MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 2 December 2010

"CORETaN HaJi 2010 - EpisoDe 28...JaMRat..."

Jamarat pertama kita lalui dulu
jamarat ke 2 yakni jamarat yang di tengah tengah kita lalui
Jamarat yang ke3 yakni Jamarat yang terakhir kita melontar
Nih dia Jamarat terakhir yakni yang ke 3 kita melontar...alhamdulilah
Posted by Picasa

18 comments:

Aki44 said...

Salam CL,

Cantih dah jamrat, tak sprti dulu tiang empat segi jer, sempit dan kusam jer. Alhamdulillah

Aki44 said...

Salam CL,

Buat masa mutakhir ini tetamu Allah dapat mengerjakan manasik haji terutama sekali melontar jamrah dgn lebih selesa dan mudah. Kalu tutup mata pun boleh mengenai jamrah.

Syukrillah.

Aki44 said...

Salam CL,

Kawasan sekitar pun nampaknya bersih dan jemaah tak perlu berasak2, bertolak2 atau berjengkit2 utk melontar.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah ruang legarnya besar dan selesa, tk perlu berasak2 lagi seperti dulu, kini banyak dipermudahkan.

Amin.

tq.

Rahim said...

Salam CL

Betul yg Aki44 kata tu. Tahun lepas hari pertama melontar, dalam kepala terbayang macam2 dari pengalaman jemaah yg lepas2. Dikuatkan lagi dengan kepadatan jemaah semasa berarak ke jamrah. Tapi alhamdulillah bila masuk ke bangunan jamrah, jemaah yang ramai tadi berpecah ikut tingkat pilihan mereka. Dapatlah melontar dengan selesa & yakin ditebing jamrah tanpa perlu berebut2.

manzlie said...

salam aki44


alhamdulilah...dah luas dan selesa dah skgg..


waslam

manzlie said...

salam hilmy



dah mudah skg ni tempat melontarrr...tak amcam dulu



wsalm

manzlie said...

salam rahim..


benar tuh..


dulu berasak asak...skg dah luas dahh


waslam

mamaaiman said...

Salam CL..

Ye...terimakasih kepada mereka yang telah bertungkus lumus membina, memikir dan mengeluarkan segala bentuk idea, peruntukan,tenaga demi memberikan keselesaan..

Muga perit jerih mereka..mungkin ada yang terkorban dalam masa pembinaan ini diberikan ganjaran setimpal dan mendapat tempat di sisiNya..

InsyaAllah

manzlie said...

salam mamaaiman..


ameennnnn



walsam

YB said...

salam cl

mudahnya melontar sekarang..

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

syukran....gambar2 menarik

manzlie said...

salam yb


alhamdulilah...

mudah skgg


waslam

manzlie said...

salam ayahanda



alahmdulilah


wasalm

hjmins said...

Salam CL,

Sejak pembesaran Jamrat dan laluan ke jamrat pun di lebarkan ...kita x dengar lagi jemaah kena stampede..

Alhamdulillah.

mohdsyah said...

Salam CL

Apa khabaran anda.Harap baik-baik sahaja ya

Nice photo for all reader to see the greatness of ALLAH.
Jamarat.. worship must be done to all pilgrims

rosli said...

Salam CL,

Makin jelas Jamarat dan tmpt melontar bagi orang seperti saya. TK CL

support@safiudin.com said...

salam CL,

perkongsian dan gambaran yang jelas Jamarat dan kawasan (tempat) melontar.

Thank CL.