MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday 21 December 2008

Umrah ke ' 9 '

Keadaan di dalam Masjid di Tanaimm

Depan pintu masuk di Masjid Tanaimm....


Deretan kedai yang menjual barang2 keperluan para Jemaah bersebelahan Masjid Tanaimm..


Semalam petang kira kira jam 5.20pm aku pun keluar dari hotel untuk menunaikan ibadah umrah buat kali yang ke 9 dan buat kali pertama nye aku melaku kan umrah sendirian, kali ni aku lakukan umrah khas untuk arwah Aishah mak angkat aku....lebih kurang satu jam setengah aku duk tunggu teksi di depan Hotel Lee Meridien tapi hampa kerana almaklumlah skg ni masi lagi ramai para Jemaah di sekitar Haram ni..jadi aku terus berjalan kaki ke Masjid Kuching untuk mengambil teksi dari situ ke Tanaimm..yakni tempat aku kena melakukan Niat umrah dan solat sunat 2 rakaat di situ...perjalanan umrah ku kali ni di dalam Haram cuma mengambil masa selama 1 jam 20 sahaja tetapi oleh kerana untuk mendapatkan pengangkutan ke Tanaimm dan jalan raya sesak sekarang mengakibatkan perjalananan selama 2 jam setengah...tapi alahamdulilah at 10.00 malam aku pun selesai dan pulang ke Hotel tempat penginapan ku...




2 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

dulu dah baca...sekarang pun baca!

Hajah Zainab bt Abdullah said...

ziarah2...:)