MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday 9 December 2008

Perjalanan Haji ku Part 1......Bermalam di Mina

Pada malam sabtu lepas yakni jam 10.30pm baru lah aku dan kawan aku Sharil dapat kuar dari Hotel untuk pergi bermalam di Mina ( menunaikan ibadah Haji )..kami telah di bawa hingga ke simpang jalan di Aziziah sebab jalan di tutup /Jammed dan terus ke jalan utama ke Mina dengan bantuan seorang insan pendudk tempatan yang menolong kami ke situ.... Alahamdulilah
Hampir selama 2 jam kami berjalan ke situ untuk mencari Khemah atau pun kem kami untuk bermalam( maktab no 42), kami mengikuti rombangan dari negara Britain..oleh sebab aku tak leh nak kuar awal mengikuti mereka pada jam 1.00 tengahari due to we busy with our guest in the Hotel so we have no choice to go by ourself to the Kem..anyway mafi muskillah (No problem) and we manage to find the place....alahamdullah again kerana kami di sambut dengan mesra oleh mereka pada jam 12.30 malam.....

aku telah di beri tempat tidur bersama sama dgn mereka di dalam kemah tu but satu perkara yang aku tergelak sampai tak leh nak lena tidur ia itu..almaklum lah aku sampai lewat so bila masuk dalam kem tu semua dah tido sakan, ada lebih kurang 9 org (out of 50 people inside our kem ) aku kira berdengkur dengkur dgn bermacam macam bunyi aku dengar cam tiup trumpet pun ada heheheh... aku duk fikir boleh ker aku tido nih...so aku cuba lah lelapkan mata tapi cuma 2 jam je lah bole lena..jam 4 pagi dah bangun nak rounding sekitar kemah aku just jalan jalan cari angin ..hehheheheheh..selepas solat Subuh kami pun menjamah sarapan pagi iaitu roti bakar and butter plus teh tarikkkkkkk.......Sukran alahamdullah......at jam 8 pagi kami pun berangkat lah ke Arafah dengan menaiki bus.(Gambar di atas sekali tu...)


3 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

selamat mendapat haji yang mabrur, tak apa lah lewat komen pun sbb baru jumpa kann!!

Hajah Zainab bt Abdullah said...

kat sini kak nab boleh collect banyak pingat...heh3..wakakah!

Hamba Allah said...

Terimakasih atas infonya yg bermanfaat dan berguna bagi ini.......

Travel umroh