MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 11 June 2011

" DataRaN KaaBaH...ramai.."

Bagaimana pula perasaan anda bila berada di depanNyer..? tell us....

23 comments:

hayati hamzah said...

Assalam CL

Masya Allah terharu dan tak terkata terasa sangat sedih nak meninggalkannya.Sampai hari ini masih rindukan MH.Insya Allah semoga diberi kesempatan lagi untuk kesana.

Kakzakie said...

Assalamualaikum CL,

Kali pertaman kakak menatap air mata berjuraian. Apa lagi bila solat di dataran rasanya macam nak doa banyak-banyak. Airmata pasti luruh kan CL....

zabidi ali said...

Alhamdulillah ...

Suasana yang mendamaikan walaupun sentiada dipenuhi hambaNYA.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

syahduuu....oh! rindunyaaaa...

Intanterpilih said...

sayu setiap kali perlu meninggalkan kaabah..memang syahdu berada di situ...Subhanallah

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

Kebiasaannya kurang sesak pada awal waktu dhuha. Ramai jemaah balik ke hotel utk sarapan.

Pengalaman umrah 1997: jemaah yang tawaf hanya dalam puluhan org. Alhamdulillah, amat mudah utk solat di Hijr Ismail dan kucup Hajar Aswad. Dataran Kaabah lengang dan tiada masalah pilih tempat terbaik utk solat sunat/fardhu.
Syukur Alhamdulillah.

Norbaya said...

salam.terasa sangat bertuah kerana dipilih allah swt.untuk berada disini.kiblat bagi umat islam sejak zaman nabi lagi.

hilmyiskandar said...

salam.

Memang hebat lupa seketika bilamana berada diDepan Nya.

Amin.

tq

SETULUS HATIKU said...

Apabila bersolat didepan Baitullah terasa kita sangat dekat denganNya. Rasa selepas solat nak solat lagi dan lagi. Kaki, tangan tak penat dan tak lenguh untuk terus bersolat… Pabila berdoa terasa pipi dibasahi tanpa disedari..subhanallah…seronoknya dan rindunya nak ke sana lagi..

rose said...

Assalam CL,

pengalaman di dataran Kaabah memang tak boleh lupa....masa pergi tgh bulan April manusia sungguh ramai ...tp Alhamdulillah segalanya dipermudahkan.... sempat solat subuh di dataran..... bukan senang nk dpt tempat disana...

Masih rindu dengan kaabah dan Mekah serta Madinah...moga2 dpt lagi rezeki untuk kesana lagi..InshaAllah....... Ameen :)

Salam sejahtera....... said...

Assalamualaikum cl,

saya baru sampai malam semalam, tapi hati saya masih tertinggal di sana...

Fuzi said...

Salam.

Terasa puas dpt bersolat di dataran.. terasa sangat dekat denganNYA dan moga dimakbulkan semua doa-doa kami..masih terbayang MH didepan mata dan sering termimpi2..

mancomjb said...

Salam CL,

Subanallah Macam musim haji,

wasalam.

jemyhb said...

Subhannalloh, sempat tercengang ketika pertama kali menginjakan kaki di sana. Insya Allah ingin segera ke sana lagi dlm waktu dekat ini.

JAHM02 said...

Assalamualaikum CL,

Alhamdulillah syukur....

Tiap2 pg masuk opis mesti tgk gambar kaabah yang CL update... tenang rasa hati & jiwa

YB said...

salam cl

kenangan lama mengusik jiwa...tambahan kelmarin baru jumpa kawan baru balik umrah.

zulkifli said...

perasaan yang x dapat digambarkan dengan kata-kata.... hanya titisan air mata yang menggambarkan sesaorang itu rindu terhadap penciptanya........ bilalah ada kesempatan untuk kesana semula..... terlampau rindu suasana dia hadapan MH......

rosli said...

CL<

Rindu sangat , terasa 2/3 tauhn macam baru lagi ke sana....rindu saf A 1.

safiudin.com said...

dekat dihati..

aza said...

Baru sampai ke Malaysia 12 June hari tu.. tapi hati dah terasa kosong.. rasa mcm nak kembali ke MH secepat mungkin...:)

faridah desa said...

asalam....indahnya suasana d sana...

faridah desa said...

Assalammualaikum..... CL

catatan yang telah dipaparkan, banyak mengingatkan saya ketika saya berada di Tanah Suci Kota mekah. Tanggal 4 mei 2011 kakiku melangkah kesana yang membuatkan aku tidak menduga begitu cepat sekali aku menjejakkan kaki aku ke sana......Tiada ayat yang mampu ku ucapkan...hanya air mata yang dapat membicarakannya.....

VOKASMA MPAV said...

Masya Allah, terharu apabila meninggalkan Kaabah dan sentiasa merinduinya sejak 28 jun 2011 lalu. Syukur alhamdullilah, dijempuat sekali lagi untuk mengerjakan haji pada tahun ini.