MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 9 June 2011

" MasJidiL HaraM..."

cuaca yang panas tidak mematah kan semangat jemaah untuk beribadah kepadaNyer..alhamdulilah syukur

17 comments:

Che'gu Mimah said...

salam cl...

perancangan nak ke sana lagi dah ada... cuma blum pasti sama ada tahun nie ke tahun depan...
moga2 dipermudahkan...dah rindu sesangat nie...

Mohd Saad Hamid said...

Assalamu'alaikum wm wbr
Firman Allah SWT (Al-Baqarah: 144)

فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ ۚ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ ۗ

Oleh itu palingkanlah mukamu ke arah masjid Al-Haraam (tempat letaknya Kaabah); dan di mana sahaja kamu berada maka hadapkanlah muka kamu ke arahnya.

Mohd Saad Hamid said...

So, itulah sebaik-baik tempat untuk kita memandang.

..... Masa solat (kalau tidak tidak sah solat).
..... Masa nak tidur - ikut sunnah Nabi
..... Masa zikir.
..... Masa dalam kubur - orang letakkan.

Mohd Saad Hamid said...

Tetapi ...

Waktu kita melepaskan qada' hajat, maka palingkan muka (badan kamu) dari Masjidil Haram.

Wasalam.

Aki44 said...

Salam CL,

Moga2 sehat sejahtera selalu. Teruskan memuatkan berita mutakhir dari MH/KM

Zalina said...

Salam Cl...kalau nak dibandingkan dengan panas disana nanti, tak terbanding jawabnya...alhamdulillah

Norbaya said...

salam,bila dah ada disana tak ingat panas ke hujan.hati asyik ingat nak buat ibadah sebanyak yang boleh.aduyai rindunya...

mancomjb said...

Salam CL,

Semalam ambil gambar jam dari bawah,hari ni CL panjat atas jam ambil gambar kebawah pula best lah CL, sekeping gambar dan sebaris ayat dari CL dah boleh mengubat rindu kami di M'sia.

wasallam

hilmyiskandar said...

Salam.

Memang rindu.

Amin.

tq.

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Masih lagi dapat menatap MASJIDIL HARAM walaupun berada di M'sia.....nampaknya jemaah yang beribadah di MH tidak menghiraukan akan keadaan cuaca yang agak panas..................

safiudin,com said...

Assalamualaikum CL,

dekat dihati...

''satu solat di dalam masjidku (iaitu di Madinah) lebih baik daripada seribu solat di tempat lain, melainkan di Masjidil Haram, kerana satu solat didalam nya lebih baik daripada 100 (seratus) ribu kali solat di tempat lain" Hadis diriwayat oleh Imam Muslim.

Wassalam

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

Dalam panas di tanah haram ada rahmat drpdNYA.
Dalam panas di tanah haram ada barakah drpdNYA.

Kak Ina said...

Salam CL,

Walaupun panas terik, moga2 Allah permudahkan semua urusan jemaah disana. Amin..

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

dekat dihati...

Wassalam

Nzie said...

Alhamdulillah...saya baru balik dari sana.. Panas tue sikit jek kalau nak dibandingkan ganjaran syurga yang Allah nak berikan..
InsyaAllah...

Ismail said...

Salam CL

Terima kasih kerana menyajikan kepada kami di Malaysia keadaan di MH melalui PDKM setiap hari...
Dengan ini rindu kami akan terubat dengan melihat gambar yang CL paparkan... Moga Allah memberi rahmat kepada CL... Kami disini merasa rindu nak kesana lagi.... perancangan dah ada...tapi kekangan yang menjadi terhalang...harap doakan kami agar dapat ke MH lagi.....Ameen.

Di MH kalau macam mana panas pun kita tak rasa kerana tiupan angin akan menyegarkan badan...... panas didunia tak seberapa tapi di sana nanti.......Allaahuakbar......

rosli said...

CL<

Dari angle mana pun tetap cantik dan indah.....hati dah berpaut di sana.Ameen