MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 14 July 2011

" MenaRa escalator.."

Pintu masuk ke escalator untuk ke tingkat atas....
Bagaimana pula dengan pengalaman anda mengunakannyer..? tell us..

24 comments:

anim kasim said...

salam cl.

anim kasim said...

salam warga pdkm,tringat slalu jiga ngunakan escalator nih ..tp kenangan sungguh bila habis waktu solat je masyaallah ...

anim kasim said...

ada juga masa musim hj jemaah2 yg trjatuh bila mengunakan escalator ni...mana x nye jemaah yg depan skali x bergerak bila dh sampai dipenghujungnyer alamat jemaah yg kemudian brtolak2 sampai trjatuh..masyaallah

anim kasim said...

he he tp sronok kan sampai je atas menikmati suasana dlm MH subhanallah ha ha ha

anim kasim said...

ooppp cantik sungguh x puas mata memandang menara escalator ni diterangi cahaya lampu yg brbagai2 corak sambil mulut x brhenti bertasbih memuji kebesaran Allah.....masyaallah

anim kasim said...

ooopp minta maaf ye cl hanim dh lama x beri pendapat di ruang komen ni x pe kan.... he he hari buka blog PDKM hanye melihat n membaca saje he he he

anim kasim said...

nak cerita lagi lah bleh ye tuan hj he he....x lama lg nak ramadhan ,dah bayangkan jutaan jemaah akan mengunakan escalator masyaallah...

anim kasim said...

ooopp ada yg jemaah yg tidor kat prnghujung escalator tu masyaallah....dah lah susah jemaah2 lain nk lalu kawasan tu....

anim kasim said...

macam ana yg punya ha ha ha,

anim kasim said...

terima kasih cl.anak2 pun slalu juga tanye escalator nih,tp terlupe nk ambk gambar tuk tunjuk kat anak2 ha ha akhirnye dapat juga..

anim kasim said...

alhamdulillah dengan adanyer escalator nih dpt juga jemaah yg dah berumur tuk solat di tingkat atas kan,mmg sekarang semua dah canggih tuk kesenangan jemaah2 beribadat di MH..alhamdulillah

anim kasim said...

syukur alhamdulillah.....bila lah dpt kesana lagi ye? mmg rindu nk solat n berdoa didepan kaabah subhanallah....

anim kasim said...

salam cl,minta tolong ye, doakan hanim juga warga pdkm tuk datang ketanah suci ye....terbayang2 solat berjemaah ngan kyusyuk n tenang sekali di depan kaabah....insyaallah amin......

oooppp jangan lepaskan peluang tuk naik escalator ha ha ha subhanallah...

mama ju, said...

aslkm
CL

Wah sapu habis dialah ...salam kenal anim dari mamaju.

hehe tak merasa lagi naik escalator tu.

YB said...

salam cl,

tak dapat no 3, jadi org no 3 pun kira ok lah.

Pernah solat jumaat betul betul depan escalator bhg atas sebab kat atas dah padat.

hilmyiskandar said...

Salam

Ada juga selipar yg tersepit di escalator tu krn berebut2 utk naik keatas - solat Jumaat. Tolak menolak tu satu bab lain.

Amin.

tq.

mancomjb said...

Salam CL,

Tower Escalator ni tak pernah naik,saya gunakan escalator pintu 62 kurang sesak.

wasallam.

Aki44 said...

Salam CL,

Setiap lepas solat berebut nak turun.

Kekadang terasa escalator tu bergegar, kecut p-erut jugak dibuatnya.

Anim dok melekap kat laptop dari jam 12.58 hingga 13.48, hubby tak lunch ker.

Kak Ina said...

Salam CL,

Selalu naik escalator kat pintu Marwah. Yg. ini belum cuba lagi. Ada jemaah Turki terjatuh dari tangga atas escalator sampai kebawah (tinggi juga) minggu lepas kat luar kawasan saei (pintu tengah).

KakTi said...

Assalamu'alaikum.
Pernah guna escalator ni tapi kebetulan jemaah tak ramai, pengawal tak benarkan jemaah wanita naik ke atas.
Sekarang jemaah ramai, Alhamdulillah, meriah. :)

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

ada juga sesekali guna escalator..

Wassalam

khay ke'ai said...

salam cl,

selalu ajak mak naik solat dekat atas, guna escalator,x de la mak sakit lutut ke sakit kaki...selalu naik ikut pintu 74 kalo x salah...

rosli said...

Cl,

Saya hampir setiap malam di sini dan naik ke atas lepas maghrib untuk slat Isya dan memerhati jemaah dari atas bumbung, mana mungkin saya lupa pada semua kenangan ini....rindu sgt suasana atas bumbung

boxhousestudio said...

Salam rindu di angin lalu cik li

suka naik lif kat haram ni...