MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 6 June 2011

" DaTaraN "HaRaM"..

pintu gerbang masuk kedalam MasjdilHaram...
Jemaah tidak pernah putus berkunjung ke sini..alhamdulilah
dan tanpa rasa sunyi dan sepi...senantiasa sibuk...
Bagaimana pula dengan anda semua..pernahkan berada di depan Haram seketika.....? ceritakan pengalaman anda pula...

20 comments:

mancomjb said...

Salam CL,

10 hari di MH pernah juga beli teh susu di Bin Dawood, bersila dan bersantai tunggu masuk waktu isya'
Terima kasih CL.

Wasallam.

manzlie said...

salam mancomjb


tentu satu pengalaman yang pasti tidak dilupakan...tul tak man...?


wasalm

mancomjb said...

Salam CL,

Masa di sana cuba contact CL tapi tak dapat, ada bawa buah tangan untuk CL, sebab Kak Non Ipoh pesan suruh bawa tongkat ali, Tak jumpa sya sedekah kan pencuci MH. Insaallah tahun depan kesana lagi tahun ni dah habis cuti.

terima kasih

Kakzakie said...

Assalamualaikum CL,

Banyak pengalaman dan kenangan di dataran ini CL. Kakak kena cium Mak Hajah Turkey, makan KFC beli sebelah Hilton makan di sini, kasut kakak tanggal tapak pun di sini juga. Nak berlanggar dgn mat bangla cuci dataran pun di sini juga. Eh... banyaklah CL...

manzlie said...

salam kak zakiee..


woww..satu nostalgia tuh kak...seronok tuh tauuu


waslam

alinac lover said...

XPERNAH P LAGI..HARAPNYA DAPAT LAH MENJADI TETAMU ALLAH,,

Kak Ina said...

Salam CL,

Kat situlah hari-hari duduk makan ais krim dalam cawan, kadang-kadang makan burger king & KFC (musim haji yg. lepas), banyak kali juga nampak CL dengan Tn. Hj. Arshad besama adik-adik buat jam besar tu kat D'Saji.

atie said...

salam mazlie...

lama tak ke sini..
sekarang nie anak buah saya tentu ada di sana beliau ada trevel agensi sendiri membawa jemaah umrah ke mekah.... seronoknya kalau saya juga berkesempatan ke sana.... semoga satu hari nanti Allah menjemput saya sebagai tetamuNya...

YB said...

salam cl

tolong doa kan agar dapat kembali kesana lagi....

Aki44 said...

Salam CL,

Kerap lalu lalang di sini. Tahun lepas hilang selipar selepas solat zohor, kena berlari ke kedai di kompleks Safwah. Bagai nak melecur tapak kaki dek kepanasan.

Ismail said...

Alhamdulillah...lepas buat umrah pada tengah malam..kira.kira jam 12 malam perjalanan balik ke hotel singgah kedai depan Bin Dawood beli ais krim dalam mangkok makan bersama isteri.....ohhh sedapnya.. rasanya seperti nak pergi lagi ...doakan....mudah mudahan kita dapat berjumpa....

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

alhamdulillah, dekat dihati...

Wassalam.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah mmng kerap tumpang minum teh panas warga tempatan waktu tungu solat isya. Rasa teh lain dari yg lain.

Amin.

tq.

boxhousestudio said...

cik li...sihat ke?

ni la tempat yang paling banyak jejak kaki BHS....ambil gambar la...tunggu menunggu member, anak, mak , adik sedara kalu sembahyang berasingan, pernah la solat sama jemaah pakistan kat sini...laluan penting yang segalanya mungkin...dari sinilah juga duk pandang ke atas tengok jam tengok hotel al-safwa...tengok d'saji...tengok hotel manzil..tengok mana arah nak ke ben'dawood...nampak merpati...aduhai segala macam ada kenangan nya.....

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

Mengimbau segala kenangan. Di sinilah beg sandang isteri cuba dicopek, namun alhamdulillah sempat perasan. Saya dapat tengok muka minah yang buat kerja tu tertunduk malu. Bila kita paling tempat lain - berdesup hilang. Tak teringat nak ambil gambar dia.

Mohd Saad Hamid said...

Di jam kecil (dulu besar - sebelum ada jam besar baru di komplek zam-zam), di situ tunggu Hj Arshad, Ust Hasanan Ajyad. Tempat temu janji kata orang. Pandang-pandang As Safwah hotel CL kerja, pandang istana raja, pandang Hiton, pandang Jabal Omar, pandang langit, pandang bangla, pandang jalan balik ke hotel.

Mohd Saad Hamid said...

Di situ jugak kamera hampir terhempas ditampar oleh polis Arab (tidak pakai uniform - SB Arab la tu) sebab nak ambil gambar pekerja kumpul barang-barang jemaah yang ditinggalkan berhampiran tandas. Mereka kumpul dan masukkan dalam lori. Macam-macam barang spt toto, beg pakaian dsb. Puaslah jemaah mencari barang-barang dia lepas tu.

DariRumahKecilKu said...

salam cik li..

tak pernah lagi sampai sana... doakan umi dan keluarga dapat menjadi tetamu Allah..InsyaAllah

rosli said...

CL,

Teramat best.....wpun orang ramai dan sibuk....suasananya tak sama dengan mana2 masjdi lain.

ASE1 said...

Salam cl ,
saya berada di MH dari 31/5 - 7/6 .. menginap di hotel misfalah palace .. nak cari cl tapi tak ingat hotel mana ... amat seronok berada di sini ... Insyaallah , tahun depan berhajat ke sini lagi