaran kuasa Allah.

wasalam

YB said...

salam cl,

Di sini air mata banyak tertumpah. Tatkala qudumnya penuh gembira. Dan tatkala widaknya penuh hiba.
Ya Allah ku pohon, kembalikan aku ke sana.

bonda_tie said...

allahuakbar.... subhanallah...

Intanterpilih said...

Salam CL
Maasa musim haji, saya akan menunggu solat dhuha di dataran...indahnya...itu antar pengalaman haji yang tak dapat saya lupakan...moga dapat megnulangi lagi!

hilmyiskandar said...

Salam.

Betul2 ketenangan waktu solat Dhuha, penuh kebesaran Mu.

Amin.

tq.

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

Betapa ramai pun jemaah, insyaAllah, akan ada ruang bagi setiap orang yang niat ikhlas ke tanah suci semata-mata utk mendapat redhoNYA.

Nur Fatin Zulaikha said...

salam CL.

saya tidak berpeluang untuk solat fardhi dihadapan baithullah.. tetapi saya gunakan peluang yang ada dengan melakukan solat sunat tawaf.. subhanallah.. betapa rindunya saya untuk solat dihadapan baitullah lagi :)

Aki44 said...

Salam CL,

Setiap peluang ke sana sy akan pasyikan akan berada di dataran Kaabah utk solat sunat dan kekadang cuma duduk tafakur memandang rumahNYA yg mempesonakan. Sy banyak solat fardu di tkt 2 atau dibumbung.

Ya Allah berilah daku peluang utk menziarahi rumahMu dan nabiMU buat bedberapa kali lagi.

Norbaya said...

salam,kadang2 terpaksa menyelit dicelah2 mak2 aji arab ni untuk dapat peluang solat kat sini.polis ni kalau orang2 arab depa tak street sangat.

mancomjb said...

Salam CL dan warga PDKM,

Semasa umrah bulan lepas saya sembayang magrib,isya' dan subuh didataran.Cara yang saya amalkan bila azan bergema saya berjalan menuju kaabah lantas ikut arus tawab, bila jemaah bentuk sab, terus masuk sab.Tapi nak dapat sab pertama,kedua dan ketiga tak pernah dapat.

wasalam

Imran Paris said...

As-Salam En Li...lama tak meninggalkan jejak di sini. Rindu buat saya kembali bersuara, 2,3 hari ni mmg teringatkan Makkah Madinah, harap dpt ke sana SEGERA :-(

boxhousestudio said...

assalamualaikum warohmatullah hiwabarokatuh cil li...

BHS nak membenarkan kata-kata hayati hamzah...

panas terik itu nikmat ...ALLAH....

she said...

Salam,

Sy dan suami baru balik dari sana minggu lepas. Rasa rindu dan ingin ke sana lagi. Rasa tak puas berada disana....

Ya Allah, izinkanlah hambamu ini menjadi tetamuMu lagi. Sungguh indah, tenang dan aman memandang kaabah.

safiudin.com said...

assalamualaikum CL,

biasanya saya tak balik selepas subuh, dah solat dhuha baru balik ke hotel..

dekat dihati.

alhamdulillah.

wassalam

Naufal said...

Salam CL,
alhamdulillah saya berpeluang utk sembahyang didataran setiap kali menunaikan haji mau pun umrah. Waktu panas terik pun tak terasa sangat. Semoga CL dirahmati sentiasa.

Wassalam.