MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 10 March 2011

" PeCaH BanGuNaN....""

dari tingkat atas sekali dah bermula kerja pemecahan
Terdapat 3 jentera pemecah batu berada di atas tuhh
dengan penuh hati hati mereka memecah kan batu bangunan
hampir separuh bangunan sudah di pecahkan..beradi di depan Zam zam tower hotel lama ni...berhadapan dengan pintu King abdul Aziz 1..
Posted by Picasa

33 comments:

PAK NGAH MAN said...

salam, semua akan jadi baru ya lepas dirobohkan

PAK NGAH MAN said...

salam, lagi setahun MH akan berwajah baru la... nampaknya

manzlie said...

salam pak ngah

yup...



waslam

PAK NGAH MAN said...

sihat ka..

manzlie said...

ok

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Itu bangunan lama yang ditutup dengan net hijau kan? Kadang-kadang kita tak berapa perasaan kewujudan bangunan tsbt.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

moga pembangunan seiring dgn keimanan kita

Wassalam

manzlie said...

salam tn haji saad...


benar tuh...


waslam

manzlie said...

salam rozali



ameennnn...



waslaam

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Nampaknya hanya tinggal nama lah
bangunan di sekeliling MH spt Masjid Kucing...dengan perubahan ini kawasan di MH akan lebih tersusun bagi menampung jemaah samada Haji atau Umrah yang bertambah setiap tahun...

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah....salam jumaat selamat beristirehat....

Pesat sungguh acara pembangunan disana tuh...

psst cl..tolong tgok blog akak cam tak berupdate dlm blog PDKM..heheh asyik gambo ikan jer....sekarang dah kuar gambar lain dah.

مسافر_اسلام said...

Assalammualikom wtb tuan Hj Lie. Apa kabar. Banyak lagi ke bangun nak kena pecah ini.

Berhati-hati ya mereka melaksankan tugas ya.

JazakaAllah

shami2 said...

Salam cl...

cekap sungguh depa bekerja.... mencabar tu ...kalau ada di beri peluang rasa nak naik pi tgok...

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

Rasanya bangunan tu dekat dengan Ben Dawood.......kalau gitu la , habis semua bangunan kat situ termasuk ben dawood juga.

wassalam.

PINATBATE said...

Zaman berubah,yg lama bertukar baru..Mudah-mudahan jiwa tetap teguh menjunjung aqidah yg satu.

Aki44 said...

Salam CL,

Begitulah lumrahnya, yg lama terpaksa mengalah utk memberi laluan kpd yg baru.

Pemandangan dipersekitaran akan berubah tentunya.

manzlie said...

salam kak shami..


alahmdulilah...pesat memebangunn


waslam

nadz said...

Assallamualaikum CL,

setengah bangunan tu nampak masih kukuh..pun dipecahkan demi kemajuan..

Kak Sidah said...

Salam CL,

habis semua..runtuh yer cl

manzlie said...

ssalam aaki44


pasti berubah....


waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah macam2 boleh berlaku utk pembesaran dan kemudahan utk Jemaah, muga berwajah baru nanti.

Amin.

tq.

manzlie said...

ssalam kak shidah


semua nyer kena di runtuhkan..



waslam

manzlie said...

ssalam kak pinat...


amennnn


waslam

rezeki said...

salam cl

bangunan tu rasanya yang last runtuh kat depan tu, brplah kerajaannya bayar pampasan psl bangunan tu kira antara yang terdekat dgn masjidilharam

hartatanah di Makkah rasanya yang paling mahal di dunia, satu kaki persegi mau puluh ribu riyal , bukan ribu rupiah

manzlie said...

salam dik musafir...


terimakaish atas peringatan anda..


wasalm

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

ya, pembangunan untuk memberikan nilai tambah kepada semua jemaah.

alhamdulillah, syukur.

Wassalam.

CM said...

salam

semuanya untuk keselesaan jemaah..

manzlie said...

salam saffiuddin...


alhamdulilah...untuk penambahan jemaah yang semakin ramai skg en din..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas'



aalahmdulilah...untuk keselesaaan mereka jua kan..


waslam

manzlie said...

salam nadz...


benar tuh...untuk projek mega kota makkahh nii


waslam

rosli said...

CL,

Moga MH lepas ni lebih cantik dan besar , yang penting Safety first

lupekanje said...

salam..saya baru pulang dri mengerjakan umrah...Alhamdulillah. Subhanallah...pembangunan untuk kemajuan umat ISlam.
Memang rasa kagum amat sangat bila mula2 sampai buat pertama kalinya ke tanah haram, menyaksikan binaan2 yang besar tersergam gagah di sekelilingnya.

zeqzeq said...

Thank info. Minta izin link