MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 19 June 2011

"kAWASAn Sa'i..."

bangunan Sa'i 4 tingkat tersergam indah
sungguh cantekkkk rekabentuk nyer
Pernahkan anda semua berada di sekitar sini....? berhampiran kawasan Ghazzah....

20 comments:

nakiahaziz said...

saya juga ade ambil gambar dari kawasan ini waktu siang

NaxeruL said...

heheheh pernah merayau kat situ...

probakti 21 said...

Salam CL,

Semasa di Masjidi Haram ,kami turut melakukan sa'i ditingkat bawah (asal)tingkat 1,tingkat 2 dan diatas sekali(terbuka tanpa bumbung)) yang dibuka pada musim haji 2009.

Rindu nak ke sini lagi..Insyallah.

Norbaya said...

salam cl,masa haji 2009 kami menginap dihotel sebelah bukit yang menghadap kawasan saie ni.hari2 dok tengok kawasan nie memang best.terasa rindunya nak ke sini lagi.masih ada ke tidak hotel2 kat area tu?

Fuzi said...

Salam,

Tiap-tiap hari melalui pintu ni untuk masuk MH semasa disana.. Laluan Sa'e tak pernah sunyi dgn umat Muhamad SAW. Subhanallah..

Aki44 said...

Salam CL,

Ramdhan baru nih sy menginap di Syuib Ameer, jadi setiap waktu memasuki MH melalui pintu Marwah tuh utk ke tkt 2 atau bumbung.

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Pernah berada dan juga bergambar di kawasan luar tempat Saei tersebut setelah selesai menunaikan umrah sunat jam 12.00 tengah malam bersama isteri pada musim haji tahun lalu......masih ramai jemaah ketika itu..

hilmyiskandar said...

Salam

Pernah burung merpati yg sesat semasa saya saie diletakan kembali di kawasan luar ni utk dia terbang. Gitu kehendaknya.

Amin.

tq.

Syimama said...

salam
masyaallah..sahdunya,jauh berubah, lama dah tak sampai. Semoga Allah murahkan rezeki dan kesihatan agar dpt ziarah kembali.

mancomjb said...

Salam CL,

Semasa saya di MH Bulan lepas tempat ini kurang dikunjungi kerana berdebu jemaah hanya buat laluan untuk masuk MH.

terima kasih CL.

Hj.Sabri : said...

Assalamualaikum Hj. Menatap gambar gambar yg di siarkan membuat hati semakin rindukan Tanah Suci

YB said...

salam cl,

memang sungguh menarik..

Kak Ina said...

Salam CL,

Musim haji yang lepas (2010),penuh jemaah Pakistan solat di sini.

Teruskan usaha murni CL..terubat rindu kami disini apabila menatap gambar di sekitar MH. Jangan lupa tolong kirim gambar kelambu kaabah akan ditukar pada 1 Syaaban nanti.

Zalina said...

Salam semua
...seronok tengok pada mlm Jumaat terutamanya org2 Arab bersantai dengan kaum keluarga dikawasan ini...
kalau Ramadhan atau musim haji lautan manusia...masyaallah

rose said...

Salam CL, semoga sihat2 sokmo....


pernah lalu kawasan nih selepas solat Subuh dan mengambil gambar disini bulan April lepas....hening rasa...
Subhanallah lawanya architacture Masjidilharam nih....

rasa terbuai2 terkenang2 lagi....semoga dapat kembali ke sana...InshaAllah...

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

Kalau tak silap akak, masa late
90s, ada terminal bas kat ujung dataran.

Ismail said...

Assalamualaikum CL

Nampak canteklah...kawasan saei...
rindu nak kesana lagi...Insya Allah diperkenankan.....

t.kasih

boxhousestudio said...

aduhai ci li...

BHS ni suka menghayati keindahan...entry kali ini indah sekali....ti esok esok BHS datang lagi....nak explore belah sini lebih lebih sikit....kut kut nampak kerabat di raja sekali...^_*....

boxhousestudio said...
This comment has been removed by the author.
safiudin.com said...

assalamualaikum CL,

pemandangan yang cantik dan indah.

dekat dihati.

wassalam