MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 4 July 2011

" HanYa PaDa Mu....Aku BerSeraH....."

suasana yang amat mengujakan bilamana berada di 'Depan"nYer...alhamdulilahhh
certitakan pada kami bagaimana perasaan anda pada ketika ini..?...tell us...

23 comments:

mancomjb said...

Salam CL,

Tidak dapat di gambarkan ketika disini,hanya air mata saja yang membasahi pipi ku.

wasalam

rose said...

Salam CL,


pengalaman di depan Kaabah nih memang tidak dapat digambarkan dengan kata2..... hanya air mata menjadi teman...rasa begitu kerdil didepan-Nya..

moga2 dapat kembali ke sana ....InshaAllah :)

~~zAnAfAhMi~~ said...

walau seketika mengadap kaabah, saya harap akan dtg lagi satu hari nanti...insyaAllah...itu saje dlm fikiran saya ketika itu kerana tidak puas menatapnya.

Aki44 said...

Salam CL,

Selamat mendambakan diri kpd Yang Maha Agong. Berdiri di depan Kaabah pasti terasa berapa kerdil dan hinanya diri ini.

Allahu Akbar

Zalina said...

Salam
tidak tergambar dgn kata2..hanya air mate menceritakan segalanya...

Ismail said...

Salam CL,

Berada di hadapan Kaabah terutama dihadapan Pintu Kaabah terlalu mengujakan.... mengalir air mata apabila dapat melakukan solat dihadapan nya... Hanya kepada Allah kita berserah...

Terima kasih CL kerana mengirimkan melalui PDKM suasana di MH.
Allah sahaja yang akan membalas budi anda....

Terima kasih.

Wassalam....

Norbaya said...

salam,rindu padaNYA...

Kakzakie said...

Salam CL,

Pertama kali memandang berjujuran airmata. Dari jauh lagi dah tak tertahan sebak di dada.

Kini menahan kerinduan yg sarat di dada....

mfisma said...

speechless...kagum...sebak..syukur...hanya airmata yang mampu mengalir..

hilmyiskandar said...

Salam.

Hanya pada Mu, itulah Kebesaran Mu, tiada kata secantik bahasa.

Amin.

tq.

KakTi said...

Assalamu'alaikum.
Pertama kali ke tanah suci, hati berdebar2 wpun mak yg lebih pengalaman ada menemani. Apatah lagi pertama kali melangkah masuk ke Masjidil Haram dan menatap Baitullah. 'Mixed feelings'..seronok, sayu, gementar.. tapi bersyukur kerana dijemputNya ke sana. Alhamdulillah.

hmins said...

Ya Allah..moga aku dapat bertemu Mu ketika sujud di dataran Mu..Amin Ya Allah.

Qimi08 said...

Salam CL,

Maha Suci Tuhanku yang maha mulia dgn sifat kepujianya...ketika sujud
mengadap mustazam air mata mengalir tidak berhenti-henti memuji kebesaran ALLAH.......

Bila masuk waktu solat fardhu jemaah wanita akan diarah keluar olh polis yang bertugas "HARAM HARAM". Ada satu ruang untuk jemaah wanita solat di dataran kaabah.

Nur Fatin Zulaikha said...

Salam.

Ya Allah, tidak terkata ketika pertama kali melihat kaabah. Terasa sayu sangat.. Ya Allah..

Sangat rindu utk kesana lagi. Rinduuuu sangat.
Doakan kami smoga dpt smpai kesana lagi..
Trima kasihh :)

Hj.Sabri : said...

Salam CL. Tidak terucap dengan kata kata.

Fuzi said...

Salam..

Perasaan yg sukar digambarkan.. terasa diri sangat dekat dgn Maha Pencipta..Bersolat..berdoa.. merenung multazam..penyerahan diri secara total kpdNye..Sangat rindu saat itu..Tika ini juga air mataku bergenang..
Tq CL

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

terasa dekat dihati...

Wassalam.

boxhousestudio said...

nampak tak cik li

BHS ada kat sini...nampak tak...^_^...

alhabib said...

ALLAHU AKHBAR ...itulah yang bole diperkatakan apabila berada didepan Kaabah.

alhabib said...

Berada dirumah Nya Yang Agong ini mengingati dan kesesalan yang tak terhingga kerana kejahilan kita terdahulu...

khatizah said...

pengalaman di depan kaabah: semasa tawaf wida' terdengar seolah sekumpulan anggota yang sangat ramai dan sanggat semangat bergema bertakbir bunyi macam sekumpulan kuda sedang mara atau sekumpulan tentera berkasut besi sedang mara dari arah atas.. terasa macam ada orang nak menyerang masjidil haram ke...tunggu juga kumpulan mana tu.. mungkin ke orang turki atau orang indonesia yang selalunya sangat bersemangat begitu..tapi kalau jemaah..takkan pakai kasut besi...bila balik ke malaysia tanya pada suami dia kata dia tak dengarpun..subahanAllah...tq ya Allah..

Zuhdan said...

menangis...menangis...menangis.... tidak ada ibadah senikmat di multazam......

Zuhdan said...

menangis...menangis dan menangis...