MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday 22 November 2008

Sebelum Musim Haji pergi ke - Arafah, Mina and Jabar Rahmah




Cerita hari ni nak mai habaq pasal musim Haji ni...pada 2 minggu lepas adalah aku dan kawan aku pergi melawat tempat tempat untuk menunaikan Ibadah Haji ia itu ..di Arafat tempat untuk wukuf di sana , Mina , Mudzaliffah dan Jabar Rahmah...Nasib baik lah ada staff dari F & B yang jadi our tourist Guide for that...so sempat jugak kami melihat tempat tempat tersebut dan buat perbincangan tentang persediaan aku dan Sharil untuk kali pertama menunai kan Ibadah Haji di sini...Insyaalah jika semuanye berjalan dengan lancar aku harap kami dapat lah menunaikan Ibadah Haji nanti........ So doa kan lah untuk kami yaa....Wsalam

4 comments:

Dhil said...

salam...insyaAllah...moga2 dapat tunaikan haji dgn baiknya...

Unknown said...

SALVE A MAOMÉ

abang sulong said...

Cl, Saya nak cerita sikit pengalaman saya masa wukuf di Arafah ni. Kalau kat sebelah kita disini, pukul empat pagi ramai yang tarik selimut,sejuk.. Tp masa saya tu, pukul empat pagi sama mcm pukul empat petang ditanahair. Ada sorang budak arab tidur diatas batu, dia langsung tak tutup badan cuma berkain ihram dari mula tidur sampai subuh sebab masa tu musim panas.

abang sulong said...

Cl,
Ni ada satu kisah masa kat mina. Biasa le lepas melontar kita berehat & duduk ramai-ramai. Berehat dibawah jambatan jamrah. Orangramai sungguh sesak. Tak semena-mena ada seorang perempuan bangsa afrika dalam lingkungan 30an, takboleh nak tahan-tahan nak terkencing. Tanpa segan silu dibukaknya kain & terus kencing dekat parit yang dikelilingi ramai orang. Tau aje..lah jemaah Malaysia ni, nakal... Mcm2 bunyi keluar dari mulut diaorang, ada juga yg bunyi mcm "amy search"..we.wit.. Ada yang lebih nakal lagi, diaorang baling dengan batu kecil kat bontot perempuan tu.
Bila teringat kisah tu, tergelak dibuatnya..