MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 15 July 2011

" CuCi..CuCi....cuci......."

mesin scrubbing untuk lantai marmar...
bersama pekerja pekrja yang rajin dan ikhlas bekerja...alhamdulilah
Beruntungnyer mereka dapat bekerja disini....ingin kah anda jika di beri peluang bekerja disini? cuba citerrrr

24 comments:

hilmyiskandar said...

Salam.

Tugasan murni + berkatnya berganda.

Amin.

tq.

Nora Manik said...

Pertama kali tengok cleaner berbaju hijau mencuci dataran kaabah, saya betul2 terpegun cara diaorang bekerja di kelilingi ribuan jemaah. Sangat pantas dan cekap.

Norbaya said...

salam cl,ya ke gaji depa ni tak mahal mane?kesian lak tengok depa ni kerja 24 jam.ramai gak jemmah yang menghulur sedekah kat depa.mereka menyambutnya dengan rasa terimakasih yang teramat sangat.

manzlie said...

salam hilmy...

saham akhirat tuh..


wasalam

manzlie said...

salam nora...

begitu cekap dan pantas mereka bekerja..

wasalam

manzlie said...

salam hajjah norbaya


gaji mereka hanya sr500 jer...tapi bulan ramadan dan haji...ada yang mencecah ribuan riyal tau...alhamdulilah


wasalam

safiudin.com said...

Salam CL,

seronok tengok mereka bekerja...

tidak mengira masa dan ketika.

Wassalam.

ps: semoga mereka semua dipermudahkan melaksanakan tugas.. amin.

mancomjb said...

Salam CL,

Kesian mereka, Masaalahnya ramai jemaah yang mengotorkan tempat tu,duduk bersantai makan dan minum lepas tu tak tahu kemas,tapi bukan jemaah malaysia.

wasalam.

mancomjb said...
This comment has been removed by the author.
pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Pertama kali melihat pekerja-pekerja mencuci di dataran luat MH menggunakan Mesin pembersih/pencuci amatterpegun sekali semacam kereta kebal tentera tersusun dan berdisplin... walaupun ramai jemaah ketika itu pada musim haji.......

rosli said...

Cl,

Yang pasti mereka cekap sgt....masa solat mreka berjemaah sama, dunia dapat pahala berjemaah pun mereka dapat....ramai pekerja Bangla ni boleh berbahasa Melayu.....sebab mereka pernah bekrja di Msia

smartradz said...

memang pantas dia orang buat kerja.Sesiapa yang ada kat depan mereka alamat MANDI AIR SABUN la, mau 1 bulan mandi tak guna sabun kat rumah.

Aki44 said...

Salam CL,

Bekerja sambil beribadah di MH. Ganjaran sebenar hanya Allah yg Maha Mengetahui. Gaji tuh cuma sekadar bonus aje.

My Life said...

salam cl

sesuatu yg cukup manis dan indah andai dapat bekerja dekat sana.. subhanallah

Faeez said...

seronok dpt peluang bekerja di mekah..paling suka dan bermuhasabah diri bila time solat depa solat sama...on time...jiwa tenang betul ketika di tanah haram..aman..damai...bahagia..rinduharamain

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

Tak kurang hebat pekerja wanitanya. Vacuum carpet, mengelap rak Quran dan mengutip sampah sepanjang masa.

Zalina said...

Salam CL...teringin nya hati nak duduk disana...kalau boleh nak meninggal disana...apakan daya aku cuma seorang wanita...

Cikgu Muazam Yunus said...

Salam CL, Allahuakbar, kebetulan pula entry CL yang ni berkait.. Sorang rakan saya baru dapat offer kerja di hotel fairmont depan masjidil haram tu.. dia akan pergi hari Rabu ni.. saya ada kenalkan blog CL ni kat dia.. Harap CL dapat bantu dia kalau dia perlukan bantuan di sana nanti.. Sampaikan salam saya buat Rasulullah.

boxhousestudio said...

nak nak nak....tak larat nak citer tapi nak aje...

Kak Ina said...

Salam CL,

Seronok tenguk cleaner ni cuci dataran kaabah, begitu sistematik sekali. Best tenguk cleaner cuci bukit safwah dan marwah minggu lepas. Ada juga cleaner yg. kutip syiling yg dicmapak jemaah kat tempat saie underground. Puas supervisor dia menjerit suruh kerja bukan kutip syiling.

Zaira said...

Salam..tukang cuci ni mesti warga asing bukan warga Saudi. Alangkah beruntungnya mereka dapat peluang mencari rezeki di bumi suci walaupun hanya tukang cuci.

Keluarga Muhsina said...

saya pernah jumpa seorang cleaner, heran jugak sebab dia bercakap seolah2 seorg profesional, pandai berbahasa english. Bila tanya, barulah tahu, dia seorg engineer di negara asal dia(lupa dari mana)cuti tanpa gaji setahun untuk bekerja di Masjidilharam. SubhanaAllah...

About Shahrul Idris said...

Ada peluang tak ketja cleaner d macca n medina.
Saya nak
0129448526

About Shahrul Idris said...

Ada peluang tak ketja cleaner d macca n medina.
Saya nak
0129448526