MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 3 March 2011

" penGaLaMan TidO di ImeGresen AiRport JeDdaH..'

hanya 2 pegawai yang kelihatan bertugas pada waktu malam begini
suasana sejuk mencengkam sampai ke tulang....sejukkkkk
sunyi sepi......
amat boring dan lengang sahaja selepas pukul 12.00 tengahmalam tadi
disinilah tempat cl 'beradu' dan menunggu sehingga waktu pagi...
selessai solat berjemaah pagi tadi bersama mereka
CL solat subuh berjemaah dengan staff imegrisen tuh
tempat menunggu cl sebelum kuar dari sini...


Bismillahirahamanirahimm....assalamualaikum.....kepada pembaca yang budiman....Cl telah selamat sampai di Jeddah airport jam 5.30pm semalam..tetapi....telah dikejutkan dengan berita yakni....Visa yang di gunakan oleh CL tiada dalam rekod di system computer imigrasi di Jeddah..alangkah terkejut cl bila mendapat berita tersebut...maka..bermacam macam anggapan/taksiran bermain di fikiran ini...memandangkan waktu malaysia awal 5 jam dari sini maka mereka terpaksa la tidak dapat meluluskan kemasukan cl dengan segera di Jeddah...(bagi urusan pemeriksaan dengan Embassy Saudi di Kuala Lumpur) ini bermakna cl kena lah " beradu"/menungggu sehingga keesokan harinyer.....( paparan gambar gambar tersebut menceritakan segalanyer)...aalhamdulilah...tepat jam 1 tengahari tadi barulah mereka membenarkan kemasukan cl di sini....(bila mana mereka telah mendapat no visa yang sebenarnyer)...Jutaan terimakasih cl pada...Kak Nab,cikgu mas,kak shidah,kak sophie,Taj,Dato ImranPariss dan mereka yang mendoakan serta mengingati Cl disini...syukran....Doa Cl moga allah swt memberkati dan melimpah rahmat ke atas anda semua atas keprihatinan terhadap cl....ameeennn..Walau bagaimana pun Cl berasa amat beruntung sekali kerana merasai peluang dan pengalaman sebegini yang mana jarang kita perolehi...alahamdulilah syukur pada allah swt....wasalam

32 comments:

MyFahmi said...

Allahu Robbi..~

mesti macam2 bayangan yang terpacul keluar dari kotak minda kan...

Mujur pihak imigresen / jawazat boleh bertolak ansur dengan CL...

Mudah-mudahan Allah mempermudahkan urusan CL ya...

Barakallah..~

manzlie said...

salam Myfahmi..


taniahhh...Raja Pecut pdkm...

pingat emass...



alhamdulilah...yang penting kita harus bersabar atas dugaannyer kan...

waslam

Ummi Humaira said...

salam CL...

Alhamdulillah semuanya selamat...

kalau akak berada di situasi tu ,rasanya nangis kot , seram dan takut.

Kak Lang said...

Salam CL,
Selamat kembali bertugas. Semoga CL sentiasa dikurniakan kesihatan yg baik supaya dpt menjlnkan tugas dgn baik dan PDKM akan meriah semula...

مسافر_اسلام said...

Assalammualaikom wtb.

Allahuakbar. Selamat sampai dan selamat masuk ke Jeddah. Allhamdullah segala urusan telah selesai.

Bila niat kita baik, suci dan bersih. Segala hajat dan kehendak kita akan di makburkan Allah.

Allah menguji hambaNya dengan pelbagai dugaan.

Semoga sukses dan gembira di MK. Jangan lupa akan kita disini. Orang Malaysia menanti berita yang dikirimkan.

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah

"no visa" maksudnya lepas ni cl boleh keluar masuk tak payah visa hehe

"belakang tu jaga sikit" karang ...

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

Alhamdulillah,selamat sampai.
Moga selepas ni semua di Malaysia ceria2 semula ,bila duta pdkm update dengan n3 terbaru.

Selamat bertugas dan rindu2 rerakan pdkm akan bermula dengan musim baru yang lebih menarik.

wassalam.

malek said...

As salam CL

Alhamdulillah semuanya beres dan selamat kembali bersiaran dari kota Makkah.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

moga kesusahan hari ini membena kemudahan dimasa2 akan dtg
Insyaallah

Wassalam

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Alhamdulillah..semuanya dalam pelihara Allah

rozaini said...

As salam cl,


Alhamdulilah semuanya telah selamat dan di permudahkan oleh Nya....

Alhamdulilah......

YB said...

salam cl

alhamdulillah boleh masuk jugak. Dah macam jemaah umrah yg selalu tersangkut jer. Apapun syukur ke hadrat Allah swt.

Umi Azuddin said...

Salaam CL,

Satu pengalaman yang berharga dan menduga. Alhamdulillah semuanya dah settle dan CL dah sampai ke Makkah dengan selamatnya.

Moga CL mendapat rehat secukupnya dan kembali cergas untuk memulakan tugas.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Alhamdulillah akhirnya selesai juga dan dah sampai ke Mekah..berkat sabar dan redho akhirnya cl berjaya..akak risau sangat masa tu..sian Cl ..take care dan jaga kesihatan yer..dan teruskan berdoa untuk kami di Malaysia..dan akak disini sentiasa mendoakan agar CL sihat..

Kakzakie said...

Assalamualaikum CL,

Airport Jeddah kalau malam teramatlah dingin. Kesiannya CL sampai kena tunggu pagi.

Tapi Alhamdulillah dah selamat.

boxhousestudio said...

assalamualaikum cl

syukur seribu rahmat bila dah dengar berita...sib baik dapat tidur kat dalam bangunan...kok di luar bangunan mau tak sedih....
macam macam cara ALLAH menduga manusia....syukurlah ramai sahabat yang turut sama merasakan kerisauan cl dan dengan luhur hati membantu mendoakan...terbayang kalau peristiwa ini terjadi pada BHS?..owh...
terima kasih ALLAH....kerana telah melapangkan semula hidup cl...syukurlah....

wassallam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Assalamualaikum CL...

Alhamdulillah...syukur kerana CL dah selamat..akak amat gembira ketika CL mesej memberitahu dah selamat keluar dari imegresen di Jeddah...:))

Take care your belakang yang sakit tu...ada hot-pad, letakkan to ease the pain..

Che'gu Mimah said...

salam cl...

moga urusan CL dipermudahkan ALLAH hendaknye...

Azima said...

Salam CL,

Alhamdulillah,semuanya dah ok dan Cl dah selamat sampai ke KM..
Semoga CL mendapat rehat yg secukupnya..

Rindu nak tgk foto2 & berita2 terkini dr sana..

Wsalam

che na said...

Salam CL,

Alhamdulillah dah selesai detik2 mencemaskan tu. Hu...hu.. CL dah balik ke!

Ok, selamat bersiaran kembali.

mohdsyah said...

Salam CL

Syukuran, alhamdullilah

Imran Paris said...

As-Salam, En Li...alhamdulillah, smlm kalut jugak kami dibuatnya bila dpt tau. Apapun sy yakin En Li akan tetap selamat dlm lindungaNya. Pengalaman yg berlaku smlm terlalu berharga buat org2 yg ingin mengerti, mana tau esok2 nanti byk En Li dpt kongsi pdgn/nasihat bila ada jemaah lain melalui perkara yang sama. En Li, ALLAH terlalu menyanyangi kita, mana mungkin niat murni kita Dia persiakan sebegitu shj.

manzlie said...

salam semua...


alhamdulilahhhh....cl terima semua ujian ni dengan hati yang terbuka...syukur kita di beri ujian sebegini....dan jua syukur alhamdulilah..punya teman teman di sekeliling yang senantiasa mendoakan syaaa...saya amat menghargaiii dan berterima kasih atas sokongan anda semua...doa cl disini moga allah swt melindungi dan merahmati anda semua juaaa..insayallah...

waslam

rosli said...

CL,

Syukurlah semua dah selamat, selamat bertugas dan kami tunggu update gambar 2 terbaharu Makkah.

S said...

salam CL,

alhamdulillah..... selamat bertugas.

support@safiudin.com said...
This comment has been removed by the author.
support@safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

Alhamdulillah, syukur...biarpun terdapat sedikit masalah berhubung imigresen CL telah selamat keluar dari tempat 'pertapaan' sementara.

Segala-galanya ketentuan Allah, kita hanya merancang. Ini yang terbaik dariNya.

Syukur.

Selamat Menjalankan Tugas.

Wassalam

http://safiudin.com

support@safiudin.com

Ku Din said...

Salam CL dan warga PKDM,

Bertemu lagi, mudah2an semuanya sihat. Pengalaman CL tu sangat berharga. Alhamdulillah semuanya sudah selesai dan CL pun sudah ceria.

cheq jiha said...

Assalamualaikum...CL
alhamdulillah semuanya selamat... rindunya nak menatap gmbr2 dr makkah dan cerita2 dr makkah....alhamdulillah thn ni dgn izinNYA dptlg saya mengikuti BLOG cl...alhamdulillah
semoga cl sentiasa di beri keshtan dan dipermudahkan urusan

Rahmat Ilahi said...

Subhanallah,

Semoga segala urusan dipermudahkan Allah Taala...

Saya sangat rindu pada N3 Tuan.

Take Care..

Wassalam

Aki44 said...

Salam CL,

Syukur kerna melepasi segala ujian dgn tenang dan sabar.

Selamat menyambung tugasan. Kami semua tertunggu n3 berikutnya. Terubat rinduuuuu akhirnyer

nat said...

Salam

Alhamdulillah... CL dah selamat sampai ke Mekah... setiap dugaan tu ada hikmah...

Semoga PDKM akan meriah kembali....