MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 25 August 2010

" MaLaM 14....MasyALLAh.."

Suasana Masjidil Haram Pada malam tadi...subhanallah
Keadaan di Luar haram....alhamdulilah
Di katakan hampir 2 juta Jeamah skg nii...
mengamit sayu dan syahdu perasaan bila melihatnyer
Posted by Picasa

36 comments:

anim kasim said...

salam cl selamat berpuasa

Che'gu Mimah said...

salam

seronok dapat berpuasa di Makkah...

manzlie said...

salam anim kassin...

taniahh...


ratu trekk pdkm....emas



selamt berpuasa ....



waslam

manzlie said...

salam che gu mimah...


semang seronok berpuasa disini...tak terasa lapar dan dahaga pun...


waslam

anim kasim said...

salam cl,semuga malam 2 seterusnye dapat kita mengerjakan ibadah2 dgn hati iklas amin

anim kasim said...

salam cl dengan berkat kesabarann x putus asa akhirnye dapat juga ratu trek pdkm..emas ha ha alhamdulillah

anim kasim said...

cl...seronok ye dapat berpuasa di Mekkah..doa kan kami juga ye untuk kesana...kelebihan air zam2 dah kurma nabi mengenyangkan subhanaallah aminn...

manzlie said...

salam anim kassim.


alahmdulialah...syukur...


wasalm

ziann said...

Salam Mr CL,

slalu bc entry blog ni tp nie 1st tm nak komen...:)
Thanks coz byk upload pic dr Kota Makkah. Rindu rasanya nak ke sana lg. Moga ada keizinan utk ke sana lg dariNya.

miezahassan said...

salam abg cl..masyaAllah...rindu sungguh hati saya nk kembali ke Mekah dan Madinah..tolong doakan saya dapat lagi ke sana..selain beribadah..disana adalah kenangan terindah saya dan arwah baby :)

manzlie said...

salam zian


alahmdulilah...syukur dan teriamaksih atas sokongan anda pada pdkm


waslam

manzlie said...

salam miezahassan


insyallah...cl doakan moga akan sampai lagi kesini.w


wasalm

Chik Att said...

Salam Cl ....
minta CL tolong uploadkan gambar sekitar luar haram ... semasa terawih.
area jalan2 tu ... katanya penuh dgn jemaah bersolat ....
Thank.... banyak2 ...
Rindu gak nak kembali ke sana

kak su said...

Salam CL

Subhanallah . Ramainya jemaah ya...
Selamat kembali bertugas...

Wslm

Azima said...

Salam CL,

Sayunyer bila tgk begitu ramai jemaah berada di sana mengabdikan diri kpdNya..

Syukur kpd Allah dan semoga Dia melimpahkan rahmat dan keberkatan buat umat Islam seluruh dunia...InsyaAllah

Wassalam

Mila@Rimbun said...

wahh CL.. dah kembali ke kota Mekah rupanya yer.. lama tak menjenguk kesini...

rezeki said...

salam cl
terlalu indah, tu je yg terucap

tersangat indah pada segala2nya , yg tersurat dan tersirat

S said...

salam CL,

manusia berebut2 untuk beribadat.
Alhamdulillah.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Allahuakbar...semakin padat..walaupun bersesak-sesak mencari saf, tetapi kepuasan beribadah di sana tak terucap!!

support@safiudin.com said...

Salam CL,

Alhamdulillah, syukur padaNya, masih diberikan peluang menatap Dataran terindah ini..

Subhanallah, Alhamdulilah, Allahuakbar..

ramainya jemaah....

rohanPD said...

Ya Allah berilah peluang saperti En Manzlie, berbuka dan bekerja di kota Mekah

YB said...

salam cl,

meruntun hati melihatnya

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Makin hari semakin mendalam rindu kat Baitullah ni Cl, lagi banyak Cl upload gambar lagi terasa kesayuan nya..tiada kata2 utk diucapkan, hanya mohon doa untuk dipermudahkan

SUHAIMI said...

salam...

meriah sungguh suasana malam di MH

PINATBATE said...

Salam 15 ramadan
doakan kami sekeluarga sampai ke sana dlm waktu-waktu terdekat ini..rindunya

Namza Norman said...

Salam CL,

Sebak hati & terharu bila melihat betapa ramai nya jemaah di Masjidil Haram. Esok mak, abang, adik serta kakak & abg ipar bertolak ke Mekah utk mengerjakan Umrah Ramadhan dgn Rayhar. Dgr Zahid Hamidi rasanya pun ada. Risau gak sebab mak nampak uzur sakit kaki. Harap dapat buat Umrah dan buat semua solat fardu dgn jayanya.

Saya pun dah 2 kali buat Umrah tapi tak pernah semasa Ramadhan. Tapi insya'allah, saya akan datang untuk mengerjakan Haji tahun ini.

Camna nak naik kebumbung...ikut tangga lalu pintu Al-Fatah boleh?

Selamat berbuka

ainhany said...

salam CL

ALLAH AKBAR....ramainya...
meriah sekali MH dikunjjungi
selamat doakan kami juga

Pak Man laksam said...

Salam CL,
Selamat berpuasa............
Alangkah bertuahnya mereka itu...

Kakzakie said...

Salam CL,

Semakin ramadhan kian mengundur diri kian berpusu-pusu lautan manusia berebut beribadah diMH. Hanya yang ada di sana dapat menikmati akan kepuasannya.

mior zahid said...

Salam CL.
MasyaAllah seronoknya kalau dpt bersama dalam himpunan jemaah yg ramai tu. Begitulah kebesaran Allah, seluruh umat harus ambil kesempatan utk beribadat semaksimum mungkin utk mendapat Ganjaran yang ditawarkan oleh Allah swt.

mior zahid said...

Salam CL

Cantik pemandangan MH. CL bertugas di hotel barukan? tapi lokasi pemandangan ke MH macam sama je macam dulu.

PAK NGAH MAN said...

salam,
seronoknya tengok gambar gambar tu. bila la dapat bersama-sama yaa...

PS: tolong buka email

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah semuga malam2 seterusnya amat diberkati menjelang 10 malam terakhir.

Amin.

tq.

rosli said...

Salam CL,

Cantik gambar diambil, memang jelas dan tenang pada pandangan saya

boxhousestudio said...

salam cl

Masya ALLAH....ibadah seoalah kamu akan mati esok...

Aki44 said...

Salam CL

Slmt berposa di KM.

Salam Namza Norman, nak ke bumbung gunakan eskalator, yg paling mudah dari Marwah kalau tempat tinggal dipersekitaran kawasan Gaza. Namun semua eskalator akan membawa anda ke semua tingkat termasuk bumbung. Selamat beribadat di Tanah Haram.