MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday 28 November 2008

Shooting Malaysian Drama at our Hotel

Pada bulan lepas ramai artis yang datang and stay to our hotel...mereka datang kesini untuk menjalani pengambaraan bagi Drama berciri kan keagaama terbitan Rumah Karya Citra Production milik Erma Fatima.. depa semua shooting di dalam Alsafwah Hotel tempat aku kerja ni...Glamour lah sikit Hotel Alsafwah ni nanti heheheheh...
Drama ni according Erma untuk tayangan Hari Raya Haji pada 8 December will be aired on tv di stesen Tv Malaysia..tajuk drama ni Tetamu Allah and Tasbih Cinta...ramai jugak lah film star yang datang duk kat sini( Dato Rahim Razali, Fahrin, Eja, Hamidah Wahab, Aida Rahim, Sharul pun ada.....as you can se pictures above and below....but yang sedih nye Ziana zain tak dapat datang frust aku...

Around 2 weeks mereka" berkampung" di sini untuk pengambaraan...selain kat dalam Hotel Alsafwah ni ada gak depa shoot infront Of Haram, Taif and Madinah ...those drama was directed by Erma Fatimah...( aku salute lah kat dia sebab bukan senang nak buat shooting kat sini , bermacam macam dugaan yang dia terima but alahamdulilah she manage to completed shooting here) and sempat jugak lah team dia dapat mengerja kan umrah di sini...syukur pada Allah

So pas depa habis shooting dapat lah aku borak dgn mereka semua ni...Nak habaq sikit, walaupun mereka ni semua film star tapi mereka tak sombong...semua baik baik belaka and baik budi bahasa mereka ni...and peramah....especially si Fahrin and Eja...memang depa respect pada semua org lebih lebih lagi pada org yang lebih tua dari mereka Keep it up yah...Team work Erma pun bagus bagus budak dia..semua well behaviour lah katakan...pandai dia cari pekerja camtu. tak lupa gak dgn produser dia yang cantik jelita tu si Nanee and Seth baik depa semua ni.....( kalau i kenal Zubir sure i habaq dia these people are very good and Humble like Dato Rahim Razali very down to earth , gua salute you Dato')

Ada gak dapat aku ikut sekali dgn depa pi buat Ziarah...kami semua pi Museum, Ladang Unta, Jabar Nur and sekitar Kota Mekah ni...Jalan sakan lah aku sebab kalau nak keluar sendiri mana tau tempat ni...pas mereka abih jee shooting terus depa semua balik ke Malaysia...Anyway aku ucapkan terima kasih lah pada erma sebab dia susah payah bawakan aku cili kering, ikan bilis,petai,jering ,maggie and siap dgn serbuk kunyit Adabi lagi...aslo kueh raya 2 kotak dia bagi kami untuk lepas kan rindu almaklum lah time Hari Raya aritu mana ada aku balik malaysia.....Thanks sis...semoga Allah saje lah yand dapat membalas budi baik you..and i do hope your Drama nanti akan Boom and success bila di tayang kan pada raya Haji ni..so you all jangan lupa tengok tau Drama..Tetamu Allah and Tasbih Cinta...




2 comments:

dmonster said...

wahhh....bro azli pun cam artis gak... tabik spring kt erma & artis2 yg terlibat.

abang sulong said...

Wow, bintang-bintang besar shotting kat Makkah. Mesti filem budget besar ni.