MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 31 March 2011

" KeReTa KeReTa JeNaZaH.."

kereta kereta jenazah yang di lihat tuhhh
deretan kereta jenazah...yang selalunyer di letak kan di kawasan situ
di persimpangan Jalan ajiyad kereta jenazah di letakkan ....Depan King Palace....

27 comments:

Imran Paris said...

Salam En Li....mengamit kenangan diKota suci....pelbagai kisah di sebalik kereta jenazah. Thanks for uploading.

manzlie said...

salam dato imran parisss..


alhamdulilah...semua tuh nostalgia tak ternilai kan...



wasalm

Mohd Saad Hamid said...

Assalamu'alaikum CL,

Hari-hari ziarah maya kat sini. Suatu hari nanti saya harap dapat ziarah secara nyata pula.

Wasalam.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Untung orang yang meninggal di Makkah, disolatkan di MH dan dan penghormatan Diraja pula -- kereta tunggu di hapan Royal Palace. :)

manzlie said...

salam tn haji saad...


tiap waktu solat pasti ada solat jenazah jua...


waslam

lupekanje said...

salam..
acik hari-hari lalu kat kereta jenazah ni, masa nak balik ke hotel dri masjid waktu buat umrah aritu.
duk mikir, diperkuburan mana jenazah tu disemadikan.

Aki44 said...

Salam CL,

Penghurmatan terakhir sebelum disemadikan. Bertuah mereka mengakhiri hayat di tanah suci.

rezeki said...

salam cl

tu kat bahagian belakang kan

Kakzakie said...

Assalamualaikum CL,

Meninggal dunia di sana beruntung kerana jumlah yg solat jenazah beribu umat.

SNA said...

Dari DIA kita datang, kepada DIA kita kembali. Teringat kepada seorang yang saya kenal di ambil ALLAH ketika sedang solat di Hijir Ismail. Alfatihah.

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

Alhamdulillah, syukur.

dekat dihati.

Wassalam.

rosli said...

CL,

Dulu saya tak faham kenapa orang doa nak meninggal kat Makkah....skrg saya sangat faham....teringat dapat usung jenazah 2 kali tahun 2008 dan besarnya pahala menguruskan jenazah.Ameen

NGINAP SRENGENGE said...

Salam CL,

Kita semua perlukan perlindongan dariNya.

Semoga semua kita selamat di akhirat.
Amin,amin,amin

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah memang tugasan yg mulia bagi pemandu kereta jenazah. Teringat Jemaah sebelah bilik hotel dulu meninggal dunia lepas wukuf. Jernih raut muka selalu senyum tidak menyusah orang lain tk cakap banyak. Disembahyangkan depan Kaabah pulak. Memang itu ganjarannya.

Amin.

tq.

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Dimusim haji rasanya kereta jenazah lebih banyak digunakan memandangkan ramai jemaah yang meninggal dunia yang disembahyangkan pada setiap waktu sembahyang......

MyFahmi said...

salam..

masih terngiang2 lagi seruan untuk solat jenazah...

Assolatu 'ala amwat.. yarhamkumullah...~

CM said...

salam

besar mana dan mewah kereta yg kita ada,,diakhirnya van jenazah jugak yg digunakan,,,jadi tak perlulah berbangga dan bersikap sombong di dunia ini...semua sementara..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,
Salam CM,
Salam warga PDKM

Sama juga dengan rumah ...

besar mana dan gahnya rumah kita, ... akhirnya bilik gelap dengan ukuran 3kaki lebar, 6kaki panjang, dan 5 kaki tinggi juga yang menjadi tempat transit.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Betul kata Cm dan MSH tu..maka beringatlah kita dimasa hidup ni..

Beruntungnya mereka yang dipanggil Allah semasa berada dirumahnya..

Cl jgn lupa doakan akak dan warga PDKM hari2 yer..sejahtera dunia akhirat..tambah amal ..

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Innalillahi wainna ilaihi roji'uun..

Bertuahnya meninggal di sana,

apatah lagi ketika sedang melaksanakan ibadah kepada Allah SWT.

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Sangat Nostalgia, dulu hari2 lalu kat jalan ajiyad tu...

hari2 lalu kat dpt King palace tu hu hu hu....

RINDU NYE CL,

Wassalam.

Rahmat Ilahi said...

Salam CL,

Doakan kami semua murah rezeki,

Dpt pegi sana lagi...

Dapat beribadah lagi di MH...

pastu dpt jumpa CL,

Wassalam.

YB said...

salam cl,

ramai org mengidam dapat naik kereta tuh, nak mati kat mekah...

ainhany said...

salam CL,

semuga dicucri rahmat atas mereka yang mndahului..mati itu benar.....

doakan kami juga..muga bersama org2 soleh

boxhousestudio said...

Cik Li

BHS sedekahkan bacaan Al-Fatihah buat yang telah tiada...Al-Fatihah..ameen....

Norbaya said...

akan merasa juga naik kereta ni bila sampai masanya...

abe jak said...

Assalamu'alaikum..Musim haji 2010 yg lalu, alhamdulillah saya bersama isteri dan bonda dpt menunaikan fardhu haji. Setiap waktu mesti ada solat jenazah. Pernah sekali saya kira jenazah yg diusung kalau tak silap saya masa tulah yg paling ramai sekali iaitu 15 orang.Insyakallah kalau umur pjg saya akan ke Mekah lagi.