MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 19 July 2011

" DePaN MuLTazaM..."

Subhanallah.....Depan MuLtazam...
Penuh sesak dengan Jemaah....alhamdulilah
Pengalaman anda disini bagaimana..? cuba ceritakan pada kami di PDKM ni...

19 comments:

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

terasa berada dekat sangat.

dekat dihati.

terima kasih papar kali ini.

Wassalam.

mama ju, said...

Aslkm CL

Lama tak jumpa.
Pernahlah sembahyang dekat2 situ, oh seronoknya tiba2 terasa tempat tu kosong1

Qimi08 said...

Subhanallah.....Depan MuLtazam.
Saya pernah berada disitu untuk mengucup batu hajarul aswad.....
bermula dari sudut multazam perlahan-lahan sehingga sampai ke sudut hajarul aswad..alhamdullillah tercapai hajat.
Memerlukan teknik dan juga solat hajat pada ALLAH SWT untuk mememudahkan segala perkerjaan kita ketika dlm keadaan jemaah yg ramai.

Norbaya said...

salam,berkesempatan untuk berada disitu seketika.syukur kepadaNya...rinduku datang lagi..

hilmyiskandar said...

Salam.

Penuh kerinduan. Pernah lihat air mengalir keluar dari Pintu Kaabah tu.
Tapi dlm tiada sesiapa.

Amin.

tq.

mancomjb said...
This comment has been removed by the author.
mancomjb said...

Salam semua warga PDKM dan CL,

Saya tak dapat nak rapat, sekadar berdoa dari jauh saja.

Terima Kasih CL.

Zalina said...

salam...insyaallah mustajab doa...

Ismail said...

Salam CL

Nampak gambar di Multazam, rasanya macam nak pergi lagi, pengalaman semasa umrah dapat solat di Multazam, kemudian dapat cium bau kain Kaabah... ohhhh wanginya.. lepas itu solat kat Hijr Ismail berentang dengan pcncuran emas rasa sungguh seronok, syukur kepada Allah kerana memberi peluang menziarahi MH. Rasa nak pergi lagi harap sama sama doakan agar saya sekeluarga dapat mengunjungiMH lagi. Ameeeen....

Terima kasih CL.
Moga kita dapat jumpa......

Kak Ina said...

Salam CL,

Syukur dapat berdoa betul-betul depan pintu kaabah (berdiri belakang jemaah yg sedang nak pegang pintu kaabah) dan lepas tu dapat pula solat di Hijir Ismail. Dapat pegang kelambu kaabah dan juga rasa betapa sejuknya batu kaabah ketika cuaca tengah panas - 49 darjah minggu lepas. Moga dapat ke MH lagi. Insyallah

faridah desa said...

setiap kali habis tawaf,tempat tu la yg jadi pilihan kerana ,org tak ramai senang dan mudah aje.nak sembahyang nak pegang ke,nak berdiri sambil merenung -renung,entah selesa Alhamdulillah tenang .

Aki44 said...

Salam CL,

Tempat tumpuan tetamu Allah bermunajat. Tak lengkap rasanya tak memanjatkan doa kepadaNYA disitu.

Azam said...

Alhamdulillah...dapat juga saya berada di kawasan multazam ini dan berdoa semasa berada di sana...dan melalui multazam juga saya dengan izin Allah dapat mencium hajar aswad dan membawa adik serta isteri untuk turut mencium hajar aswad....
Subhanallah...tak terkata semasa pertama kali dapat melihat, memegang dan beribadat di hadapan kaabah...Hj CL doakan saya agar diberi rezeki oleh Allah untuk kembali ke sana yer...

atie said...

Alhamdulilah terubat rindu melihat gambar2 nie... bilalah dapat rezeki nak ke sini.....

NGINAP SRENGENGE said...

SALAM CL,

POHON DOA UNTUK KAMI SEMUA YA

Fuzi said...

Salam CL...

Alhamdulillah.. Sempat bersolat, bersujud dan berdoa didepan multazam, sempat melaksanakan 7 x umrah dan Allah izinkan juga mencium Hajar Aswad..Alhamdulillah...

TQ CL tak lengkap hari tanpa mengikuti post CL setiap hari bg menghilangkan kerinduan..

insan said...

Alhamdulillah..ruang diantara pintu Kaabah dan Hajarul Aswad..Allah membantu mendapat ruang yg agak lapang dan polis yg duk kat tepi H Aswad tu tolong bg tau / tunding jarinya ke ruang tersebut...Ya Allah..berikanlah rezeki utk diri ini sampai ka Baitul Atiq dlm masa yg terdekat...aamiin...

boxhousestudio said...

jemput lah hamba mu ini lagi dan lagi YA ALLAH...perkenankanlah hajat hamba ini ... ameennn....

Aki44 said...

Salam CL,

Tempat mustajab doa. Susah nak dapat sbb teramat ramai yg berhajat. Pernah bergayut disitu, kena tabah dan bila dah dapat jangan tinggalkan selagi belum puas bermunajat.