MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 7 June 2011

" JaM 7.00 Pagi...."

subhanaalah....
sungguh syahdu dan tenang rasa di jiwa......
pengalaman anda pula bagaimana...?

25 comments:

nat said...

Salam CL

Rindunya kami sekeluarga pada MH... bertawaf di awal pagi...

memang pada waktu begini.... jemaah tak berapa ramai lagi... jadi senang nak bertawaf...

Che'gu Mimah said...

salam cl

biasanye lepas subuh saya akan gi tgk kaabah...tp tme sy pegi tu musim haji...org sentiasa penuh n payah sket nk masuk ke dataran kaabah

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

Waktu dhuha di depan kaabah memang syahdu. Orang tidak ramai jadi boleh duduk dengan tenang di dataran kaabah tanpa banyak gangguan.

Mohd Saad Hamid said...

Waktu begini memang ditunggu-tunggu sebab orang sudah beredar ke hotel masing-masing. Oleh itu mudah sedikit jika hendak cium hajar aswad, jika Allah izin. Alhamdulillah.

Aki44 said...

Salam CL,

Selamat bersiaran di awal pagi. Sangat rindu pd MH di waktu ini. Selepas solat subuh, sungguh tenang utk bertawaf/membaca alQuran /bermunajat sambil menunggu waktu utk solat sunat dhuha.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah cukup indah + jernih + penuh kerinduan.

Amin.

tq.

Kakzakie said...

Assalamualaikum CL,

Pengalaman kakak pukul 7 pagi tawaf Umrah kerana sebaik habis solat subuh terus pergi Tanaim. Jalan pergi ke Tanaim dan balik ke MH terlalu smooth. Kakak ditumpangkan oleh sepasang jemaah yg tak tahu berbahasa Inggeris langsung tapi baik. Kami tawaf pun sama-sama hingga selesai umrah. Keadaan masa itu pun terlalu selesa tidak ramai jemaah.

Zalina said...

Salam. Saya suka pergi tawaf pagi2 hari, lepas tu buat dhuha - insyaallah tak ramai orang... kalau tak silap waktu ini orang Arab tidur semula...sampai jam 10 am memang tak ramai orang...

boxhousestudio said...

sabaanur cik li

ya betul tu tuan haji mohd saad hamid...

hamba bermohon YA ALLAH...jemputlah hamba ke tanah suci ini ..lagi dan lagi...tak puas puas sebanarnya nak kemari...makbulkan lah YA ALLAH....

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Amatlah berbeza dengan musim haji tahun lepas dimana di dataran Kaabah sentiasa penuh dengan jemaah di setiap waktu....walaupun di waktu solat Maghrib & Isyak berusaha untuk bersolat di dataran Kaabah..............

mancomjb said...

Salam pada semua dan CL,

Kalau nak bersedekah berilah lah pada yang berbaju hijau kesian mereka tak berhenti berkerja.

wasallam.

mfisma said...

Salam CL..pengalaman tak dapat digambarkan dengan kata2...siapa yg dah sampai di sana saja yg memahami..syukur Alhamdulillah...

Kak Ina said...

Salam CL,

masih teringat di musim haji yang lalu..selalu dapat solat di dataran, sekali sekala kena pindah tempat sebab jemaah perempuan tidak dibenarkan solat di dataran masa waktu suboh.

[-suziey-] said...

Salam CL..ouh rindunya pd Baitullah..best btl..lengang jek..time ni org sume sibuk breakfast ni..hehe

mancomjb said...

Salam Kak Ina, CL dan lainnya.

CL memang bijak dia hantar gambar kita semua yang ulas, itu lagi berkesan, terima kasih CL.

JAHM02 said...

Salam CL.... rindu sungguh bila menatap rumah Allah ini,

hrp murah rezeki saya & suami smoga dpt mengunjungi nya thun hadapan

Insyaallah

Hajah Zainab bt Abdullah said...

syahduuuu...

Ismail said...

Salam CL

Waktu begini biasanya buat solat dhuha, baca Quran dan perbanyakkan zikir...

Lepas tu melawat keseluruh bahagian MH...naik ketingkat atas, turun ke tingkat bawah...lawat kawasan air zamzam dan lain-lain lagi..jumpa macam macam.....

Rindu nak menziarahi MH lagi ...Ya Allah perkenankanlah permohonan hambamu ini...ameen

TQ.

rozaini said...

Salam Cl,

Rindu....

rosli said...

CL,

Susah nak ucap dengan kata2 waktu dan ketika ini, tenang dan hati rasa lega wpun tgk gambar....apatah lagi kalau betul2 berada di depan Kaabah....rindu teramat rindu

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

ya rindu dan dekat di hati.

Wassalam.

zulkifli said...

rindu rasanya pada Masjidil haram... terutamanya bertawaf dan menghayati kebesaran Allah ....
Rindu rasanya untuk datang semula kesana....

zulkifli said...

aku rindukan MH .......

Laalaa said...

damai & tenang.. rindu nk kesana lagi. CL doakan saya dapat MH lagi. Doa setahun lalu termakbul.. bila dapat ke MH.. Syukur.

Just me said...

Saya di sini pd tarikh ini ataupun esoknya (Rabu 10/6) tak berapa ingat. Tapi yg paling terkesan di hati sbb dpt kucup Hajatul Aswad pkl 3:20 pagi. Dtgnya saya sendirian tanpa ditemani suami yg masih menunggu anak lelaki kami berusia 10 thn mengambil wudhu'. Subhanallah, laluan saya dipermudahkanNya. Mungkin kerana keinginan yg terlalu kuat, dan ihsan Allah; saya melaluinya dgn cukup mudah. X smp 10 minit... Suami pun terkejut bila saya beritahu....