MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday 15 November 2008

Alsafwah Royale Orchid Hotel Makkah - Tempat kerja



Di belakang aku tu ada lah Hotel tempat aku kerja sekarang ni.. Alsafwah Royale Orchid Hotel Makkah..Aku kerja di situ sebagai Executive Housekeeper ( Ana mudir tanfizi lintakbir manzielie )yakni aku incharge tempat penginapan para jemaah2 haji dan umrah yang datang menginap di situ..Hotel aku tu yang paling dekat sekarang depan Haram n..cuma jalan kaki tak sampai 2 minit je ke pintu masuk Masjidil Haram dekat Gate King Abdul Aziz 1. Hotel bertaraf 5 bintang tu mempunyai 850 bilik bagi Tower A dan Tower B dan harga room rate bagi menginap semalam boleh tahan jugak lah, dan skg ni kami duk sibuk set up Tower B sebelum bermulanye musim haji ni..busy giler lah aku skg dengan team Housekeeping ni but alhamdulilah semua nye berjalan dengan lancar..Hotel Alsafwah tu ada lagi 3 tower yang masih lagi dalam pembinaan dan di jangka siap pada penghujung tahun hadapan..insyaalah

3 comments:

abang sulong said...

CL,
Masa-masa camni, kalau nak berlari dlm Haram pun boleh, jemaah tak ramai. Kalau nak cium Hajar Aswad pun boleh berkali-kali.

abang sulong said...

CL,
Ikut bulan Islam, bulan keberapa Haram paling sunyi.

Masayu Ahmad said...

salam cl

hampir khatam saya blog CL

seronoknya CL ada peluang macam ni