MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 13 December 2010

" AnnGkaTtttt KaiNNNN JemuRannnnnn"

kain kain ihram yang di jemur oleh jemaah jemah (pakistan/india)
dengar cerita kain ihram ni sudah di rendam dengan air zam zam...setelah itu
di jemur dan bila sudah kering akan di bawak pulang ke negara mereka dan akan basahkan semula , terus perah bagi mandapatkan keberkatan air zam zam tersebut....Pelik...tapi itulah kebenarannyer...
Posted by Picasa

25 comments:

malek said...

Salam CL

Begitu jugak saya dengar ceritanya.

YB said...

salam cl

pegaawai masjid tak kisah dgn kain jemuran tu kah?

Ma Yusof said...

Salam CL,

Pasai apa, depa tak bleh bawa balik ayaq zam zam ka?

malek said...

Salam CL

Saya dengar kain tu akan dipotong-potong kepada kaum keluarga untuk mereka basahkan dan ambil airnya - oleh2 dari Makkah.

p/s - betul ke air zam-zam tak dibenarkan dibawa masuk ke India?

manzlie said...

salam malek..


dengar cerita cam tuh lah...


waslam

manzlie said...

salam yb



depa dah tak kisah dah...



waslam

manzlie said...

salam ma yusof


ada kes kot...



waslam

rezeki said...

salam cl

pakistan rasa boleh bawak, tapi india confirm tak boleh bawa balik air zam2, psl depakan kerajaan hindu,air suci mrk air sg ganjes

jadi jemaah india terpaksalah buat begitu, tu yang selalu depa dok beli kain putih bang sekayu kat makkah, nak buat rendam dgn air zam2 tu

manzlie said...

salam pak rezeki


ohh ye ker....thanks for the maklumat..


waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

dengar cerita benar macam pak itam kata tu...

hjmins said...

Salam CL,

Yele.. lps depa ambil airnyer depa guna utk kain kapan pulak.

Kakzakie said...

Salam CL,

Pemandangan yang terpaksa CL tengok. Mereka jemur tak kira tempat. Janji kering.....

Kak Sidah said...

Salam CL,

Bersyukur kita bebas utk bawak air zamzam balik..tak payah jemur kain keringkan.

Umi Azuddin said...

Salam CL,

Saya pun pernah dengar cerita macam versi Pak Itam tu tapi tak sangka pulak depa jemur kain tu kat MH... mujur CL sempat snap gambar2 ni...dapatler kami tahu lebih lanjut.

Kesiankan jemaah dari India, sampai kena buat macam tu sekali untuk bawak balik air zamzam. :(

Macam kata Kak Sidah, bersyukur jemaah Malaysia bebas bawa air zamzam balik ke tanahair. Alhamdulillah.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Bila CL snap gambar ni langsung takde jemaah...cantik bersih kawasan MH

support@safiudin.com said...

Salam CL,

alhamdulillah, syukur (stok air zam-zam masih ada..)

Wassalam.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah Jemaah M'sia beruntung dapat membawa balik air zam2 paling tidak pun 10 ltr. Bersyukur.

Amin.

tq.

Aki44 said...

Salam CL,

Begitulah helah manusia utk mendapatkan keberkatan air zamzam tika tak dibenarkan masuk negara masing2.

Kesian jemaah dari India tuh.

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

kisah ini telah berlaku zaman berzaman

NGINAP SRENGENGE said...

Salam CL,

Pendekar murtaza cakap :

"angkat kain jemuran , hujan dah turun, ish,ish".


kalau salah tolong betolkan

mama ju, said...

Aslkm CL

Wah tajuk tu glamur je...

boxhousestudio said...

o

rozaini said...

Salam cl,

hemmm..... begitu lah jugak yg saya dgr storynye....
kita di sini senang dpt air zam-zam
alhamdulilah....

Hj.Sabri : 013-9317399 said...

Benar saperti kata rezeki. India mengharamkan air zam zam kerana mereka menganggap air Sungai Ganges lebih suci walhal air sungai Ganges lah yg paling kotor

rosli said...

Salam CL,

Masing2 ada kepercayaan masing2...kita rakyat Malaysia bersyukur sbb air zam2 senang dan mudah di bawa masuk ke Msia...yg pntg fulusnya ada