MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday 9 December 2008

Perjalanan Haji ku....Part 5 - Selesai melontar dan balik ke Hotel


semasa aku ingin mengambil teksi di penghujung jalan dari Jamrat terdapat beberapa buah van yang telah sedia menanti para jemaah untuk bersedekah yakni mereka memberi serta distribute bungkusan makanan ( as picture above ) kepada semua para Jemaah yang ingin menerima..aku pun amik je untuk mengetahui apa yang ada di dalamnye....Alhamdulilah...

Selesai saje aku habis melontar terus kami berjalan ke penghujung simpang di mana terdapat kiri dan kanan bahu jalan tukang2 gunting rambut telah sedia menunggu para jemaah yang ingin bercukur/bertahalul...so aku pun yang baru bertama kali menunaikan kan ibadah haji ni terus ke situ untuk melakukannye, bayaran nye cuma sr10 sahaje....
Ketika kami menunggu kenderaan yakni teksi/bas untuk pulang ke Hotel beberapa' ulat ' motosikal menawarkan perhidmatan untuk pulang dengan bayaran sebanyak sr50..woww mahal giler depa ni nak charge aku..terus tak jadi..then i walk further up to aziziah road and manage to get a bus which fare only sr10.....Sampai sahaja kami di Hotel pada pukul 2.0o pagi and ketika itu lah baru aku tersa terlalu penat yang amat sangat...Betul cakap u Non Datin Shopie...God is Great...while we walking to mina from Mudzalifaah bila berjalan beramai ramai dgn berbagai bangsa kita rasa terlalu khuyuk dan tiada istilah kepenatan serta keperitan...alahamdullah dengan pertolongan serta izin nye we manage to complete our ritual as we plan...Syukur pada mu ya Allah....



1 comment:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

Alhamdulillah!

Memang dulu akak ada baca juga, tapi itu jam akak tak da komen2 punyer!! apa macam, akak sini mari komen jugak! ini hari..akak manyak dapt pingat.