MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 21 June 2011

" DaLam KawaSan Saie..."



ramai jemaah skg berada disini..alhamdulilah
Bagimana pula perasaan anda pada waktu ketika ini..?

20 comments:

boxhousestudio said...

assalamualaikum cik li...

perasaan BHS pada waktu ni tak terucap....terima kasih ALLAH...jemput BHS lagi dan lagi....ameen YA RAB....

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

Tak pernah sa'ei kawasan ni......sokmo buat sa'ei kat tempat asal.

Dah hampir pukoi 2 pagi,tak lelap mata ni,tadi tidoq siang lama.

Aki44 said...

Salam CL,

Rindu nak melakukan saei. Sprti Ayahanda sy juga belum try saei di kawasan selain dari tingkat bawah. InsyaAllah jika diizinkanNYa, nak cuba jugak saei disetiap tingkat termasuk bawah sekali/basement.

mancomjb said...

Salam CL,

Terima kasih CL, selagi MH di buka pasti tempat saei ini penuh dengan Jemaah.
Ameen

Kak Ina said...

Salam CL,

Alhamudllilah kak dah cuba semua tempat saei pada musim haji yang lalu. Selalunya tingkat bawah sekali kurang jemaah, tetapi ramai pula jemaah negara lain yg tidur baring tepi tepi dinding, yang paling sesak tingkat biasa, yang paling atas sekali pun ramai juga. Insyallah jika dimurahkan rezeki akan ke sana lagi.

Zalina said...

Salam Cl, ini tingkat berapa ye? kalay tingkat lain mungkin tak sehebat di tingkat asal terutama bila mendaki bukit tu...kerah segala tenaga yg ada ada...tapi bila turun tu kena tekan brek banyak2...;-)

Norbaya said...

salam,tak pernah buat saei selain dari tempat yang asal sebab disitu lebih trill walaupun dalam keadaan yang sesak dan padat.seronok sebenarnya,kat situ.

YB said...

salam cl,

Ya Allah "tunjukkanlah kami jalan yang lurus"

nat said...

Salam CL...

Kami sekeluarga saie di aras yang kena mendaki tu... aras berapa ye ? Masa bawak wheel chair tolak anak2 agak gerun sikit... takut tergelincir..

Pernah ternampak jemaah mungkin dari India yang terjatuh dari wheel chair gara2 agak laju...

CaHaYa PeTuNjUk said...

salam cl...

alhamdulillah.sangat best bersa'ie.
satu pglaman yang tidak boleh dilupakan.
dapat tengok pelbagai jenis orang.huhu.

aza said...

Salam..

Mula2 saie terasa mcm tak mampu nak habiskan.. tapi Alhamdulillah, bila dah mula start bergerak, tak berapa terasa jauh sgt.. cuma kdg2 melecet jgak kaki bila dah balik ke hotel..:)

Ummi Imtiyaz said...

Alhamdulillah...terkenang betapa hebatnya Siti Hajar berlari-lari seorang diri mencari air untuk anakandanya Nabi Ismail...kerana taat dan patuh pada Allah dan suami rela ditinggalkan sendirian bersama Ismail yang baru lahir...semoga Allah mengangkat darjat Nabi Ibrahim dan seluruh keluarganya...

~~zAnAfAhMi~~ said...

Assalammualaikum....masa saya pergi dulu, kawasan ni masih belum siap sepenuhnya. Dah cantik dah, bila la agaknya dapat pergi lagi.....dpt tgk pun rasa sejuk je...

hilmyiskandar said...

Salam.

Redup suasana.

Amin.

tq.

khay ke'ai said...

assalammualaikum CL...

subhanAllah, rindunya bila tgk tempat saie ni...meronta-ronta hati nak pergi, rasa seronok sgt time saie, asyik terbayang mcm mana Siti Hajar berlari-lari....

Imabiz said...

salam..

Ya Allah,rasa terujanya..
InsyaAllah saya berazam dengan kuat supaya dapat pergi menunaikan umrah hujung tahun ini.
Amin...:)

safiudin.com said...

assalamualaikum CL,

terasa dekat dihati.

ahad lalu kami buat latihan pratikal kursus haji.. rasa dah dekat je..

thank update blog.

wassalam

JunAina said...

salam...

masuk ke sini hasil carian ustaz amin kat google.

subhanallah...sesungguhnya hati meronta2 ingin ke sana.

belum rezekinya saya untuk ke sana, insyaallah suatu hari saya akan sampai juga...

she said...

Salam CL

Bolehkah saya tahu siapa nama imam yang selalu menjadi imam di MH. Suaranya memang indah untuk didengari setiap kali menjadi imam.

hmins said...

Salam CL,

Saya rasa Imam MH yg sedap suaranye yg ditanye oleh she adalah Syeikh Sbdul Rahman As Sudais.