MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday 5 December 2008

Meriahh..........Solat Jumaat Tadi......

Seronok sekarang tengok ramai org dah dtang di Mekah ni..sampai solat Jumaat tadi..woww best Meriah.....dah masuk ke Jalanraya and terowong dekat Hotel Le Meriedien
Gambar atas ni sebelah contruction( Bkt Marwah and bkt Safa ) tu pun dah penuh gak di luar sana..ramai yang datang dari belah Majid kucing tu jugak.....

Yang ni di sebelah Hotel Alsafwah and depan Hospital Ajiyad sampai ke belakang ni penuh dengan Jemaah jemaah....semua dah duduk di atas jalanraya tu.....meriah kan..Gambar ni dari pandangan sisi tepi bangunan hotel saya....emmm seronok kan dapat tengok suasana camni....ada gak ari tu aku solat kat bawah tu masa bulan ramadan...Best

Jam kul 11.00 pagi tadi before azan solat Jumaat dah penuh and ramai jemaah yang datang awal nak booking tempat..begini lah keadaannye Masjidil Haram dalam musim Haji skg ni...bersesak sesak depa duduk and doa/read Quran while waiting masuk waktu solat...Teringat aku masa di Malaysia dulu bila time solat jee...emmm faham faham je lah..tapi skg bila dah ada depan mata ni dah rasa lain macam lak..rasa terlalu seronok and gembira je bila dah dengar azan masuk ..alahamdulilah pada allah kerana dgn izin nye aku sedari kesilapan ku dulu...aminn....



2 comments:

Non datin sophie said...

keramatThank you for the pictures. I rindu sangat suasana ini. Sekarang ini memang tgh ramai, sesak dan sibuk sambil menunggu untuk ke Arafah. Semoga haji tahun ini berjalan lancar. Ya Allah bila kah kau akan menjemput aku sekali lagi ke rumah mu. Aku terlalu rindu.....

Masayu Ahmad said...

ya allah

sesak dan penuh dengan umat manusia